• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

חדשות מיסוי בינלאומי

15.08.2007

חדשות מיסוי בינלאומי

 

חוקי מס חדשים בהונגריה

הפרלמנט ההונגרי אימץ את החוקים החדשים המשיבים על כנם את שיעור מס המינימום שהוחל במשך חודשיים בשנת 2007 לפני שהוכרז כלא חוקתי על ידי בית המשפט החוקתי. החוקים, אשר מתקנים את חוק מס ההכנסה על חברות, מתייחסים לקביעת בסיס המס עבור מס חברות. חוקים נוספים מצויים בחוק נוהלי מס. שני החוקים נכנסו לתוקף ביום 1 ביולי 2007.

על פי חוקי מס המינימום המקוריים, בסיס מס חברות מינימאלי שווה ערך ל-2% מההכנסות, בהפחתת עלות הסחורות שנמכרו וההכנסות ממוסדות קבע זרים, החל על חברות בעלות בסיס מס חברות קיים אשר אינו פוחת מ 2%. מס החברות המינימאלי הנהוג היה בשיעור 16% מבסיס המס המינימאלי.

על פי החוקים החדשים, אם הגבוה מבין הרווח המדוּוח לפני גביית המס או בסיס מס ההכנסה על חברות אינו שווה ערך ל-2% לפחות מכלל ההכנסות בהפחתת הסחורות שנמכרו, ערך שירותי הביניים שנמכרו והכנסה המיוחסת למוסדות קבע זרים (קרי, ההכנסה המינימאלית), אזי הסכום האחרון ייחשב כבסיס מס חברות עבור שנת המס. בסיס המס יכול להצטמצם עוד יותר על ידי פריטים מסוימים המתייחסים למיזוגים מסויגים, העברות נכסים ועסקאות להחלפת מניות. אולם, בניגוד לגרסת המס המינימאלי שהוכרזה כלא חוקתי, ייתכן, כי משלמי מיסים אשר בסיס המס שלהם אינו מגיע לסף 2% יעדיפו שלא להחיל את חוקי מס המינימום כול עוד משלם המיסים מגיש הצהרה ספציפית המצורפת להחזר המס.

משלמי מיסים שנמצאים בשלב קדם-החברה ובשנת המס שלאחריה, משלמי מיסים העוסקים בפעילויות ללא רווח (קרי, קרנות, כנסיות, ארגונים חברתיים, ועוד), ומשלמי מיסים אשר ניזוקו כתוצאה מכוח עליון בשנת המס הנוכחית או הקודמת, פטורים משיעור מס המינימום.     

בנוסף, החוקים הללו מתייחסים למשלמי מיסים ששנת הכספים שלהם שונה מהשנה הקלנדארית, כאשר החזר המס עבור שנת המס 2007 יוגש לאחר 1 בינואר 2008.

תיקונים נלווים לחוק נוהלי המס מאפשרים לרשויות המס להשתמש בתוכנת ניתוח סיכון על מנת לבחור במשלמי מיסים עבור ביקורת ספרים אשר רווחיהם לפני גביית המס אינם מגיעים אל מעל להכנסה המינימאלית, אך הגישו את ההצהרה. ביקורת ספרים תיערך ככל הנראה כאשר לרשויות המס יש סיבה להאמין שהרווחים המדווחים של משלמי המיסים הם תוצאה של הסתרת הכנסה ו/או חשבונאות על הוצאות שלא כנדרש. יש ליידע את משלמי המיסים אודות ביקורת הספרים בתוך 30 יום מהמועד הנקוב עבור דיווח החזר המס, ועל ביקורות החשבונות החובה להתחיל בתוך שנה.

מכיוון שהחוקים החדשים נכנסים לתוקף בקרוב, משלמי המיסים המעריכים כי הם נכללים בטווח מס המינימום, יכולים לבחור מבין שתי אפשרויות בכדי לקבוע את בסיס מס ההכנסה על החברות שיחול עליהם:

 

·        חישוב בסיס המס עבור כל שנת המס תחת החוקים הקיימים וחלוקה פרופורציונאלית של בסיס המס על ידי התייחסות לתקופה שמתחילת שנת המס עד ליום 30 ביוני 2007. לאחר מכן חישוב בסיס המס עבור כול השנה תחת החוקים החדשים וחלוקה פרופורציונאלית של בסיס המס לתקופה שמיום 1 ביולי 2007 ועד לסוף שנת המס ולאחר מכן צירוף שני הסכומים.

·        הפחתת בסיס המס המחושב עבור החוקים החדשים עבור כל שנת המס על פי בסיס המס שנקבע על ידי החוקים הקיימים על פי בסיס דוח מאזן הביניים שהוכן עבור 30 ביוני 2007 (אין דרישה לביקורות ספרים בהתייחס לדוח מאזן זה).

 

 

חוק מס חברות חדש בסין

ההנחיות לגבי חוק מס החברות הסיני החדש, אשר צפויות להתפרסם בחודש אוקטובר, עשויות להותיר סוגיות רבות בלתי פתורות, זאת לדברי מומחי מס.

רפורמות מס החברות הסיני, שחיכו להן זה זמן כה רב, תאחדנה את שיעור מס החברות ל-25%, הן עבור חברות מקומיות והן עבור חברות זרות, איחוד משטר המס שכיום מאפשר לחברות זרות לחתוך את שיעור מס החברות האפקטיבי שלהן לשיעור נמוך של כ-13% על ידי שימוש בניכויים והטבות מס למיניהם. חוק המס החדש צפוי להיכנס לתוקף ביום 1 בינואר 2008, אולם תינתן תקופה של חמש שנים בכדי לעזור לחברות בעלות תמיכה חיצונית להתאים עצמן לחוקים החדשים.

 

גרמניה מאשרת רפורמות במיסוי חברות

צפויה רפורמה עקרונית במיסוי חברות אשר תפחית את נטל מס החברות הכללי המוטל על חברות בגרמניה בכ-10% ותציב את המדינה במרכז טבלת ליגת מיסוי החברות האירופי.

החקיקה, העתידה להיכנס לתוקף בשנת 2008, אושרה השבוע על ידי רוב הבית העליון בפרלמנט, הבונדסראד, הנשלט על ידי מפלגות הקואליציה הגדולות של הקנצלרית אנגלה מרקל. הצעת החוק אושרה בבית בתחתון, בונדנסטאג, בחודש מאי.

כיום, בגרמניה נטל המס הינו בין הגבוהים ביותר בעולם והקהילה העסקית קוראת זה זמן רב להפחתת שיעורי המס, על מנת להחיות את הכלכלה הגרמנית הדורכת במקום. החוק החדש מפחית את שיעור מס החברות משיעור של 38.65% לשיעור 29.83%.

אחד מאמצעי הקיזוז הינו ההחלטה השנויה במחלוקת להגביל את שיעור הריבית שחברות גרמניות רשאיות לנכות מהלוואות המתקבלות מיחידות זרות. מנהלים עסקיים רבים מודאגים מכך שאמצעי זה יגביל את יכולתן של החברות להשקיע.

 

מפלגות הקואליציה של השלטון אף הסכימו להחיל מס רווחי הון בשיעור 25% החל מ-1 בינואר, 2009. שיעור זה יחליף את השיטה הנוכחית, כאשר רווחי הון כפופים למס מיגיעה אישית, אשר יכול להגיע לשיעור גבוה של עד ל-42%. הדבר יחול על הכנסה מריבית ודיבידנדים, ומכירות מניות הנעשות על ידי משקיעים פרטיים.

 

מערכת מיסוי החברות ביוון ניצבת בפני בדיקה

הנציבות האירופית הודיעה בשבוע שעבר על כוונתה להפנות את שלטונות יוון לבית הדין האירופי לצדק בשל הפעלת מערכת מיסוי מפלה לגבי דיבידנדים שהופקו על ידי חברות זרות, כמו גם מיסוי מפלה של שותפויות שאינן יווניות.

לעניין הדיבידנדים הזרים, הנציבות האירופית הסבירה כי החלטתה להעביר העניין לטיפול בית הדין האירופי לצדק נובעת מכך שיוון פוטרת ממס דיבידנדים ששולמו על ידי חברות יווניות בעוד שהיא ממסה דיבידנדים ששולמו על ידי חברות הממוקמות במדינות אחרות באיחוד האירופי.

ככול שהבדל זה נוגע לדיבידנדים שמקורם בחברות שהוקמו בתוך האיחוד האירופי או במדינות השוק האירופי המשותף או הקהילה האירופית, הנציבות מתייחסת לכך שההפליה נעשית בניגוד לאמנת הקהילה האירופית המבטיחה חופש מעבר של הון.

המטרה המוצהרת של הפטור ממס הכנסה המוטל על דיבידנדים אשר שולמו על ידי חברות יווניות היא להימנע מכפל מס המוטל על רווחי החברה. כפל מס שכזה ייווצר כאשר הרווחים ימוסו לראשונה ברמת החברה ולאחר מכן ברמת בעלי המניות היחידים בעת חלוקת הדיבידנדים.

בנוסף, הנציבות האירופית הסבירה בשבוע שעבר כי היא החליטה להעביר את יוון לטיפול בית הדין האירופי לצדק בשל חוקי המס ביוון על פיהם שותפויות שאינן תושבות יוון חייבות בשיעור מס גבוה יותר (25%) מאשר חברות תושבות יוון (20%). הנציבות בדעה כי חוקים אלו מפלים ומנוגדים לאמנת הקהילה האירופית המבטיחה חופש התאגדות.

יוון טוענת כי השוני בשיעורי המס מוצדק מכיוון חלק מהרווחים (50%) של שותפות מקומית ממוסה ביוון על ידי השותפים עצמם.  הנציבות בדעה כי מצב אינו מחייב דווקא שיעור מס גבוה יותר; להיפך, בנסיבות מסוימות זה אף יכול להוביל לשיעור מס אפקטיבי נמוך יותר.

הרשויות היווניות טענו כי אף שותפות זרה לא התלוננה על מתן יחס מפלה לעניין המס ולפי הנתונים הקיימים, לא קיימות ביוון שותפויות זרות הפועלות על בסיס של סניף. אולם, הנציבות רואה בטענות אלו כלא רלוונטיות.

שוויץ הגיעה לשיא ברישום חברות

מספר שיא של חברות הוקמו בשוויץ במחצית הראשונה של 2007, כאשר שיעור הרישום הגבוה ביותר נעשה בקנטון אובוולדן (Obwalden), אשר הפחית את שיעורי המס בתחילת שנת 2006.

 

העיתון Swissinfo פרסם מחקר שנערך על ידי חברת דן אנד ברדסטריט, לפיו 18,365 חברות חדשות הוקמו בשוויץ בחצי השנה האחרונה. מדובר בעליה של 5.5% ברישום חברות חדשות, זאת בהשוואה לחצי שנה הראשונה ב-2006. קרוב לשליש מחברות אלו (5,186) הינן חברות זרות.

בעוד שבציריך קיים המספר הגבוה ביותר של רישום התאגדויות, בקנטון אובוולדן הזעיר במרכז שוויץ עדים לעליה של 230% ברישום חברות במחצית הראשונה של 2007, זאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

החלטת הקנטון אובוולדן (Obwalden) להפחית את מס החברות ל-6.6% מה-1 בינואר 2006 (בעקבות משאל מקומי), הועילה בבירור למשיכת חברות חדשות לאובוולדן. אירוני במקצת, הייתה זו החלטת בית המשפט שגרמה להפחתה במס הכנסה אישי מתוך מטרה למשוך תושבים אמידים, שהתקבלה במקביל להפחתה במס החברות, מה שהעלה את הפרופיל הבינלאומי של אובוולדן.  

בעוד הנתונים האחרונים מדגישים את הצלחת מערכת המס השוויצרית במשיכת חברות זרות, המערכת מוצאת עצמה מותקפת על ידי האיחוד האירופי, למרות ששוויץ איננה חברה באיחוד.

על פי החוק השוויצרי, הקנטונים רשאים לפטור רווחים שמקורם מחו"ל ממס מלא או חלקי  של מס חברות קנטוני או עירוני. כל הקנטונים השוויצרים עושים שימוש בהוראה זו, אם כי בצורות שונות. על פי האיחוד האירופי, חוק זה מאפשר לחברות אירופיות להתאגד בשוויץ ולהימנע ממיסי האיחוד, על כן, האיחוד שוקל לפתוח בהליכים נגד ממשלת שוויץ בהתאם לחוקי העזר של האיחוד האירופי. אולם, מכיוון ששוויץ איננה חברה באיחוד האירופי, לא ברור אם אסטרטגיה זו תישא פרי.

 

 

חדשות בינלאומיות אלו באדיבות קומפני אקספרס ישראל.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני