• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי מקרקעיןכללים ומאמרים במיסוי מקרקעיןעדכוני חקיקה ופסיקה במיסוי מקרקעין ומע מ אפריל 2013

עדכוני חקיקה ופסיקה במיסוי מקרקעין ומע"מ- אפריל 2013

14.04.2013

עדכוני חקיקה ופסיקה במיסוי מקרקעין ומע"מ- אפריל 2013

מאיר מזרחי, עו"ד

עדכונים במיסוי מקרקעין - פסיקה

ע"א 4378/11 מנהל מיסוי מקרקעין רחובות נ' תפוח פז נדל"ן (2.4.13)

המשיבה גיבשה קבוצת משתכנים במטרה להגיש הצעה לרכישת מתחם לבניית 24 יחידות דיור. ועדת הערר קיבלה את עמדת המשיבה לפיה היא פעלה כמארגנת בלבד ולא כרוכשת ומוכרת של זכות במקרקעין. בית המשפט העלין ביטל את פסק דינה של ועדת הערר והחזיר אליה את הדיון בטענה כי קביעות הוועדה אינן מנומקות ברמה כזאת שמתעוררת "בעיה משפטית".

ע"מ (מחוזי חי') 849/06 טולצ'ינסקי נ' פקיד שומה חיפה (12.2.13)

אדם נפטר ועזבונו, שכלל מניות ודירת מגורים, חולק על פי צו ירושה בין בנו ובתו בחלקים שווים. לאחר מספר שנים, נתגלתה צוואת האב והאחים הגיעו להסכם פשרה לחלוקת העזבון, לפיו האח יקבל את המניות והאחות תקבל מחצית מהדירה ועוד 300,000$ במזומן מהאח. נקבע, כי ההסכם אינו מהווה אירוע מס שכן מדובר בחלוקה ראשונה של העזבון. לגבי הסכום במזומן נקבע, כי מאחר שלא הוכח שסכום זה שולם מתוך נכסי העזבון, הוא ייחשב כתמורה בעד חלק מהמניות וימוסה.

ו"ע (מחוזי ת"א) 1354/08 יוסף אליהו נ' מנהל מיסוי מקרקעין מרכז (13.2.13)

סעיף 87 לחוק קובע, כי על המנהל להשיב לנישום את החלטתו המנומקת בהשגה בתוך שנה (8 חודשים לפי תיקון 70) מיום שקיבל את הודעת ההשגה. על מנת לעמוד בתנאי זה, על הנישום לקבל את ההחלטה בהשגה לידיו בתוך המועד הקבוע, ואין די במשלוח ההחלטה בתוך מועד זה.

ו"ע (מחוזי י-ם) 20388-12-12 אשואל נ' מנהל מיסוי מקרקעין ירושלים (24.2.13)

מכירת נכס והעברת התמורה לעמותה לצורך בניית בית כנסת, אינה מהווה מכירת זכות במקרקעין ללא תמורה למוסדות ציבור לפי סעיף 61(א) לחוק; לא ניתן להתבסס לצורך קבלת פטור על הצעת החוק שלא אושרה; דחיית ערר על הסף לאור איחור בהגשתו, ללא שהוגשה בקשה להארכת מועד.

ע"מ (מחוזי י-ם) 45057-01-12 אייזינגר נ' מנהל רשות המיסים (26.2.13)

הגם שתוכנו של הסכם שומה שנחתם בין פקיד השומה לבין המערער נוגד רולינג קודם שניתן באותו עניין מספר שנים לפני כן, והגם שההסכם אינו תואם את הנחיית היועץ המשפטי ואת עמדת רשות המיסים בנושא, פקיד השומה לא היה מוסמך לפתוח את השומה לפי סעיף 147  לפקודה, מאחר שהמערער לא הטעה אותו באופן כלשהו, ומאחר שבמועד החתימה על ההסכם, הוראותיו לא נגדו את ההלכה הפסוקה ולא ניתן לומר כי נפלה טעות משפטית המצדיקה פתיחת השומה.

ע"מ (מחוזי י-ם) 22037-11-11 מגדנית הדר בע"מ נ' פקיד שומה ירושלים (27.2.13)

חברה מכרה חלק מקניון שהיה בבעלותה, ובין היתר גם זכויות שהיו לה מול שוכרי חנויות ומשרדים בקניון. פקיד השומה טען, כי ההכנסה ממכירת זכויות אלו היא פירותית. נקבע, כי זכויות החברה מול השוכרים מהוות חלק מבעלותה במקרקעין, ולכן מדובר בהכנסה הונית החייבת במס שבח.

ו"ע (מחוזי ת"א) 6292-03-11 בית ברחוב פיירברג 16 בע"מ נ' מנהל מיסוי מקרקעין (27.2.13)

חברה מכרה מקרקעין והגישה על כך דיווח למנהל בצירוף שומה עצמית. מאחר שלעמדת המנהל העסקה חייבת במס הכנסה, הוא הוציא שומה זמנית ללא קביעת יום ושווי רכישה וניכויים, והקפיא אותה עד להמצאת אישור פקיד שומה לפי סעיף 50 לחוק. נקבע, כי קיימת לקונה בחוק ביחס למקרה בו נישום לא המציא אישור לפי סעיף 50 אך המנהל השתכנע כי העסקה חייבת במס הכנסה. במקרה כזה, המנהל רשאי לדרוש כי פקיד השומה יבחן את העסקה, אך הוא אינו רשאי לקבוע פוזיטיבית כי העסקה חייבת במס הכנסה.

ו"ע (מחוזי ת"א) 1180-09 אירו סט השקעות בע"מ נ' מנהל מיסוי מקרקעין תל אביב (3.3.13)

העוררים טענו כי רכשו נכס מכונס בנאמנות עבור חברה. ועדת הערר לא הכירה בנאמנות מאחר שבעת רכישת הנכס ואישור העסקה על ידי בית המשפט, לא נטען כי מדובר ברכישה בנאמנות. כמו כן, כספי הרכישה יצאו מכיסם של העוררים והם דאגו להבטיח את זכויותיהם בנכס במידה והרכישה לא תאושר על ידי החברה.

ו"ע (מחוזי נצ') 7386-11-11 חמאד נ' אגף מיסוי מקרקעין נצרת (7.3.13)

ועדת הערר דחתה את טענת העוררים לביטול עסקת מתנה לפי סעיף 102 לחוק, וקבעה כי בנסיבות העניין מדובר במכר חוזר, וזאת מאחר שחלפו כ-19 שנה מאז מתן המתנה ובשל היותה בלתי ניתנת לביטול לאור קבלת החזקה בקרקע על ידי מקבלי המתנה.

עמ"ה (מחוזי י-ם) 8025/04 גולובנציץ' נ' פקיד שומה ירושלים (13.3.13)

הסכם פשרה שנחתם בין נישום לבין מנהל מיסוי מקרקעין ואשר נוגע לשומת מס שבח אינו מחייב את פקיד השומה לגבי שומות מס הכנסה; נקבע כי המערער הוא "עוסק במקרקעין", לאור היקף הפעילות וכמות העסקאות שערך, השימוש שעשה בנותני שירותים, מומחיותו בענייני מקרקעין ואופיה השיטתי והמאורגן של פעילותו, המצביעים ככלל על דפוס פעולה מסחרי.

 

עדכוני פסיקה- מס ערך מוסף

ע"מ 2354-06-12 טריניטי מערכות מיחשוב בע"מ נ' רשות המיסים

בית המשפט קבע כי המועד להגשת ערעור חלף, הואיל והוגש למעלה משלושים ימים מהמועד בו נמסרה ההחלטה בהשגה לידי רו"ח של המערערת, שהינו בבחינת שלוח מטעמה בהתאם להוראות חוק השליחות ולכן יש לראות בה כמי שקיבלה את ההחלטה בהשגה במועד בו נמסרה לרו"ח ולפיכך, נדחה הערעור על הסף.

ע"מ 1173-09 י.מ.ש השקעות בע"מ נ' מנהל מע"מ ת"א 3

בית המשפט קבע כי שכ"ט עו"ד בדמות זכות לקבלת 5% מהדיבידנדים שיחולקו בידי תאגיד, אינו זכות קבועה בנכס ולכן כל תשלום מכוחו מקורו בהסכם שכ"ט ומהותו הכלכלית האמיתית הינה תשלום שכ"ט חד פעמי וכי אז חלה תקנה 7 לתקנות מע"מ, לפיה, מועד החיוב עם קבלת התמורה.

ע"מ 44962-09-11 נעמאן חרבאווי נ' מע"מ- חיוב אדם פרטי שעבד בחברה שהוציאה חשבוניות פיקטיביות, בכפל מס

המערער שימש כיועץ מס ומנהל חשבונות בחברה פיקטיבית שהוציאה וניכתה חשבוניות מס פיקטיביות. בית המשפט קבע קיום הליך פלילי אין בו כדי להצדיק עיכוב בהליך האזרחי בעניין כפל המס שהטיל עליו מנהל מע"מ. לשון סעיף 50 מעניקה הסמכות להטלת כפל מס על אדם שהוציא חשבונית מס מבלי שהיה רשאי, לצורך הרתעה ופיצוי לשלטונות המס על הפסד המס שנגרם ולכן דוחה את הערעור.

 

חקיקה, הוראות ביצוע והחלטות מיסוי

הודעת רשות המיסים לעניין הארכת תוקף המקדמה לפי תיקון 70

רשות המיסים הודיעה כי בכוונתה לקדם חקיקה אשר תאריך בתקופה נוספת את תחולת סעיף 15(ב) לחוק, החל על עסקאות שיתבצעו עד ליום 1.4.13, הקובע כי על רוכש זכות במקרקעין מוטלת חובת תשלום מקדמה על חשבון מס השבח של המוכר .

החלטת מיסוי 5285/13 תמ"א 38 – שילוב של חיזוק והריסה

מדובר בבניין בן 4 קומות, כאשר בקומה הרביעית 2 דירות פנטהאוז. על מנת לנצל את זכויות הבנייה מכוח תמ"א 38 יש להרוס את שתי דירות הפנטהאוז. המתווה המוסכם על ידי הקבלן והדיירים הוא הריסת שתי דירות הפנטהאוז, בניית 2 קומות חדשות ומעליהן דירות פנטהאוז חדשות אשר שתיים מהן יקבלו דיירי הפנטהאוזים שנהרסו, שישלמו ליזם תמורה נוספת בסך 900 אלף ₪. בהחלטה נקבע, כי על שירותי השיפוץ והחיזוק של הדירות הקיימות יחולו הוראות תמ"א 38/1 (סעיף 49לג לחוק), ואילו לגבי דיירי הפנטהאוז, ככל שיומצא אישור קונסטרוקטור, כי הריסת הפנטהאוזים הכרחית על מנת להוציא לפועל את תכנית החיזוק, יחולו לגבי דירות אלו הוראות תמ"א 38/2 (סעיף 49לג1), ויינתן לבעלי דירות אלו פטור ככל ששווי או שטח הדירות החדשות לא יעלה על התקרה הקבועה בחוק. 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש יולי
לא רשומים אירועים לחודש אוגוסט
לא רשומים אירועים לחודש ספטמבר