• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי מקרקעיןמס רכישהתכנון מראש ברכישת דירות השקעה העברת דירות במתנה

תכנון מראש ברכישת דירות השקעה/העברת דירות במתנה

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  01.11.2021

תכנון מראש ברכישת דירות השקעה
או העברת דירות במתנה
רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

ביום 31.10.2021 פורסם תזכיר החוק להעלאת מס הרכישה ברכישת דירה נוספת או בקבלת מתנה שהיא דירה נוספת, באופן משמעותי למינימום של 8% משווי הרכישה. לכן, התגובה הטבעית היא להמליץ על רכישת דירה נוספת או לקבל דירה במתנה מקרובי משפחה, לפי הסדר העברה בין דורי, בימים הקרובים, בטרם החוק ייכנס לתוקף. אולם, חשוב לבצע תכנון מראש של סדר הרכישות גם לפי סדר המכירות הצפוי של דירות המגורים כי לפעמים החיסכון במס רכישה יעלה ביוקר בגובה תשלום מס שבח, כפי שיפורט להלן.

מטרת התיקון המוצע היא העלאת שיעור מס רכישה לרוכשי דירות מגורים, אשר הדירה הנרכשת אינה דירתם היחידה. התיקון והעלאה בעקבותיו יחול מיום חקיקתו ואילך.

נזכיר כי ביום 23.6.2015 הועלה שיעור מס הרכישה על דירת מגורים שאינה הדירה היחידה של הרוכש, בהוראת שעה עד סוף שנת 2020.

ביום 29.7.2020 הופחת שיעור מס הרכישה לרוכשי דירת מגורים, אשר הדירה הנרכשת אינה דירתם היחידה, באמצעות ביטול הוראת השעה שהייתה בתוקף באותו מועד.

נוכח העלייה המשמעותית בביקוש לרכישת דירות מגורים והעלייה במחיריהן שהחלה מאז הופחת מס הרכישה ביולי 2020, מוצע לתקן את סעיף 9(ג1ג) לחוק מיסוי מקרקעין ולקבוע כי ברכישת זכות במקרקעין שהיא דירת מגורים לגבי מי שזו אינה דירת המגורים היחידה שלו, יחול מס רכישה בשיעור של 8% על חלק השווי שעד 5,348,565 ₪ ומס רכישה בשיעור של 10% על חלק השווי העולה על סכום זה.

העלאת המס צפויה למתן את ביקוש המשקיעים ולסייע בבלימת עליית מחירי הדירות בתקופה זו. צעד זה נלווה לצעדים נוספים להגדלת היצע יחידות הדיור בשוק שיתנו מענה לביקוש הגובר ויביאו ליציבות מחירים בטווח הארוך.

העלאת המס תחול על מכירת בניין או חלק ממנו שהוא דירת מגורים, שנעשתה מיום פרסום החוק ואילך.

אולם, לא לשכוח, כי רכישת דירת השקעה, עלולה להביא למס שבח גבוה יותר משמעותית במכר דירת המגורים עצמה, שכן במכירת דירת המגורים היא תחשב כדירה נוספת, כך שחשוב לתכנן מראש את סדר הרכישות, גם ביחס לסדר המכירות הצפוי של הדירות.

כך למשל, משפחה שיש לה היום דירת מגורים אחת, והיא רוצה לרכוש דירת מגורים קטנה להשקעה, עלולה לשלם מס שבח גבוה במכירת דירת המגורים הראשונה והיקרה, היות ודירת המגורים עצמה תחשב כדירה נוספת.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני