• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי מקרקעיןכללים ומאמרים במיסוי מקרקעיןמותר לתקן שומות מקרקעין גם לאחר 30 שנים מטעמי צדק

מותר לתקן שומות מקרקעין גם לאחר 30 שנים מטעמי צדק

31.01.2013

מותר לתקן שומות מקרקעין גם לאחר 30 שנים מטעמי צדק

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 05.12.2012 קבע בית המשפט המחוזי בנצרת בע"מ 41391-10-11 איברהים אסמר (המנוח) נגד מס שבח מקרקעין נצרת, כי במקרים מסוימים מטעמי עשיית צדק ניתן לתת ארכה לפי שיקול דעת המנהל באופן לא מוגבל ולתקן שומות סופיות במקרקעין, גם לאחר תקופת ארבע השנים המוקצבת בסעיף 85 לחוק מיסוי מקרקעין, כדלקמן:

  1. מדובר בערר על החלטת מנהל מיסוי מקרקעין לדחות בקשת תיקון שומות שהוגשה על ידי העוררים בקשר למקרקעין שנקנו על ידי העוררים. העוררים ביקשו לתקן את השטח שנרכש לשטח של 3,174 מ"ר במקום 4,904 מ"ר, וכן בקשו לתקן את זהות המוכרים ולמחוק חלק מהם שלטענתם נרשמו בטעות.
  2. התיקון המבוקש הוגש למשיב בחלוף כשלושים שנה מיום שהעסקה נחתמה והוצהר עליה כפי שהוצהר למשיב. המשיב הסכים לפנים משורת הדין לקבל בקשת תיקון שומה לפי סעיף 85 לחוק מיסוי מקרקעין, המאפשר להגיש בקשה לתיקון שומה תוך 4 שנים. גם בעניין זה לא עמדו העוררים, על כן טוען בא כוח המשיב שיש לדחות את הערר על הסף גם מטעם זה.
  3. ועדת הערר קובעת כי מדובר בשאלה של עשית צדק מבלי שמנהל מיסוי מקרקעין יהיה ניזוק מהחלטת הועדה, כאשר מטרת ההחלטה לסייע בידי העוררים לרשום את המקרקעין שרכשו ושלמו תמורתם ומסיהם. ניתן לאמץ את פסיקת בית המשפט העליון בעניין ע"א 7759/07 מפי כב' השופט רובינשטיין שצידד בדעת ועדת הערר שבבית המשפט המחוזי בנתניה, שהחילה את סעיף 107 על סעיף 85 לחוק מיסוי מקרקעין, לפיה הוארך המועד הקבוע בסעיף 85. כן קבע כב' השופט רובינשטיין, כי לא מצא בסעיף 107 לחוק דבר המגביל את תחולתו. והוסיף ואמר "ודומני כי אף יהא זה צודק, במקרים מסוימים גם אם מועטים לאפשר הארכת המועד הקבוע בסעיף 85".
  4. התיקון כאן עקב הארכת המועד הקבוע בסעיף 85, איננו גורם לשינוי בשווי שנקבע ולא בשיעור המס ששולם או שיש עוד לשלמו, קבלת הערר רק תסייע בידי היורשת של המנוח, לרשום את המקרקעין שנמכרו למורישה על ידי הבעל הרשום.
  5. לפיכך ועדת הערר קיבלה את הערר ואישרה התיקונים שהתבקשו בשומות, 30 שנים לאחר מועד הדיווח המקורי.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש יולי
לא רשומים אירועים לחודש אוגוסט
לא רשומים אירועים לחודש ספטמבר