ralc.co.il

true

ביטול חיוב דמי ביטוח לאומי בגין רווחי חברת L.L.C

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  09.05.2017

ביטול חיוב דמי ביטוח לאומי בגין רווחי חברת L.L.C

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 

הננו מתכבדים לעדכן כי המוסד לביטוח לאומי נעתר לפניות של משרדנו ולאחר בדיקה נוספת שערך בעניין "חיוב דמי ביטוח לאומי בגין רווחי חברת L.L.C ", הוציא הנחייה חדשה לפיה נקבע כי הכנסות מחברת L.L.C שהתאגדה בארה"ב, לא יהיו חייבות בדמי ביטוח.

עמדת המוסד לביטוח לאומי עד לאחרונה, הייתה כי הכנסות ששויכו לבעלי מניות של חברת   C . L . L , שהם תושבי ישראל, לפי דין המס האמריקאי ולפי הדיווח לרשות המיסים בישראל, חייבות בדמי ביטוח לאומי ומס בריאות. בהתאם, הוצאו שומות הפרשי חיוב מהמוסד לבעלי מניות אלו אשר בחלקם הגדול שילמו אותם בפועל.

לאחרונה, בדקה המחלקה המשפטית של המוסד לביטוח הלאומי את סמכות החיוב על פי חוק ביטוח לאומי, בהתאם לנייר עמדה שהומצא לה על ידי משרדנו אשר ייצג מספר לקוחות לעניין זה, והגיעה למסקנה הטובה והנכונה על פי דין, לפיה, הוראות סעיף 373א לחוק הביטוח הלאומי אינן חלות על הכנסות אלה.

שכן, למרות שהכנסות מחברת L.L.C מסווגות במס הכנסה כהכנסה ממקור עצמאי, או כהכנסה שלא מעבודה של בעל החברה, ובהתאם הן משודרות למוסד לביטוח לאומי, הרי לעניין ביטוח לאומי עדיין מדובר בהכנסות של תאגיד בעל ישות נפרדת. תאגיד שאינו נמנה ברשימת התאגידים המנויים בסעיף 373א לחוק כגון: חברה משפחתית או חברת בית.

הפרשנות המקלה בה נוקטת רשות המיסים לפיה ניתן לדווח בישראל על הכנסות התאגיד באופן אישי, היא הוראה מקלה, שכל מטרתה התחשבות במס הזר ששולם בארה"ב, על מנת למנוע כפל מס ומתן הטבות מס מסויימות הניתנות רק ליחיד. מבוטח הבוחר באופציה זו, ידווח על ההכנסה באופן אישי, בהתאם למקור ההכנסה בידי התאגיד בחו"ל. אולם, אין בכך כדי להפוך את ההכנסה להכנסת המבוטח מעסק בישראל, אלא ההכנסה נותרת הכנסה של חברת ה- L.L.C .

בהתאם להנחיה החדשה של המוסד לביטוח לאומי, נקבע כי כאשר מבוטח טוען שחויב בדמי ביטוח עקב הכנסות מחברת L.L.C בבעלותו המלאה ו/או החלקית, יש לפטור אותו מדמי ביטוח בגין הכנסות אלו.

כדי להוכיח את מקור ההכנסה כאמור, על המבוטח להמציא את המסמכים הבאים:

1.    מסמך התאגדות של החברה בחו"ל המפרט את חלקם היחסי של החברים בה / של החבר בה.

2.    טופס מס הכנסה 1301 על נספחיו, כאשר יש לוודא צירופו של נספח הכנסות חו"ל, שם נצפה כי יירשמו ההכנסות.

3.    טופס 150 של מס הכנסה "הצהרה על החזקה בחבר בני אדם תושב חוץ המוחזק במישרין או בעקיפין, נספח לדו"ח השנתי למס הכנסה".

לאחר בדיקת כל המסמכים תבוטל שומת הפרשי דמי הביטוח, והיא תוזרם מחדש ללא הכנסה שמקורה מרווחי חברת L.L.C .

כאשר מדובר בחיובים שמקורם עד סוף שנת 2007, תיבחן ביטול שומת החיוב בכפוף לחוזר התיישנות. עוד נקבע בהנחיה החדשה, כי מקרים אשר חויבו בעקבות פסק דין, לא יפתחו מחדש.

אנו מוקירים תודה למחלקה המשפטית במוסד לביטוח לאומי אשר בחנה את הנושא מחדש בעקבות פנייתנו, ובאומץ רב וכדין, שינתה את עמדתה בנושא.

 

 

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-4771-ביטול-חיוב-דמי-ביטוח-לאומי-בגין-רווחי-חברת-L-L-C.aspx

© כל הזכויות שמורות