• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףמאמרים - מע"מהקצאת מספר לחשבונית מס כתנאי לניכוי מס תשומות

הקצאת מספר לחשבונית מס - כתנאי לניכוי מס תשומות

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  14.02.2023

הקצאת מספר לחשבונית מס - כתנאי לניכוי מס תשומות

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

עוסק יהיה חייב להוציא לעוסק אחר, רק חשבונית מס אשר הוקצה לה מספר על ידי רשות המיסים, כך לפי הצעת חוק ההסדרים לשנים 2023-2024. למנהל תהיה סמכות לסרב לבקשת הקצאה כזו.

החל מיום 1.1.2024 חשבונית מס אשר סכום מס התשומות הכלול בה עולה על 5,000 ₪ ואינה כוללת מספר שהוקצה ע"י רשות המסים, לא תותר בניכוי. זאת, במטרה לצמצם את תופעת הפצת חשבוניות מס אשר הוצאו שלא כדין.

בהתאם לדברי ההסבר לטיוטת החוק, התיקון נועד למנוע מעשי מרמה בתחום החשבוניות הפיקטיביות. יוקם מערך בקרה על הוצאת חשבוניות מס, בין היתר, באמצעות הקצאת מספרי אישור לחשבוניות בשלב הוצאת החשבוניות מהעוסקים ללקוחותיהם.

כלומר, לא יהיה ניתן להוציא חשבונית מס ללא התקשרות לאתר רשות המיסים לקבלת מספר החשבונית. כמובן שיש להניח כי כל התוכנות המפיקות כיום חשבוניות מס, ייאלצו להתאים את עצמן להפקת חשבוניות באמצעות קישור לאתר רשות המיסים.  

סעיף 47 לחוק מע"מ יתוקן וייקבע בו: כי בעסקה אשר סכומה עולה על סך של 5,000 ₪, עוסק מורשה יהיה רשאי לבקש מרשות המסים להקצות לחשבונית המס מספר.

אולם, עוסק יהיה חייב לפנות לרשות המסים ולבקש מספר הקצאה אם הקונה יבקש שיעשה כן. במידה ויוקצה מספר לחשבונית העוסק יהיה העוסק חייב לציינו על גבי החשבונית . מכאן, כי מכירה לצרכנים סופיים לא תהיה חייבת בקבלת מספר מרשות המיסים, בעוד שכל עסקה בין שני עוסקים תהיה חייבת בהקצאה כזו.

בנוסף ובהתאם, מוצע לתקן את סעיף 38(א) לחוק מע"מ, ולקבוע כי מס התשומות הכלול בחשבונית מס אשר סכומה עולה על 5,000 ₪, והיא אינה כוללת מספר שהוקצה לה ע"י רשות המסים, לא יותר בניכוי.

כמו כן, מוצע כי למנהל תהיה הסמכות לסרב לבקשה להקצאת מספר לחשבונית מס, אם יש יסוד סביר לחשש שמדובר בחשבונית שהוצאה שלא כדין.

בעת סירוב כאמור, המנהל יודיע על כך למבקש מידית ויזמנו לשימוע תוך זמן קצר. המנהל יכול לאפשר להעביר את חובת תשלום המע"מ לקונה .

נציין כי כמו בכל קבלת החלטה מנהלית שרירותית של רשות המיסים, כגון החלטה על שיעור ניכוי מס במקור, פתיחת תיקים במע"מ, אי שחרור החזר מס וכדומה, גם החלטת סירוב של המנהל שאינה סבירה ומוצדקת ניתן להגיש עליה עתירה לבהמ"ש.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני