• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסהחשבוניות פיקטיביות ופסילת ספרים

חשבוניות פיקטיביות ופסילת ספרים

22.10.2007

חשבוניות פיקטיביות ופסילת ספרים

תקציר פסק דין

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה ביום 24.7.07 את ערעור המערער, מנהל עסק בשם א.ר.ס. עבודות שיפוץ כללי, בתיק ע"ש 1283/05 סלמאן אבו רקייק נ' מחלקה משפטית מכס ת"א, כדלקמן:

1. המשיב ערך ביקורת בעסקו של המערער לתקופה שבין תחילת שנת 2003 לסוף 2004 ומצא כי נוכה על ידו מס תשומות מבלי שהיו על ידו מסמכים המתירים לנכות מס תשומות.

2. המערער הודיע כי ספרי הנהלת חשבונותיו נגנבו, ונדרש לשחזר את התשומות שניכה, אולם עד למועד הוצאת השומה לא נמסרו ספרי הנהלת החשבונות של המערער והמערער לא הצליח לשחזר את המסמכים. לאור זאת, החליט המשיב לעשות שימוש בסמכותו לפי סעיף 77 לחוק ולשום לפי מיטב השפיטה את המע"מ המגיע מהמערער.

3. הסכום לתשלום נכון ליום 26.6.05 היה בסך 1,769,720 ₪.

4. כמו כן, בהתאם להוראות סעיף 95 לחוק, הטיל המשיב על המערער קנס בשיעור 1% מסך עסקאותיו בגין ניהול פנקסים בסטייה מהותית מהוראות החוק.

5. בנספח נימוקים לעניין הטלת הקנס, פורטו הסטיות מניהול ספר הקופה, אי ניהול ספר כניסת טובין, אי ניהול ספר הזמנות, אי ניהול או שמירת שוברי קבלות, ניהול פנקס חשבוניות בסטייה מהותית מהחוק, אי שמירת רשימת מלאי לסוף שנת מס ואי ניהול יומן עבודה.

6. השגתו של המערער נדחתה, ומכאן הערעור.

7. המערער העלה טענות באשר לפסילת הספרים והקנס ולאחר ישיבת קדם משפט, הוגשו נימוקים משלימים מטעם המערער אשר התייחסו לשומת התשומות בגין חשבוניות אשר ניתנו לו על ידי קבלנים שונים.

8. המערער טען כי עשה את המוטל עליו ומסר את פרטי קבלני המשנה וביקש מהמשיב לחייב את קבלני המשנה למסור העתקי חשבוניות ואף לדרוש מהם להתייצב בבימ"ש, אך בקשה זו נדחתה ללא כל סיבה.

9. נקבע, ספרי המערער נפסלו כדין היות ולא עשה דבר על מנת לשחזר ספרים, לכן, נטל הבאת הראיות ונטל השכנוע מוטלים על המערער מתחילתו של ההליך ועד לסופו.

10. ההלכה היא כי ספרים שאין המערער מסוגל להמציאם, כאילו לא נוהלו ולכן דינם כדין ספרים פסולים. (ע"א 718/86 אנואר בוטרוס אשכר נ' פקיד שומה נצרת).

11. מחומר הראיות עולה כי המערער לא הציג מסמכים כלשהם המעידים על עסקאות אמת בינו לבין מוציאי החשבוניות לכאורה, המערער לא הציג את החשבוניות ואף לא הציג מסמכים בדבר העברת כספים המעידים על ביצוע העסקאות. כמו כן, לא הוצגו כל הסכמים עם מבצעי העבודה או התחשבנויות באשר למחיר.

12. נפסק כי המערער לא עמד בנטל הראייה המוטל עליו להוכיח את טענותיו הן לעניין קבילות הספרים והן לעניין ניכוי החשבוניות והתוצאה היא כי דין הערעור להידחות.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי