ralc.co.il

true

ביגוד עבודה לעובדים ומנהלים

17.08.2011

ביגוד עבודה לעובדים ומנהלים

רמי אריה, עו"ד רו"ח

פינת המס בתוכניתו של גבי גזית ברדיו FM103 עסקה השבוע בנושא ביגוד עבודה לעובדים ומנהלים והיבטי המיסוי של ההוצאות בגין הביגוד. עו"ד רו"ח רמי אריה המתארח מידי שבוע בתוכנית זו, הסביר כי:

  1. בחוק אין חובה על המעסיק לספק ביגוד לעובדיו או לתת להם את שווי ביגוד העבודה. למעט, במקרים של חוקי הבטיחות בעבודה המחייבים זאת. אולם, זכות לקבלת ביגוד או תוספת כספית עבור ביגוד, מוקנית לעובדים רבים מכוח הסכמים קיבוציים החלים על הענף שבו הם עובדים או מכוח חוזה אישי.
  2. ביגוד המשמש לצורכי עבודה הניתן לעובדים או שוויו, אינו חייב במס בהכרח בידי העובד. ככל שהביגוד משמש לצורכי העבודה בלבד, כגון: אצל עורכי דין הרוכשים גלימת משפט, רופאים הרוכשים חלוקים, פועל בניין הרוכש נעלי בטיחות ובגדים מיוחדים הנדרשים מבחינה בטיחותית לצורך עבודתו, מדובר בהוצאה מוכרת במס למעסיק ללא צורך בגילום ההוצאה על ידו בתלוש העובד.
  3. ככל שהביגוד הינו לצורכי המעביד אך יכול לשמש גם לצרכים פרטיים של העובד, יוכרו למעסיק 80% מהוצאות הביגוד ואת היתרה יש להוסיף כשווי טובת הנאה בשכר העובד.
  4. ייתכנו מקרים נוספים של רכישת ביגוד שיהווה הוצאה מוכרת אצל המעסיק בלי שההוצאה יחויב במס בידי העובד, אולם, לא בקלות יסכים פקיד השומה להכיר בביגוד כזה כהוצאה מוכרת.

 

 

הקישו כאן להאזנה לראיון המלא מתוך תוכניתו של גבי גזית

 

 

 

 

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-2773-ביגוד-עבודה-לעובדים-ומנהלים.aspx

© כל הזכויות שמורות