ralc.co.il

true

פטור ממס שכר לעובדי רשויות מקומיות המועסקים בתאגידים עירוניים

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  06.06.2016

פטור ממס שכר לעובדי רשויות מקומיות המועסקים
בתאגידים עירוניים עסקיים

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

רשות מקומית המעסיקה עובדים אשר בפועל מועסקים על ידי תאגיד עירוני עסקי, אינה חייבת במס שכר בגינם. כך נקבע בהחלטת מיסוי 9158/16 מיום 25.5.2016 בעניין החבות במס שכר של עובדים מושאלים מרשות מקומית לתאגיד מים וביוב.

מדובר ברשות מקומית אשר הקימה תאגיד מים וביוב. הרשות חתמה על הסכמים עם התאגיד, לפיהם פעילות המים והביוב הועברה מהרשות לתאגיד. במסגרת ההסכמים, התאגיד קלט חלק מעובדי הרשות שעבדו במחלקות המים והביוב של הרשות, לתקופה קבועה או זמנית (להלן: "העובדים המושאלים"). מיום השאלתם לתאגיד, העובדים המושאלים פועלים אך ורק אצל התאגיד.

עפ"י ההסכמים בין הרשות לתאגיד, הרשות ממשיכה לשלם את השכר של העובדים המושאלים, מפיקה להם תלושי משכורת וממשיכה לדווח לרשויות המס על משכורתם, הכול בדומה לעובדיה האחרים. כמו כן, התאגיד מחויב לשפות את הרשות בשל כל עלויות השכר המשולם לעובדים המושאלים, ובכלל זה בגין מס השכר ששולם לרשות המיסים.

הסדר המס ותנאיו כפי שנקבע על ידי רשות המיסים הוא:

  1. בלי להתייחס להיבטים מבחינת דיני עבודה בכלל, והמבחנים לעניין יחסי עובד מעביד בפרט, מאחר והעובדים המושאלים משמשים בפועל אך ורק את התאגיד, המסווג לצורכי החוק כ" עוסק מורשה " ולא את הרשות, המסווגת לצרכי החוק כמלכ"ר, נקבע כי אין לחייב במס שכר את השכר המשולם לעובדים המושאלים, וזאת אף אם שכרם משולם ע"י הרשות ומדווח על ידה לרשויות המס.
  2. הרשות רשאית לפנות בבקשה להחזר מס השכר ששולם בשל שכרם של העובדים המושאלים קודם למתן האישור.
  3.   הסדר זה אינו חל על שכר העובדים המושאלים המשתלם בגין זכויות שצברו בתקופת עבודתם ברשות, כגון: יתרות חופשה ו/או מחלה אשר עמדו לזכותו של העובד ביום השאלתו לתאגיד.
  4. הסדר זה אינו חל על תשלומי פנסיה תקציבית, המשתלמים או ישתלמו לעובדים המושאלים על ידי הרשות בגין תקופת עבודתם ברשות. על תשלומי הפנסיה התקציבית כאמור יחול מס שכר בין אם ישתלמו על ידי הרשות ובין אם על ידי התאגיד.
  5. תנאי לתחולת הסדר זה, התאגיד והרשות נדרשים להעביר לפקיד השומה הרלוונטי את שמות העובדים המושאלים ומועד השאלתם לתאגיד, וכן להעביר לפקיד השומה אחת לשנה, עדכון בדבר רשימת העובדים המושאלים שנותרו בתאגיד.

 

הסדר זה תואם את פסיקת בתי המשפט בעניין קביעת היבטי המיסוי על עובדים ומעסיקים בהתאם למצב ההעסקה הישיר בפועל, ולאו דווקא לפי זהות מפיק תלוש השכר, כפי שנקבעה בעבר. כעת פתוחה הדרך בפני רשויות מקומיות ומלכ"רים אחרים לבחון מחדש את חבותם בתשלום מס שכר בגין עובדיהם, לרבות רטרואקטיבית, ולהפך.

 

 

 

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-4471-פטור-ממס-שכר-לעובדי-רשויות-מקומיות-המועסקים-בתאגידים-עירוניים.aspx

© כל הזכויות שמורות