ralc.co.il

true

ניהול "ספר הזמנות" בעסק

16.06.2004

ניהול " ספר הזמנות " בעסק

על פי השינויים שנקבעו בתיקון התש"ס 1999 של הוראות מס הכנסה לניהול פנקסי חשבונות, הוכנסו שני שינויים רבי משמעות בענייני ניהולו של ספר הזמנות :

א. מועד הרישום

ע"פ סעיף 20 (2) להוראות החדשות נקבע, שיש לרשום בספר הזמנות מיד עם קבלת הזמנה, (ולא כפי שהיה בנוסח הקודם תוך שלושה ימים מיום קבלת ההזמנה).

ב. חיוב ניהול ספרי הזמנות

בתוספת י"א להוראות מס הכנסה, העוסקת בנותני שירותים ובעלי עסקים אחרים שאינם מוגדרים במפורש בתוספות אחרות, מחויב נותן השירותים בניהול ספר הזמנות בכל רמה של מערכת חשבונות.

עד כה - אחת ההקלות קבעה כי אין חובה לרשום בספר הזמנות הזמנה של שרות, שבוצע בנוכחות המזמין, ושתמורתו מתקבלת מייד בגמר השרות.

כעת נקבע כי לצורך ההקלה יש צורך בשלושה תנאים מצטברים :

1. השירות בוצע בנוכחות המזמין ותמורתו מתקבלת מיד בגמר השירות.

2. השירות ניתן במקום עסקו הקבוע של נותן השירות.

3. מיד בגמר השירות נערך תיעוד העשוי להיות קבלה / חשבונית, קבלה או חשבונית.

משמע בעת יציאת הלקוח ממקום העסק של נותן השירות חייב להיות תיעוד/ רישום בספר הזמנות.

ג. ענפי עסק, החייבים לנהל ספר הזמנות

  1. יצרנים פרט להזמנות טובין שעבורם מנוהל ספר תנועות מלאי.
  2. קבלנים פרט לעבודות בנייה שבעבורן מנוהל " חשבונות עבודה "
  3. טכנאי שיניים במסגרת בעלי מקצועות חופשיים.
  4. יהלומן העוסק בעיבוד יהלומים מחומר גלם של אחרים.
  5. נותני שרותים ואחרים.

ד. אי רישום הזמנה במועד בספר הזמנות

אי ניהול ספר הזמנות או אי רישום הזמנה מיידית בעת קבלת ההזמנה, עלול לגרום לפסילת ספרי החשבונות של העסק, ולהוצאת שומה לפי מיטב השפיטה לעסק, על כל המשתמע מכך.

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-296-ניהול-ספר-הזמנות-בעסק.aspx

© כל הזכויות שמורות