• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסההוראות ביצוע וחוזרי מס הכנסההרחבת והארכת חוק האנג לים חוזר מיסים 4 16

הרחבת והארכת "חוק האנג'לים" - חוזר מיסים 4.16

סוראיה מידן ושות', רואי חשבון

 |  15.02.2016

הרחבת והארכת "חוק האנג'לים"

סוראיה מידן ושות', רואי חשבון

בשנת 2011 פורסם חוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו-2012 (תיקוני חקיקה), התשע"א-2010 (להלן גם: "החוק"), במסגרתו נכללה הוראת שעה לשנים 2011 עד 2015 אשר העניקה הטבות מס משמעותיות להשקעה של יחידים וחברות בחברות מחקר ופיתוח (חברת מטרה), כדלהלן:

  1. משקיע יחיד (סעיף 20 לחוק) : התרת עלות השקעה של עד 5 מיליון במניות של חברת מטרה (כהגדרתה בחוק) כנגד כלל הכנסתו של המשקיע בתקופה של שנה עד שלוש שנים (להלן: "חוק האנג'לים"). בהתאם לפרשנות המקובלת ניתן לדרוש ניכוי ההשקעה כבר בשנת המס הראשונה.
  2. משקיע שהוא חברה (סעיף 21 לחוק) : התרת עלות ההשקעה במניות בתקופה של 5 שנים. יושם לב כי ההטבה ניתנת רק לחברות גדולות/בינונית שמקיימות את התנאים המפורטים בחוק. 

 

ביום 20 בינואר 2016, פורסם תיקון 5 לחוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו- 2012 (להלן: "התיקון" או "תיקון מס' 5") שתחילתו מיום 1 בינואר 2016 ואשר כולל הארכה של הוראת השעה, הבהרות ותיקונים לחוק וכן הרחבת הזכאות להטבות המס, כדלהלן: 

  1. הארכת הוראת השקעה (הן ליחידים והן לחברות, בהתאם לסעיפים 20 ו- 21 לחוק) עד לתום שנת 2019.

  2. נקבעה הגדרה למונח "מועד ההשקעה" , כדלהלן: המאוחר מבין אלה (1) המועד שבו המשקיע שילם לחברת המטרה או לחברה המתחילה את סכום ההשקעה המזכה; (2) המועד שבו הקצתה חברת המטרה או החברה המתחילה למשקיע את המניות כנגד השקעתו בחברה; ואולם אם מקור המניות שהוקצו הוא באיגרות חוב הניתנות להמרה למניות, ואיגרות החוב האמורות הומרו למניות באותה שנת מס שבה הונפקו איגרות החוב- המועד שבו שילם המשקיע תמורת איגרות החוב.

  3. מתן הטבות גם להשקעות של יחיד או שותפות של יחידים במסלול חדש נוסף של "חברה מתחילה", החל מיום 1.1.2016 ועד ליום 31.12.2019.  "חברה מתחילה" הינה חברה שהתאגדה בישראל והשליטה על עסקיה וניהולם מופעלים בישראל ושמתקיימים לגביה התנאים המפורטים בתיקון, לרבות, במועד ההשקעה טרם חלפו 48 חודשים מיום התאגדותה; היקף המכירות של החברה עד למועד ההשקעה לא עלה על 4.5 מיליון ש"ח והיקף המכירות בכל אחת משנות המס שקדמו להשקעה לא עלה על 2 מיליון ש"ח; סך כל הוצאות החברה מיום התאגדותה ועד למועד ההשקעה לא עלה על 12 מיליון ש"ח, וסך כל הוצאותיה בכל אחת משנות המס שקדמו להשקעה לא עלה על 3 מיליון ש"ח; היקף ההשקעות בחברה (בהון ובהלוואות) מיום התאגדותה ועד למועד ההשקעה לא עלה על 12 מיליון ש"ח; 70% לפחות מהוצאות החברה בתקופה שמיום התאגדותה ועד למועד ההשקעה הוצאו בקשר למוצר המבוסס על מחקר ופיתוח שבוצעו בחברה.

 

 

יושם לב כי החוק מעניק הטבות מס משמעותיות, הן ניכוי מלוא ההשקעה (בשנת המס בה בוצעה ההשקעה) והן התרת ניכוי ההוצאה מכלל הכנסתו של היחיד (לרבות הכנסה מעסק והכנסה מעבודה אשר כידוע חייבת במס שולי). במקביל, על מנת למנוע כפל הטבה בידי היחיד, בחישוב רווח ההון במכירת המניות של חברת המטרה או חברה מתחילה תוקטן העלות של המניות בכל סכום ההשקעה שנדרש בניכוי באופן שוטף .

 

 

אנו עומדים לרשותכם לכל מידע נוסף, ככל שיידרש.

חוזר זה נועד למסירת מידע כללי בלבד. אין לראות בחומר המתפרסם בחוזר זה משום ייעוץ או חוות דעת כלשהיא. לפני נקיטת צעדים כלשהם אנו ממליצים על קבלת ייעוץ מקצועי.

 


הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש יולי
לא רשומים אירועים לחודש אוגוסט
לא רשומים אירועים לחודש ספטמבר