• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי מקרקעיןכללים ומאמרים במיסוי מקרקעיןהעברת מקרקעין במסגרת סיום סכסוך על ירושה תיחשב כוויתור ללא תמורה ולא תחויב במס שבח

העברת מקרקעין במסגרת סיום סכסוך על ירושה תיחשב כוויתור ללא תמורה ולא תחויב במס שבח

05.10.2013

העברת מקרקעין במסגרת סיום סכסוך על ירושה תיחשב כוויתור ללא תמורה ולא תחויב במס שבח
רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 29.8.2013 קבע בית המשפט המחוזי בנצרת בו"ע 44633-04-12 נבילה עטא שחאדה דיאב ואח' נ' מנהל מיסוי מקרקעין נצרת, כי העברת מקרקעין במסגרת סיום סכסוך על ירושה תיחשב כוויתור ללא תמורה ולא תחויב במס שבח, כדלקמן:

בין נבילה עטא שחאדה דיאב ואח' לבין בן דודם פתחי התנהל מאבק משפטי ממושך , על המקרקעין שהיו בבעלות הסב. אילו ההליכים המשפטיים במסגרת תובענה זו היו נמשכים, ובהנחה שפתחי היה מצליח, ובית המשפט היה קובע כי אין תוקף לאותו ייפוי כוח בלתי חוזר, התוצאה הייתה כי פתחי לא היה מקבל רק 1/4מהחלקה 108 ו- 1.5 דונם מהחלקה 57 אלא היה זוכה במחצית מכלל המקרקעין שהיו בבעלות הסב, שהיא הרבה יותר מאשר קיבל במסגרת הפשרה.

כדי להימנע מהסתכנות בתוצאה כזו, וכנראה גם כדי להימנע מהמשך הסכסוך בתוך המשפחה, הסכימו נבילה עטא שחאדה דיאב ואח' לוותר על זכויותיהם בחלק מהמקרקעין לטובת בן דודם פתחי וללא תמורה.

בחינת הסכם הפשרה, ובחינת כלל הנסיבות של הוויתור שנעשה על ידם לטובת בן דודם פתחי מתבקשת המסקנה כי מדובר בוויתור ללא תמורה אמתי מצדם על חלק מזכויותיהם בחלקות 108 ו- 57, ומשכך חל על ויתור זה הפטור ממס שבח מקרקעין הקבוע בסעיף 63 לחוק מיסוי מקרקעין.

מעל לנדרש ציין בהמ"ש, כי גם אם נקבל את האבחנה לה טוען ב"כ מנהל מיסוי מקרקעין נצרת ולפיה רק ויתור כללי וללא תנאי, יזכה לפטור הקבוע בסעיף 63 לחוק, להבדיל מוויתור לטובת אדם מסוים עדיין, עדיין לפי מהות  הסכם הפשרה כי מדובר בוויתור כללי וללא תנאי.

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש יולי
לא רשומים אירועים לחודש אוגוסט
לא רשומים אירועים לחודש ספטמבר