• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמיסוי מוניטין ורווחי הוןמיסוי רכוש קבוע אשר הוסב למלאי עסקי באותו עסק

מיסוי רכוש קבוע אשר הוסב למלאי עסקי באותו עסק

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  11.08.2015

מיסוי רכוש קבוע אשר הוסב למלאי עסקי באותו עסק

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

בעניין קרדן (ע"מ 16748-04-12 קרדן רכב בע"מ נ' פשמ"ג, ניתן ביום 28.7.15) נקבע, כי חברת השכרה אשר מוכרת את הרכבים לאחר השכרתם, הפכה אותם למעשה למלאי עסקי.

קרדן רכב בע"מ הינה חברה ציבורית, העוסקת בהשכרת רכב לטווח קצר ולטווח ארוך (ליסינג). לאחר סיום תקופת ההשכרה או הליסינג מכרה קרדן את הרכבים המשומשים ובמקומם רכשה רכבים חדשים להשכרה. בדוחותיה דיווחה קרדן על יישום הוראות סעיף 96 לפקודת מס הכנסה בדבר שיחלוף נכסים.

סעיף 96 לפקודה , מאפשר לדחות את תשלום מס רווח ההון ממכירת נכס בר פחת, אם נרכש נכס חלופי, בהתקיים תנאים מסוימים. אלא שלטענת פשמ"ג, כלי הרכב החוזרים מההשכרה למגרשי מכירת המכוניות של קרדן עוברים "שינוי ייעוד" והופכים ל"מלאי עסקי". מאותו מועד, גם בהתאם לדיווחי קרדן, מהווים כלי הרכב האמורים "רכוש שוטף" אשר אינם ברי פחת. על כן, ומשמדובר במלאי עסקי, אין להחיל את הוראות סעיף 96 לפקודה על מכירת כלי הרכב המשומשים של קרדן.

המחלוקת שנתגלעה בין הצדדים באשר לסיווג מלאי כלי הרכב המשמשים למכירה על ידי חברות השכרה דוגמת קרדן, התעוררה בעמ"ה 213-05-11 אלדן תחבורה בע"מ נ' פשמ"ג.

ביהמ"ש בחן את הנסיבות ומצא כי קרדן מעמידה לבחירת לקוחותיה מלאי של מאות כלי רכב ממגוון רחב של דגמים וביחס לכל כלי רכב מספקת קרדן פירוט מלא וממוחשב של היסטוריית כלי הרכב מיום עלייתו על הכביש, כולל דו"ח מפורט ממכון בדיקה מורשה. קרדן מציעה ללקוחותיה מגוון מסלולי מימון וביטוח ומעניקה אחריות על חלקים בכלי הרכב הנמכרים. קרדן מחזיקה מרכזי מכירות כלי רכב.

מהדוחות הכספיים של קרדן עולה, כי סך ההכנסות של קרדן ממכירת כלי רכב מגיע למאות מיליוני שקלים. מספר כלי הרכב הנמכרים בשנה הוא כעשרת אלפים.

אשר על כן, המערך הלוגיסטי, השקעת המשאבים בפרסום ושיווק כלי הרכב כמו גם היקפי המכירה הגדולים , מלמדים, לדעת בהמ"ש, כי קרדן מחזיקה עסק למכירת כלי רכב.

בעת העברת כלי הרכב שהוחזרו מלקוחות הליסינג או ממגרשי ההשכרה למגרשי המכירה, שינתה קרדן את ייעוד כלי הרכב האמורים מרכוש קבוע למלאי עסקי.

אין חולק שהתקופה בה החזיקה קרדן בכלי הרכב עד להעברתם למגרשי המכירה קצרה מ-4 שנים, ועל כן יש להחיל על כלי הרכב את הוראות סעיף 100(2) לפקודה.

ביהמ"ש דחה את טענת קרדן, לפיה בהוראת ביצוע 90/43 של רשות המיסים, שעניינה טיפול שומתי בחברות להשכרת רכב, גלומה הבטחה שלטונית מחייבת אותה הפר פשמ"ג בקביעת השומות נשוא ערעור זה.  שכן, אין באמור בהוראת ביצוע כדי לכבול את פקיד השומה.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש יולי
לא רשומים אירועים לחודש אוגוסט
לא רשומים אירועים לחודש ספטמבר