ralc.co.il

true

השימוש בחברת אחזקות בריטית בתכנון מס בינלאומי

31.05.2009


השימוש בחברת אחזקות בריטית בתכנון מס בינלאומי


קומפני אקספרס - ישראל

הקדמה

מומחים רבים לתכנון מס רואים בבריטניה את "הסוד השמור ביותר בתכנון הפיננסי אופשור". לפני הדיון במאפיינים המגוונים והיתרונות של השימוש בחברות בריטיות בתכנון מס ונכסים בינלאומי , יש לזכור שכל החברות הבריטיות מחויבות למס החברות הבריטי ( CT ) המוטל על כל מקורות ההכנסה ורווחי ההון. משמעות הדבר היא שעל כל החברות הבריטיות מוטל מס חברות על הכנסה מרחבי העולם. למרות זאת, בעזרת תכנון וייעוץ נכון, חברה בריטית יכולה לתפקד ביעילות מבחינת מס כמו חברה בינלאומית במדינה עם מיסוי נמוך.


יתרונות החברה הבריטית


רשת אמנות מס

בריטניה מחזיקה במספר הגדול ביותר של אמנות למניעת כפל מס  עם מדינות ברחבי העולם (מעל 100), דבר המעניק לחברות בריטיות כלי יעיל במיוחד להקטנה למינימום של ניכוי מס במקור על קבלת דיבידנדים. במקרים מסוימים, אם החברה הבריטית מחזיקה בבעלות של לפחות 10% מהון המניה של חברה זרה, שיעור ניכוי מס במקור עבור דיבידנדים זרים עשוי לרדת לאפס, או ל-5% מהדיבידנד ברוטו. חברה בריטית יכולה להרוויח גםמצו "חברת אם/חברת בת" של האיחוד האירופי, צו הפוטר אותה לחלוטין מניכוי מס במקור על דיבידנדים בתוך האיחוד.

הטבלה הבאה מציינת את שיעורי ניכוי המס על דיבידנדים, תמלוגים ורביות המשולמים לחברת אם בריטית מאזורים שיפוטיים מגוונים. בכל המקרים, השימוש בחברה בריטית מבטל את השיעור המקומי.

דיבידנדים

תמלוגים

רבית

שיעור מקומי

סין

אפס

10.00%

5.00%

33.00%

ניו זילנד

15.00%

10.00%

10.00%

30.00%

האיחוד האירופי

אפס

אפס

אפס

כ-25%

סינגפור

אפס

10.00%

10.00%

15.00%

ארה"ב

5.00%

אפס

אפס

30.00%

עלות אחזקה נמוכה

על אף שמחירי האחזקה של חברות בריטיות לא יכולים להשתוות למחירי האחזקה של חברות בינלאומיות, הם בין הנמוכים ביותר בקרב המדינות המפותחות שיש להן הגנה מוניטין בינלאומי.

הון מניה

אין כל דרישה להון מניה מינימאלי ולא למס הון על מניות מונפקות או מורשות.

חשבונאות

אין כל דרישות חשבונאיות מחברות עם מחזור של פחות מ-1,000,000 ליש"ט ושווי נכסים נטו של פחות מ-1,400,000 ליש"ט, אלא אם כן החברה היא חלק מקבוצה העונה על התנאים האלה.

הקמה פשוטה

יש אפשרות להקמת חברות מדף. במידת הצורך,ניתן להקים חברות על פי דרישה בתוך 24 שעות.

מוניטין בינלאומי והגנה

חברות בריטיות משמשות לעתים קרובות לצורך רכישת נכסים באזורים זרים מסוימים, על מנת להקטין את הסיכוי להפקעה על ידי ממשלות זרות.

יתרונות מס

מס חברות נמוך יותר: רווחים של 10,000 ליש"ט או פחות פטורים ממס. על הסכום הבא של 40,000 ליש"ט מוטל מס בשיעור של 23.75%.

על רווחים בין 50,001 ליש"ט ל-300,000 ליש"ט מוטל מס ב"שיעור חברות נמוך" של 19%. רווחים מעל 300,000 ליש"ט ממוסים בשיעור של 32.75%. רווחים מעל 1,500,000 ליש"ט ממוסים בשיעור סטנדרטי של 30% על ההכנסה המלאה.

יש לציין כי חברת השקעות לא יכולה להרוויחמשיעור החברות הנמוך.

פטור ממס רווחי הון בשל העברת בעלות על מניות בקבוצת מסחר: החל מ-2002, קיימת אפשרות לפטור ממס רווחי הון בשל העברת בעלות משמעותית על מניות (בעלות על 10% או יותר) בקבוצות מסחר. ההעברה אינה אמורה לגרום לחברה הבריטית להפסיק את חברותה בקבוצת המסחר. הפטור ניתן גם לחברות מסחר יחידות, בתנאי שיש להן בעלות של 10% לפחות על חברה אחרת.

פטור ממס רווחי הון על העברת נכסים בבריטניה על ידי זרים: בבריטניה לא מוטל מס על מכירת מניות של חברת אחזקות בריטית.

מס על דיבידנדים ותמלוגים: במקרה שמתאים לצו הנציבות האירופית "חברת אם/חברת בת", אין ניכוי מס במקור על דיבידנדים המתקבלים מחברות בריטיות אחרות וחברות ממדינות האיחוד האירופי.

בחלוקת דיבידנדים על ידי חברות בריטיות לבעלי מניות אין ניכוי מס במקור על דיבידנדים המשולמים לבעלי מניות זרים. בעזרת תכנון נכון, אין ניכוי מס במקור גם על תשלום תמלוגים על ידי חברה בריטית לבעל מניות זר.

אפשרות לגרירת הפסדים: ניתן להפעיל הפסדים של חברה כנגד הכנסה משנה שעברה, או להעבירם קדימה למשך כמה שנים כנגד רווחים מאותו הסחר.

הקלות מגוונות על מס על קבלת דיבידנדים זרים: ישנה אפשרות לאשראי וניכוי עבור חברות בריטיות המקבלות דיבידנדים זרים כדי להפעיל אותם נגד ההתחייבות למס החברות הבריטי, כדלהלן:

ניכוי מס במקור שאינו בריטי, המשולם על דיבידנדים שמתקבלים על ידי חברה בריטית, ומסים זרים המשולמים על רווחים שהדיבידנדים נלקחו מהם, יכולים להיות מופעלים נגד ההתחייבות למס החברות הבריטי, בתנאי שהחברה הבריטית מחזיקה בבעלות על לא פחות מ-10% מהון המניה של החברה שמשלמת את הדיבידנדים. לכן, במקרים בהם החברה הבריטית מחזיקה בבעלות של 10% בחברה זרה, ניתן לנכות לחלוטין מסים זרים על רווחי מסחר זר כנגד מס החברות בבריטניה.

מס זר המשולם בנוסף למס חברות בריטי יכול, תחת הגבלות מסוימות, להתבטל בתוך חברות קבוצתיות (הסדרי שיתוף – pooling arrangements ).

מס זר המשולם בנוסף למס חברות בריטי יכול, תחת הגבלות מסוימות, להיגרר קדימה ללא הגבלה, או להיגרר אחורה לצורך שימוש בשלוש השנים הקודמות המיידיות.

לחלופין, ניתן לנכות מס זר כהוצאה כאשר הוא מופיע כהכנסה זרה או כרווחי הון המחויבים למס החברות הבריטי. הדבר יהווה יתרון כאשר לא משולמים מסים בריטיים, בשל הפסדי המס המועברים קדימה מהשנים הקודמות.

ויתור מס

מדינות מתפתחות עשויות לעתים לוותר למשקיעים זרים על תשלום מסים כדי למשוך השקעות למדינה. כך, שיעור המס המוטל על המשקיע הזר יהיה קטן משיעור המס המוטל על המקומיים. כדי לעודד חברות בריטיות להשקיע במדינות מתפתחות, חתמה בריטניה על אמנות מס הכוללות סעיפי "ויתור מס", במסגרתם מסים כאלה מוכרים כמסים ששולמו. מבין 30 המדינות עמן נחתמה האמנה, החשובות ביותר עבור תושבי אסיה הן סין, סינגפור, מלזיה, פורטוגל, ספרד ותאילנד. דוגמה להמחשת הסעיף:

רווחי חברת בת

100

מס חברות זר, מחושב בהתאם לשיעור המס המקומי

35

פחות: פטור מלא מהממשלה הזרה

35-

המס המשולם

0

חישוב מס לחברה בריטית

רווחים מרחבי העולם

100

מס חברות של 30%

30

פחות: מס זר

35-

המס המשולם

0

דוגמה לשימוש בחברת אחזקות בריטית:

1. מוקמת חברה באיי הבתולה הבריטיים (להלן: "חברת BVI ")

2. חברת BVI מקימה חברת החזקות באנגליה בבעלות ושליטה מלאים שלה.

3. חברת החזקות האנגלית מקימה שלוש חברות בנות:

3.1 חברת מסחר באיחוד האירופי " A "

3.2 חברת ייצור בסין

3.3 חברת מסחר במאוריציוס " M "

· עבור חברת המסחר A , הממוקמת באיחוד האירופי, חברת האחזקות הבריטית יכולה לקבל רווחים מתוקף צו הנציבות האירופית, ואין כל ניכוי מס במקור על תשלום דיבידנדים לחברה הבריטית.

· עבור חברת המסחר במאוריציוס,   M , שיעור המס האפקטיבי הוא 3% (או 80% אשראי מס על 15% מס הכנסה).

· ניכוי המס על תשלום דיבידנדים עבור החברה הבריטית הוא 10%, בשימוש באמנה למניעת כפל מס בין מאוריציוס לבריטניה.

· שיעור ניכוי המס על תשלום דיבידנדים לחברה הבריטית על ידי החברה הסינית הוא אפסי. חברה בסין משלמת 15% מס על רווחיה. שיעור המס הרשמי הוא 33%. כאשר הדיבידנדים הללו מתקבלים על ידי החברה הבריטית, ניתן להטיל עליהם את המס הבריטי. למרות זאת, ניתנת הקלה לכל מס בסיס המשולם באיחוד האירופי על נכסים שמהם משולמים דיבידנדים, ועבור המס הרשמי המשולם (בשיעור מלא של 15% ו-33%) במאוריציוס ובסין בהתאמה, קרדיט המס ישאיר מחויבות קטנה במיוחד למס הבריטי או ללא מחויבות כלל.

· ניתן לשלם דיבידנדים מהחברה הבריטית לחברה באיי הבתולה הבריטיים  ללא כל ניכוי מס במקור.

· לא מוטל מס רווחי הון על החברה הבריטית בשל העברת בעלות על מניות בכל אחת מחברות הבת שלה, זאת בתנאי שהחברה הבריטית מחזיקה בבעלות על חברות הבת במשך יותר משנה אחת, ובתנאי שההעברה לא גורמת לחברה הבריטית להפסיק להיות חלק מקבוצת המסחר. גם אם החברה הבריטית מפסיקה להיות חברה בקבוצת המסחר בשל ההעברה, בעזרת תכנון מס נכון ניתן לשמור על הרווחים פטורים ממס בבריטניה.

· באיי הבתולה הבריטיים לא מוטל מס הכנסה על דיבידנדים שמקבלת החברה שבאזור השיפוטי.

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-2157-השימוש-בחברת-אחזקות-בריטית-בתכנון-מס-בינלאומי.aspx

© כל הזכויות שמורות