• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

אולי הגיע הזמן לפתוח חשבון בנק בחו"ל

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  05.02.2023

אולי הגיע הזמן לפתוח חשבון בנק בחו"ל

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

כנראה אתם לא תהיו הראשונים לשקול אם לפתוח חשבון בנק מחוץ לישראל. רבים כבר עשו זאת בעבר לצורך השקעות בחו"ל ושמירת רזרבה כספית לשעת צרה. הנושא עלה לאחרונה גם במאמר בעמוד שלם במוסף ממון של ידיעות אחרונות מיום 3.2.2023 ובמאמר יום קודם לכן באתר מאקו.  אם כולם מדברים על זה, אז אולי באמת הגיע הזמן לעשות זאת, מסיבה זו או אחרת– לפתוח ולהחזיק חשבון בנק בחו"ל. אך לפני כן כדאי לשקול ולבחון את היתרונות והחסרונות של פתיחה וניהול חשבונות בנק בחו"ל.

 

ריכזנו 10 יתרונות אפשריים בפתיחת חשבון בנק מחוץ לישראל, כדלהלן:

1.    פיזור מטבעות: קיום חשבון בנק במטבע חוץ בכלל, בישראל או מחוץ לישראל, יכול לסייע בהפחתת ההשפעה של תנודות המטבע של השקל לעומת מטבעות אחרים, ונכסים פיננסיים אחרים המוחזקים בחשבון.

2. פרטיות: בישראל כולם מכירים את כולם. בחו"ל המשקיע הישראלי יהיה ברוב המקרים אנונימי ללא חשש מפגיעה בפרטיותו. במדינות מסוימות יש חוקי פרטיות מחמירים המגינים על בעלי חשבונות בנק, שעשויים להיות בטוחים יותר מרמת ההגנה המוצעת בישראל.

3. גמישות פיננסית מוגברת: קיום חשבון בנק במדינה אחרת יכול לאפשר גישה למגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים פיננסיים, כולל השקעות בנדל"ן או מוצרים פיננסים אחרים שאינם מקובלים בישראל. בדרך כלל, ניתן יהיה לממן רכישות נדל"ן ולקבל משכנתאות או הלוואות מבנק מקומי בחו"ל בקלות רבה יותר מאשר מבנק בישראל אם בכלל.

4. יציבות פוליטית:  מדינות מסוימות נחשבות ליציבות יותר מבחינה פוליטית מאחרות, וקיום חשבון בנק במדינה יציבה יכול לספק שקט נפשי למי שמודאג מיציבות השלטונית או מיציבות המערכת הבנקאית במדינת מולדתם.

5. הטבות מס: במדינות מסוימות יש חוקי מס נוחים יותר, במיוחד אם עושים רילוקיישן לחו"ל, מה שעשוי להביא לחבות מס נמוכה יותר על ההכנסות והרווחים מאשר חבות המס בישראל.

6. גישה לריביות טובות יותר: שינוי שערי החליפין בין השקל לבין מטבעות של מדינות בחו"ל ושיעורי הריבית השונים יכולים להשפיע על שמירת ערך הכספים, הפחתה או הגדלת הערך שלהם. שיעורי הריבית יכולים להשתנות מאוד ממדינה למדינה, וקיום חשבון בנק במדינה עם ריביות גבוהות יותר יכול להביא לתשואות טובות יותר על הפיקדונות וההשקעות.

7. עמלות נמוכות יותר: העמלות והחיובים הבנקאיים יכולים גם הם להשתנות מאוד בין המדינות, וקיום חשבון בנק במדינה עם עמלות בנק נמוכות יותר יכול להביא לחיסכון משמעותי.

8.    קלות גישה: חשבון בנק במדינה זרה יכול להקל על הגישה לכספים בזמן נסיעה או ניהול עסקים בחו"ל ובוודאי אם שוקלים לימודים, עבודה או רילוקיישן קבוע לחו"ל.

9. הגנה מפני תקלות בנקים: במקרה של כשל בנקאי בישראל, קיום חשבון בנק במדינה אחרת יכול לספק רמה נוספת של הגנה.

10. תכנון העברה בין דורית/נאמנות/עיזבון:  קיום חשבון בנק במדינה זרה יכול לפשט את תכנון העברה בין דורית מדור ההורים לדורות הילדים והנכדים, ולעזור להבטיח כי הנכסים יחולקו על פי רצון ההורים בעודם בחיים או לפחות לאחר פטירתם. בין היתר, על ידי שימוש במוסד הנאמנות, אשר מפותח הרבה יותר בחלק ממדינות העולם מאשר בישראל. ניהול הכספים על ידי חברות נאמנות כאלו עשוי גם להביא להפחתת המיסוי שיחול על הרווחים שיופקו מהם בהתאם להוראות פקודת מס הכנסה.

 

עם זאת, כאשר רוצים לבחון את האפשרות לפתוח חשבון בנק בחו"ל, יש לקחת בחשבון את הקשיים שבנקים בחו"ל מערימים על קבלת כספים ממדינות אחרות. שכן, לא ניתן לפתוח חשבון בנק בחו"ל ללא אסמכתאות, אישורים וחוות דעת על מקורות הכספים המועברים לחו"ל.

במקביל, גם החזרת הכספים מבנק בחו"ל לישראל אינה קלה, היות וגם הבנקים בישראל מערימים תנאים רבים בקבלת כספים מחו"ל, כדי להימנע מעברות לפי החוק למניעת הלבנת הון.

אנו לרשותכם כדי להביא בפניכם את ההיבטים החלים על פתיחה וניהול חשבון בנק בחו"ל, לרבות טיפול בפתיחת החשבון ובהמצאת האישורים וחוות הדעת בדבר מקורות הכספים המועברים לחו"ל, הנדרשים על ידי הבנק בחו"ל. למידע נוסף.

 

 

הערה:  מאמר זה מיועד למטרות מידע בלבד ואינו משקף השקפה פוליטית של הכותב, והוא אינו מהווה ייעוץ פיננסי, מיסויי או משפטי. לפני פתיחת חשבון בנק מחוץ לישראל, חשוב לחקור את החוקים והתקנות הספציפיים במדינת היעד, וכן להתייעץ עם גורם פיננסי, מיסויי או משפטי כאמור.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני