ralc.co.il

true

מבזק חדשות בינלאומי - דצמבר 2008

21.12.2008

מבזק חדשות בינלאומי - דצמבר 2008

קפריסין ברשימה השחורה של רוסיה,

בריטניה מעלה את שיעור המס החל על נאמנויות

איי הבתולה הבריטיים חתמו על הסכמי מס עם בריטניה ואוסטרליה

גרנזי מקימה מִרשם לחברות "הייטק"

קומפני אקספרס ישראל

קפריסין ברשימה השחורה של רוסיה

רוסיה הוסיפה את קפריסין לרשימה השחורה שלהּ, ביחד עם 53 מדינות נוספות, בנימוק שקפריסין היא "טריטוריה שאינה משתפת פעולה". הרשימה השחורה הזאת הינה חלק מהתיקון לקוד המיסים הרוסי אשר הציג פטור ממס על השבת דיבידנדים מחברות בת זרות של חברות רוסיות בכפוף לנסיבות מסוימות. חברות בת רוסיות הממוקמות בטריטוריות ומדינות הכלולות הרשימה השחורה הזאת אינן נכללות בפטור.

מדינות אירופאיות רבות, כגון אירלנד, לוקסמבורג ושוויץ שכנעו בהצלחה את הממשל הרוסי על מנת שיוסרו מהרשימה, אך קפריסין עדיין מנויה ברשימה הזאת הודות לכישלונה הגלוי בעבר למלא אחר בקשות למידע מאת רשויות המס הרוסי, במקרים מסוימים.

כמות העסקים הרוסית העוברת דרך קפריסין – הייתה בשנת 2006 בסך של כ- 28 מיליארד דולר אמריקאי, מתוך סך ההשקעות המצטברות ברוסיה בסך 130 מיליארד דולר אמריקאי. כמות זו מהווה כ- 28% מסך ההשקעות הבינלאומיות ברוסיה והיא נובעת מאמנת המס המצוינת ליזמים בין שתי המדינות.

ההודעה על אודות הרשימה השחורה הדליקה בתחילה נורה אדומה בתעשיית השירותים הפיננסיים בקפריסין. אולם, מומחי מס מיהרו להפחית את השפעתו של המהלך הרוסי, בעודם מדגישים כי מטרתו היא לתפוס תשלומי החזרה של דיבידנדים מחברות בת זרות של חברות רוסיות, כשלמעשה רוב חברות האחזקה הקפריסאיות מקבלות דיבידנדים מרוסיה ולא משלמות דיבידנדים לחברות רוסיות, ומכאן שהן נמנעות לחלוטין ממס.

בריטניה מעלה את שיעור המס החל על נאמנויות

בהצעה חדשה אשר הוכרזה השבוע, יגדל שיעור המס החל על נאמנויות משנת 2011, צעד אשר קרוב לוודאי יִשְׁחַק את השימוש בנאמנויות ככלי לתכנון עיזבונות.

כתוצאה מהשינויים, שיעור מס הדיבידנד החל על נאמנויות יגדל מ-32.5% ל-37.5%, ושיעור המס החל על נאמנויות יגדל מ-40% ל-45%, החל מיום 6 באפריל 2011.

לדברי משרד עורכי הדין Withers LLP, משמעות השינוי הינה שההתייחסות אל רוב הנאמנויות לצורכי מס תהא כאילו הינם משלמי המס בשיעור הגבוה ביותר, למרות הסך הריאלי של הכנסת הנאמנות או דיבידנדים שנתקבלו.

בהתייחסו למהלך, כריסטופר גרובס, שותף במשרד Withers בלונדון, אומר: "פעם נוספת, זוהי תרומה של הטרנד המדאיג והגובר של התקפות על התייחסות המס לנאמנויות, אשר החל בשנת 2006 בהחלת שיעור מס הירושה בגובה 20% על כמעט כלל המתנות הניתנות לתקופת תוחלת החיים (lifetime gift) הניתנות לנאמנויות ואשר מפחית עוד יותר את האטרקטיביות שלהן לאלו המעוניינים לדאוג לדורות הבאים באופן אחראי, בטוח ויעיל."

איי הבתולה הבריטיים חתמו על הסכמי מס עם בריטניה ואוסטרליה

איי הבתולה הבריטיים (להלן: "BVI") הודיעו על חתימתו של הסכם לחילופי מידע בעניין מיסוי (להלן: "TIEA") בין אוסטרליה ו-BVI. בהתאם להוראות ה-TIEA, אוסטרליה וה-BVI הסכימו ביניהם שלא לנקוט באמצעים מגבילים או פוגעים המבוססים על נוהלים הפוגעים במס בתושבים או אזרחים כל עוד ה-TIEA תקף ואפקטיבי. כמו כן, אוסטרליה תסיר כל אזכור ממשלתי של ה-BVI כ"מקלט מס" ותסווג את ה-BVI כ"מדינה לחילופי מידע" בתקנות המיסוי האדמיניסטרטיביות משנת 1976 (Taxation Administration Regulations 1976). הדבר יאפשר לתושבי ה-BVI גישה לשיעורים מופחתים של ניכוי מס במקור המתייחסים לחלוקת הכנסות מסוימות שייתכן ותתקבלנה מקרנות השקעה המנוהלות באוסטרליה.

בנוסף ל-TIEA, אוסטרליה וה-BVI חתמו על הסכם לעניין הקצאה של זכויות מיסוי המתייחסות להכנסות מסוימות של יחידים, אשר יקנו הטבות לתושבי אוסטרליה וה-BVI.

ה-BVI גם חתמו על TIEA ועל הסכם למניעת כפל מס עם בריטניה.

ההסכמים ייכנסו לתוקף ברגע שיושלמו ההליכים החקיקתיים הדרושים על מנת ליתן להם תוקף.

גרנזי הקימה מִרשם לחברות "הייטק"

מִרשם החברות החדש של גרנזי, אשר הגיח לעולם בחודש יולי, נחנך רשמית ביום שני על ידי השר הראשי של גרנזי, (הסגן) לינדון טרוֹט. המרשם החדש פוּתח על ידי שימוש באמות מידה בינלאומיות ונהלים בינלאומיים מהטובים ביותר – המערכת עושה שימוש במערכות החדישות ביותר ובטכנולוגיה מקוונת על מנת להעניק "שירותים ברמה בינלאומית."

מר וויטלי הוסיף: "המרשם שלנו אינו רק מתחרה עם המוצע על ידי סמכויות שיפוט אחרות. אנו משלבים טכנולוגיה המצויה בחוד החנית עם מסירה אישית על מנת לספק שירות מהיר, יעיל וברמה גבוהה, מבחינת עלות."

גרנזי הציגה את המרשם החדש בתחילת חודש יולי השנה במקביל לחוק החברות החדש. הדבר מהווה שינוי במערכת האי עבור הקמת חברות ואדמיניסטרציה שוטפת; מעבר ממודל המבוסס על בתי משפט לתהליך סטטוטורי יעיל בו מומחים מהימנים מקומיים מקבלים על עצמם תפקיד מכריע.

בנוסף, המרשם החדש מכיל את משרד הקניין הרוחני של תחום השיפוט של גרנזי אשר מנוהל על ידי רשם הקניין הרוחני, ג'ון אוגייר (Ogier). קניין רוחני הופך לאלמנט מפתח בתחום העסקים החדשים בעבור האי וגרנזי תמשיך לחזק את מעמדהּ כמרכז לחידושים בתחום הקניין הרוחני על ידי הצגת חקיקה עבור פטנטים, המצאות בתחום הביו-טכני ותחומים חדשים של זכויות קניין רוחני.

מבזק זה מבוסס על חדשות מיסוי בינלאומיות שנמסרו באדיבות חברת קומפני אקספרס ישראל.

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-2017-מבזק-חדשות-בינלאומי-דצמבר-2008.aspx

© כל הזכויות שמורות