• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםטבלאות מידעמיסוי מקרקעיןרק לפקיד השומה הסמכות לסיווג עסקאות מקרקעין

רק לפקיד השומה הסמכות לסיווג עסקאות מקרקעין

09.06.2008

רק לפקיד השומה הסמכות לסיווג עסקאות מקרקעין

רמי אריה עו"ד רו"ח

ביום 12.2.2008 קובעת ועדת הערר מס שבח בירושלים בוע 1006/06 מוסדות אור שמח מרכז טננבאום נ' משרד האוצר כי אין בסמכותה להכתיב לפקיד השומה להימנע מלקבוע כי עסקאות במקרקעין שעשתה המערערת מהווים הכנסה מעסק או מעסקת אקראי בעלת אופי מסחרי לפי סעיף 2 (1) לפקודת מס הכנסה.

הועדה קובעת, בהתאם לפסיקה בע"א 9412/03 עמי חזן נ' פקיד שומה נתניה, כי הגורם היחיד המוסמך לסיווג עסקה במקרקעין - כהונית או פירותית, הינו פקיד השומה ולא מנהל מיסוי מקרקעין. להלן תקציר ההחלטה:

1. מוסדות אור שמח (להלן: "העוררת") הגישו ערעורים על החלטת מנהל מיסוי מקרקעין בעניין שומות שהוציא להם, בשל עסקאות במקרקעין שנעשו על ידה. ערעורים אלו מתנהלים בפני ועדת הערר מס שבח על יד בהמ"ש המחוזי בירושלים.

2. במקביל הודיע לעוררת פקיד השומה כי הוא שוקל לסווג את העסקאות במקרקעין שעשתה כעסקאות שההכנסה עליהם חייבת במס הכנסה לפי סעיף 2 (1) לפקודת מס הכנסה. דהיינו העסקאות ימוסו לפי פקודת מס הכנסה ולא לפי חוק מיסוי מקרקעין. במיוחד לאור העובדה שהעוררת עשתה מספר עסקאות תכופות במקרקעין.

3. העוררת ביקשה מוועדת מס שבח שבפניה נשמעים הערעורים שהגישה על החלטת מנהל מיסוי מקרקעין, לקבוע כי הסמכות לשום את העסקאות נשוא שלושת העררים, נתונה למנהל מיסוי מקרקעין ולא לפקיד השומה.

4. הוועדה החליטה, כי לפקיד השומה יש סמכות מוחלטת לסווג את העסקה לפי סעיף 2(1) לפקודת מס הכנסה.

5. אין בסמכות הועדה לבטל את החלטת פקיד השומה. שכן, בחוק מיסוי מקרקעין נקבע שערעור בפני הועדה הוא על ידי מי שרואה עצמו מקופח מהחלטת מנהל מיסוי מקרקעין.

6. סמכותו של פקיד השומה לקבוע כי עסקאות במקרקעין חייבות המס הכנסה עוגנה בע"א 9412/03 עמי חזן נ' פקיד שומה נתניה, כדלהלן:

"פקיד השומה הוא בעל הידע והמומחיות בשאלה זו; בפניו נחשפות כלל העובדות הרלבנטיות ויש לו את הכלים לבירור ראוי ומקיף של השאלה".

7. לאור האמור לעיל, יש לקחת בחשבון כפי שכבר נקבע בהלכת חזן, כי כל קביעה של מנהל מיסוי מקרקעין כפופה להחלטת פקיד השומה, בדבר סיווג ההכנסה מהעסקה, אף באם הוצאו כבר שומות של מנהל מיסוי מקרקעין בשל העסקה, על כל המשתמע מכך, בעיקר לעניין היקף הרווח שימוסה (אין סכום אינפלציוני) שיעורי המיסוי שיחולו כמו גם חבות אפשרית בביטוח לאומי על הרווח מהעסקה.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני