• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסההוראות ביצוע וחוזרי מס הכנסהמשיכת רווחים כלואים מחברה מוטבת לפי החוק לעידוד השקעות הון

משיכת רווחים כלואים מחברה מוטבת לפי החוק לעידוד השקעות הון

07.05.2013

משיכת רווחים כלואים מחברה מוטבת לפי החוק לעידוד השקעות הון

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 25.4.2013 פרסמה רשות המיסים הוראת ביצוע 6/2013 בנושא דגשים לעניין הוצאת כספים מחברה מאושרת/ מוטבת לפי החוק לעידוד השקעות הון, כדלקמן:

1.       החוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט- 1959 (להלן: "החוק" או "חוק העידוד") מעניק למפעלים תעשייתיים בישראל מענקים והטבות מס.

2.       עד לתיקון 68 לחוק (1.1.2011), מסלול הטבות המס פטר את רווחי המפעל (המאושר ו/או המוטב), מתשלום מס חברות כל עוד החברה שימרה את רווחיה הפטורים במסגרת התאגיד בו קיים המפעל. במידה והחברה חילקה דיבידנד שמקורו ברווחים שהופטרו ממס, נקבע בחוק כי על החברה לשלם את מס החברות שהופטרה ממנו לפי השיעורים שנקבעו בסעיף 47 לחוק העידוד.

3.       מבדיקות לאורך השנים התברר כי חברות השתמשו בכספים שנבעו מהרווחים הפטורים לצרכים שונים, שאינם בהכרח עולים בקנה אחד עם מטרות ותכלית החוק.

4.       על רקע הדיונים בהצעת החוק  לתיקון 69 לחוק העידוד (12.11.2012) ועל מנת להבהיר את המצב המשפטי הקיים לגבי הוראת סעיף 51(ח) ו- (51)ב(ב) לחוק העידוד, פרסם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה חוות דעת שעניינה "מיסוי הכנסות מוטבות לפי חוק עידוד השקעות הון התשי"ט- 1959" (להלן: "חוות הדעת"). על פי חוות הדעת, מטרת הפטור המותנה הינה הפניית הרווחים הפטורים לצורך פיתוחו של המפעל המאושר או המוטב, לפי העניין. לכן ככלל, כל הוצאה של כספים שמקורם ברווחים הפטורים, מהחברה לצד קשור כלשהוא בין אם ניתן לראות בה דיבידנד ובין אם לאו מפקיעה את הפטור המותנה. מכאן, שהשקעה בחברות בנות, או רכישה מצדדים שאינם קשורים של חברה ההופכת לחברת בת מפקיעות את הפטור.

5.       לתשומת לב פקידי השומה למקרים השונים לבחינה ולהפעלת הוראות סעיפים 51(ח) ו- 51ב(ב) לחוק העידוד.

6.       יובהר, כי מאחר שמדובר בפרשנות של הדין הקיים, הוראה זו חלה על כלל השומות, הן כאלה המתייחסות להוצאת כספים לאחר פרסום הוראת הנוהל, והן להוצאת כספים שבוצעה קודם לפרסום זה.

אנו חוזרים ומזכירים כי החל משנת 2011 ואילך, יכולה כל חברה יצרנית שיש לה הכנסות מייצוא בשיעור של 25% לפחות, לבקש את הטבות המס המגיעות כדי הפחתה של 20% בנטל המס לבעלי השליטה "עד הבית", ישירות מפקיד השומה, בעת הגשת הדו"ח השנתי. מוצע כי הבקשה לתחולת הטבות המס תוגש עד ולא יאוחר מיום 31.5.2013 בהתאם לתנאים שנקבעו בחוק עידוד השקעות הון.

 

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש יולי
לא רשומים אירועים לחודש אוגוסט
לא רשומים אירועים לחודש ספטמבר