איך תושב ארה"ב מדווח על דירה מושכרת בישראל?
אריק רוזן, רו"ח (ארה"ב)
איזה הוצאות מוכרות על דירה מושכרת בישראל?
קודם כל ריבית על משכנתא. אחר כך, כל ההוצאות הישירות: ביטוח, ניקיון, תיקונים, נסיעות לטיפול בנכס, תיווך, דמי ניהול ועוד. לבסוף, פחת, 2.5% מעלות הנכס.
האם צריך שיהיה קבלות לכל ההוצאות?
כן. למשכנתא צריך הסכם הלוואה ואישור תשלום. לכל שאר ההוצאות, קבלות רגילות.
מה עם הקבלות בעברית?
זה בסדר גמור .
האם צריך לדווח עם ההכנסות משכירות?
בודאי. החוק דורש דיווח על ההכנסות משכ"ד, וכנגדן ניתן לדרוש את ההוצאות שפורטו בהודעה 17. הדיווח נעשה בטופס Schedule E, שמוגש עם הדו"ח השנתי.
מה קורה אם יש יותר הוצאות מהכנסות?
במקרה של יותר הוצאות מהכנסות, נוצר הפסד לצרכי מס. ניתן לקזז הפסד כזה כנגד הכנסות אחרות. מקסימום הפסד שניתן לקזז בשנה: $25,000. בשנה בה הכנסותיך הן מעל $150,000 לא תוכל לקזז את ההפסד, והוא יעבור לשנה הבאה.
אריק רוזן, רו"ח מנהל מקצועי של TAX USA INC הנותנת שירותי ייעוץ מס וחשבונאות לישראלים בארה"ב. http://www.taxusaonline.com
|