• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףמאמרים - מע"מקושי בהצגת ראיות נוספות שלא הוצגו בשלב ההשגה בשלב ערעור

קושי בהצגת ראיות נוספות שלא הוצגו בשלב ההשגה - בשלב ערעור

01.07.2013

הצגת ראיות נוספות בשלב ערעור

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 11.6.2013 קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב בע"מ 1073-09 צביון בניה ופרויקטים בע"מ נ' מנהל מע"מ ת"א כי, לא יותר להגיש מסמכים נוספים כאשר אין להם רלוונטיות להכרעה במחלוקות נשוא ההליך הנדון, כדלקמן:

חברת צביון בניה ופרויקטים בע"מ ביקשה להתיר לה להגיש מסמכים נוספים, שלטענתה אותרו על ידי מי מטעמה במהלך דיון ההוכחות בערעורה. לטענת חב' צביון, עסקינן במסמכים שיסייעו להגיע לחקר האמת, ומכאן שיש לאפשר הצגתם.

בכל הנוגע ליתר המסמכים שצירופם התבקש והנוגעים לשומות לשנים קודמות, התנגד מנהל מע"מ ת"א לבקשה. בקליפת האגוז, נטען על ידו כי אין בבקשה כל הסבר מדוע המסמכים מוצגים רק בשלב זה, ואיזו מניעה הייתה, אם בכלל, להגישם במסגרת הדיון בהשגה. המסמכים לא עמדו לפני מנהל מע"מ בעת מתן ההחלטה בהשגה; צירוף המסמכים לתיק בית המשפט והניסיון לרדת לנבכי הסכם הפשרה או הטיוטה, אשר אין כל ודאות לגביה כי היא אכן נחתמה על ידי הצדדים, רק יסרבל ויעכב את ניהול ההליך, כאשר ממילא אין להם כל רלוונטיות לערעור.

בהמ"ש מפנה בהקשר זה לע"א 2886/05 אשכנזי נ' קופת חולים כללית (08.11.2010):

"על פי הכלל הקבוע בתקנה 457 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד- 1984, "בעלי הדין בערעור אינם זכאים להביא ראיות נוספות". לכלל זה חריגים, אשר המקרה שבפנינו לא בא בגדרם. בכל הנוגע להגשת ראיות נוספות בשלב הערעור הובהר בפסיקה, כי רק "במקרים יוצאים מן הכלל מרשה בית המשפט שדן בערעור הבאת ראיה נוספת, ולעניין זה יש משקל מכריע לשאלה, אם הייתה אפשרות להגיש את הראיה בשלב הדיוני הקודם" .

אין בידי לקבל את טענת המערערת, שלפיה יש לראות בהליך זה כהליך המתנהל בערכאה ראשונה ולא כערעור. יש לזכור, כי אין זו המסגרת הראשונה שבה שוטחת המערערת את טענותיה, ובכלל זה מציגה את ראיותיה. גם מבחינה פרוצדוראלית גרידא, ההליך שלפניי הינו ערעור לכל דבר ועניין.

אשר על כן, ראוי לזכור כי חיוני להגיש את כל המסמכים ולטעון לגבי כל העובדות הרלבנטיות, כבר בשלב ההשגה בפני פקיד השומה. לאחר מכן, יקשה מאד על הגשת ראיות חדשות לבית המשפט של הערעור.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש יולי
לא רשומים אירועים לחודש אוגוסט
לא רשומים אירועים לחודש ספטמבר