• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

חדשות מיסוי בינלאומי

08.11.2007

חדשות מיסוי בינלאומי

קומפני אקספרס ישראל - 11/2007




רישום חברות דומיניקניות

האי דומיניקה הינו אזור offshore קלאסי ייחודי. שטחו של האי דומיניקה הינו 751 קמ"ר והוא ממוקם במרכז האנטיליים בין מרטיניק וגוואדלופ. זהו אחד האיים הגדולים ביותר באגן הקריבי.

כקולוניה בריטית לשעבר, דומיניקה קיבלה עצמאות בשנת 1978 ושמה הרשמי שונה לקהילייה הדומיניקנית. חוקי המדינה מושתתים על חוקה דמוקרטית. בחירות לפרלמנט נערכות כול חמש שנים בהתאם לחוקה. הנשיא נחשב לעומד בראש המדינה, אך סמכות הביצוע ניתנת לראש הממשלה אשר מייצג את מפלגת הרוב בפרלמנט. ענפי המסחר העיקריים בדומיניקה הם חקלאות, בעיקר גידול בננות, בנייה ותיירות. המטבע הינו דולר מזרח קריבי (שערו 2.7 עבור 1 דולר ארה"ב).

הודות למדיניות המטבע של הבנק המרכזי של מזרח הקריביים, הדולר המזרח קריבי הינו אחד המטבעות היציבים ביותר באזור.

בתחילת 1996 החל תהליך שחרור הפיקוח על המטבע. אין מגבלות על העברת סכומים מבנקים הממוקמים ב-offshore בדומיניקה ומוסדות פיננסיים אחרים. הסקטור הפיננסי מיוצג על ידי סניפיהם של ארבעה בנקים מסחריים זרים, בנק ההון-המשותף המקומי (Local joint-stock bank) והמספר ההולך וגדל של בנקי offshore ונאמנויות. המערכת החקיקתית מבוססת על המשפט הבריטי המקובל.

חוק החברות העסקיות הבינלאומיות (IBC) נחקק ביום 26 ביוני 1996 ועל פיו, חברותoffshore פטורות מכול המיסים המקומיים לתקופה של 20 שנים. על החברות לשלם אך ורק מס רישום ומס שנתי עבור פטור ממיסוי בסך 150 דולר ארה"ב.

החוק מבטיח סודיות מוחלטת בעת רישום החברות המספקות רישום מניות למוכ"ז. כמו כן, אין דרישה לספק מידע לרשם החברות אודות הנהנים.

בדיקת רישום המניות יכולה להיעשות אך ורק על ידי בעלי המניות של החברה או על ידי החלטת בית המשפט. הדרישות הארגוניות מאת חברות עסקיות בינלאומיות בדומיניקה הינן מינימאליות. לחברה צריך להיות לפחות בעל מניות אחד ודירקטור אחד אשר יכולים להיות אדם או ישות. אין דרישות לגבי עריכת אסיפה כללית של בעלי מניות ודירקטורים. מועד ושעת האסיפה יעשו על פי שיקול דעתם של בעלי המניות והאסיפה עצמה יכולה להיערך על ידי קיום שיחת טלפון או באמצעים אלקטרוניים אחרים.

סכום הון המניות המינימאלי לא נקבע והמניות יכולות להיות מונפקות ללא עלות מינימאלית. הדרישה היחידה שאינה ברת שינוי עבור חברות הרשומות בדומיניקה היא קיומו של סוכן רשום ומען רשום בשטחי המדינה.

ככלל, חוק החברות העסקיות הבינלאומיות מבטיח את מלוא פשטות הליך הרישום של החברות בקהילייה הדומיניקנית. פשטות זו הינה מאפיין נוסף של פעילות החברות. בפועל, הנהלתה של חברה דומיניקנית צומצמה לניהול החשבון מכיוון שישנן דרישות להגשת החזרים וספרי הרישום ולמעט זאת, אין פיקוח על המטבע לעניין הפעולות של חברות עסקיות בינלאומיות.

מכאן אנו יכולים להסיק שניתן לעשות שימוש מוצלח בחברות הרשומות בדומיניקה לעניין מסגרות שונות של תכנון מס על ידי אנשי עסקים. מסיבה זו יש לעשות שימוש בחברות דומיניקניות, תחת התנאים הנוכחיים, כחברות עיקריות בהקשר עם חברות אחרות מאזורי שיפוט שאינם offshore. במקרה זה יתרונותיו של מקלט מס זה, הינם ברורים.



רישום חברות בשוויץ

שוויץ הינה מדינה אירופאית קטנה (41,291 אלף קמ"ר) ויציבה הן מהבחינה הפוליטית והן מהבחינה הכלכלית. למרות גודלה, שוויץ היא מרכז עולמי מוביל בתחום הפיננסים. בירתה של שוויץ היא ברן; אולם, המרכז העסקי והתעשייתי של המדינה שוכן בציריך. שוויץ הינה רפובליקה פדראלית המורכבת מ-26 קנטונים אשר מחולקים לרשויות מוניציפאליות. ישנן ארבע שפות רשמיות בשוויץ: גרמנית, צרפתית, איטלקית ורומאנש, אשר מדוברת בקנטון אחד בלבד – גראובינדן. המטבע בשוויץ הינו פרנק שוויצרי (US$1="CHF" 1.2).

גופי המינהל הציבוריים מחולקים לשלוש רמות – פדראלי, קנטוני ומוניציפאלי. האסיפה הפדראלית מורכבת משני בתים – מועצת המדינות (בעלת נציגים מכול קנטון) ומועצה לאומית (200 נציגים נבחרי העם מהקנטונים השונים) אשר נבחרים לתקופה של 4 שנים. הם בוחרים 7 מועצות פדראליות המייצגות את הגוף המבצע של הרשות. כול מועצה פדראלית עומדת בראש אחד משבעת משרדי הממשלה. ראש הרשות המבצעת הינו ראש הממשלה הנבחר על ידי המועצות הפדראליות. מקום מושבם של בית המשפט הפדראלי והטריבונל הפדראלי הינו בלוזן בעוד שאר גופי הממשלה ממוקמים בברן.

לקנטונים חוקות משלהם וממשלות עצמאיות משלהם בנושאי מיסוי, בריאות הציבור, שמירה על סדר ציבורי וכו'. דרגת הממשל העצמי הנמוכה ביותר הינה הרשות המקומית. רשות מקומית יכולה להיות עיר גדולה או מחוז של כפר קטן.

בשל המחסור במינרלים בשוויץ והעובדה שהייבוא עולה בכמותו על הייצוא, תחום העיסוק המרכזי בעיניי הציבור מונח בשירותים הפיננסיים. מסורת חוקי הבנק השוויצרים ידועה בכול רחבי העולם. החוק משנת 1934 קובע אחריות פלילית ומאסר בשל גילוי לא חוקי של מידע. עובדה זו בצירוף הטבות המס עבור אלו שאינם תושבים מובילות להתעניינות מצד משקיעים זרים, אשר ברובם עוסקים בפרויקטים הקשורים בפעילות offshore בינלאומית. בנוסף, התיירות בשוויץ הינה משאב הכנסה שלא נופל בחשיבותו.

קוד ההתחייבויות השוויצרי (Swiss Code of Obligations) הינו חקיקה תאגידית גמישה המאפשרת הקמתן של חברות בע"מ מהסוגים שלהלן:

1. חברה ציבורית מוגבלת במניות – Aktiengcsellchaft – AG.

2. חברה ציבורית מוגבלת - Aktiengcsellchaft – AG.

3. חברות פרטיות ללא הקצאת מניות – GmBH.

בעת רישום חברה מסוג חברות פרטיות המוגבלות במניות, יש לשלם 3% מס מההון המאושר.

שמות החברות בשוויץ כפופות באדיקות לרשויות הפדראליות. שימוש במילים עולמי, בינלאומי, אירופאי וכו' ניתן רק אם לחברה קיים נפח פעילות ומעמד המתבקש. על כל החברות לעשות שימוש בשמן המלא כפי שהוא רשום ברשם המסחר. על השם להסתיים בראשי התיבות המציינות את האחריות המוגבלת – A.G. או S.A.

על הון המניות המאושר להיות לפחות CHF 100,000 ועליו להיות משולם במלואו.

יש להפקיד את ערך ההון בבנק שוויצרי בחשבון ספציפי לפני תחילת רישומה הרשמי של החברה.

לחברה צריכים להיות לפחות שלושה בעלי מניות. במקרה של בעלי מניות נקובים, המוטב יכול להיות אותו אדם.

לא נדרשת תושבות של בעלי המניות. על המניות להיות בעלי ערך נומינלי. הערך הנומינלי של המניות לא יפחת מ CHF 100. מניות למוכ"ז אפשריות רק אם הון המניות משולם במלואו.

מספר הדירקטורים המינימאלי הינו אחד. על הדירקטור להיות תושב שוויץ. אם ישנם יותר מדירקטור אחד, אזי על מרביתם להיות תושבי שוויץ. על אחד מהדירקטורים שהינם תושבי שוויץ להיות בעל זכויות החתימה על המסמכים בשם החברה למרות שייתכן ודירקטורים אחרים ימונו למטרה זו.

על המען הרשום להיות ממוקם בשוויץ.

על תקנון החברה לכלול את סוגי הפעילות שיתבצעו על ידי החברה ומטרת ההתאגדות של החברה.

על ספרי החשבונות של החברה להיות מבוקרים ומוחזקים במשרד הרשם. מאזן מבוקר בידי חברת ביקורת חשבונות מקצועית מוגש לרשם החברות על בסיס שנתי.

ישנן שלוש דרגות מיסוי בשוויץ: פדראלי, קנטוני ומוניציפאלי.

מס פדראלי על רווחים משולם בשיעורים פרוגרסיביים ונע בין 3.5% עד 9.8% בהתחשב במתאם בין הרווחים לנכסים והינו משולם בלא קשר למקום בו הופק הרווח.

סכום המיסים המשולמים הכולל מיסים פדראליים, קנטונים ומוניציפאליים משתנה לפי הקנטונים ונע בין 20%-35%. המתאם לגבי רווח כולל וההון משפיע גם על סכום המס. בנוסף, מס שנתי על הון המניות המאושר משולם (פדראלי – 0.08% ובכול קנטון בשיעור אחר, למשל 0.375% בציריך). סוגי חברות כגון 'ביתיות' (Domiciliary) ו'שירותים' (Services) פטורים ממס.

חברות 'שירותים' מוקמות אך ורק על מנת לסייע לפעילות החברה הנערכת מחוץ לשוויץ.

חברות אחזקה המנהלות את העסקים הפיננסיים שלהן על ידי חברה זרה או שוויצרית פטורות לחלוטין ממיסוי פדראלי וקנטוני וממס קנטוני על הכנסות, ומשלמות אך ורק מס קנטוני בסך 0.05% עד 0.25%.

חברות אשר התאגדו בשוויץ יכולות ליהנות מיתרונות המוענקים על ידי מספר רב של אמנות למניעת כפל מס כאשר החברה היא צד אם הרווח הפטור תחת אמנות אלו אינו נחשב לפעילות העיקרית של החברה.

חברות הרשומות באופן רשמי בשוויץ, אף אם הן נשלטות על ידי זרים, יכולות ליהנות מכול היתרונות הניתנים על ידי האמנות למניעת כפל מס אשר נחתמו על ידי המדינה, באם הן עונות למספר תנאים חוקיים המתייחסים לשימוש לא חוקי באמנות אלו.

שוויץ הינה בין המדינות אשר חתומות על המספר הגדול ביותר של אמנות מס. אמנות אלו שמטרתן מניעת כפל מס מספקות בד"כ הנחה ואי חבות במס הכנסה על רווח שהתקבל מאחת המדינות שהינן צד לאמנה. כתוצאה מכך הרווח ממוסה פעם אחת במקום המושב הקבוע של האדם או הישות המשפטית.



חברת אחזקות ספרדית

השיטה הספרדית הנהוגה לגבי חברות אחזקה בינלאומיות ממוקמת במקום טוב ביחס למרכזים אירופאים כגון לוקסמבורג, הולנד ובלגיה. שיטה זו יכולה לתת מענה אפקטיבי לבעיות הרה-ארגוניות הנדרשות מחברות בעלות פעילות בינלאומית. חברת אחזקות ספרדית ידועה כ “ETVE”.

יתרונות המס העיקריים של חברת האחזקות הספרדית הינם:

  • פטור השתתפות מוחלט בגין דיבידנדים ורווחי הון על מכירת מניות
  • אי ניכוי מס במקור על חלוקת דיבידנדים שאינם ספרדיים במקור
  • זיכוי מלא של תשלומי ריבית
  • אין מס הון על הנפקת הון מניות עבור ישויות הממוקמות בפרובינציות מסוימות ועל השתתפות על בסיס מניה-עבור-מניה (share-for-share)
  • פטור מהכנסה מסניף חוץ
  • אפשרות לפסיקות (rulings) קדם-העברה

הטבות מס אלו, בצירוף הגמישות המתווספת כתוצאה מתקנות ה “check-the-box” האחרונות בארה"ב, הפכו את חברת האחזקות ספרדית לכלי העיקרי עבור השקעות באירופה ובאמריקה הלטינית.

למעשה, יותר ויותר חברות עושות שימוש בספרד כצעד ראשוני אל תוך אמריקה הלטינית.

רשת האמנות הרחבה למניעת כפל מס להן שותפה ספרד, משמשת כמנוף משמעותי בצמצום ניכוי מס במקור על דיבידנדים שהועברו לחברת אחזקות ספרדית על ידי חברת בת זרה הממוקמת במדינה שהינה צד לאמנה למניעת כפל מס.

על מנת להקים ETVE, אין הכרח לקבל אישור מינהלי, אלא רק להודיע לרשויות המס.



רישום חברות בסיישל

סיישל הינה ארכיפלג הממוקם באוקיינוס ההודי, דרומית לקו המשווה. האוכלוסייה במקום מונה

כ- 72,000 איש. כיום המדינה מאופיינת בפוליטיקה וכלכלה יציבות.

תחומי המסחר העיקריים הם תיירות וענף הפיננסיים שמתפתח מאוד. ישנו נמל, שדה תעופה בינלאומי לו קשרים עם מרכזי עסקים בינלאומיים גדולים וקשרי טלקומוניקציה מודרניים.

השפה הרשמית היא אנגלית. אין פיקוח על המטבע עבור תושבים זרים.

חברה עסקית בינלאומית ( International Business Company – IBC) נרשמת מכוח חוק החברות העסקיות הבינלאומיות אשר נחקק בשנת 1994. סוג זה של חברה הינו לצורך פעילות עסקית בינלאומית מחוץ לסמכות השיפוט.

כול סוגי הפעילות החוקיים אפשריים אף אם לא צוינו בתזכיר החברה למעט אלו המתייחסים לענף הבנקאות או הביטוח.

כול שם שאינו חופף או נוגד שם חברה קיים, אפשרי. ישנו איסור על שימוש במילים המרמזות על סיוע ממשלתי כמו גם על מילים כגון: ‘Bank’, ‘Insurance’, ‘Royal’, ‘Imperial’ וכו'.

חברה יכולה שיהיה לה שם בכול שפה, אך עליו להיות מצורף לתרגום לאנגלית.

על מנת לציין את האחריות המוגבלת, על השם להסתיים באחד השמות הבאים: Limited’, ‘Corporation’, ‘Incorporation’, ‘Societe Anonyme’ או ראשי התיבות שלהם.

ככלל, ההון המאושר של חברות הרשומות בסיישל, הינו 5,000 דולר ארה"ב. סכום זה מאפשר לשלם את מס הבולים השנתי המינימאלי. אין הכרח לשלם את ההון המאושר. מספר בעלי המניות המינימאלי הוא אחד. מניות למוכ"ז אפשריות.

מספר הדירקטורים המינימאלי הוא אחד; על הדירקטורים להיות ישות משפטית או יחידים. הם יכולים להיות מכול מדינה שהיא, לאו דווקא תושבי סיישל. החוק אינו דורש קיומה של מזכר חברה, אך ככלל הוא קיים.

על המען הרשום להיות ממוקם בטריטוריה של סיישל במשרד עורכי דין.

תזכיר החברה נרשם ברשם החברות. על התזכיר לכלול את שם החברה, מען רשום, שם וכתובת הסוכן הרשום, סכום ומטבע ההון המאושר וכן מספר וסוג המניות שהוקצו (מניות למוכ"ז ו/או מניות רשומות).

אולם, יש לקחת בחשבון שמידע אישי לגבי הדירקטורים, נושאי משרה ונהנים אינו מפורסם ושנשמרת סודיות מוחלטת.

חברות שפעילותן מתבצעת מחוץ לסיישל פטורות ממיסים. עליהן לשלם מס בולים שנתי, אשר סכומו תלוי בסכום ההון המאושר.



רישום חברותoffshore באי מאן

האי מאן הינו אחד מהמרכזים הפיננסיים הבינלאומיים וה-offshore הנחשבים ביותר, זאת בשל מספר התאגידים הגבוה השוכן בו, בשל השיטות הנעלות לשמירת משקיעים הנהוגות בו ובשל שיעור קומתם הגבוה ויוצא הדופן של המוסדות הפיננסיים והבינלאומיים הרשאים לפעול מהאי מאן.

על מנת לשמר את מעמדו של האי מאן בחזית זירת ה-offshore , מתרחשים מספר שינויים בעניין

ה-offshore באי, מכיוון שהן הממשלה והן האוצר מודעים לתחרות הגוברת ועליהם להבטיח כי הם ימשיכו להיות צעד אחד לפני שאר המשתתפים בתחרות, בכדי לשמר את המוניטין היקר שלהם.

שינוי ה-offshore החשוב ביותר באי התרחש לאחרונה עם הודעת מינויו של ג'ון ספלמן כדירקטור וראש הפיננסיים באי מאן, שזו מחלקה במשרד האוצר אשר אחראית לקידום ופיתוח ענף השירותים הפיננסיים בכלכלת האי מאן.

למר ספלמן ניסיון בבנקאות וחשבונאות וברשותו ידע נרחב לגבי תעשיית השירותים הפיננסיים ב-offshore, והוא נחשב כמומחה ודמות מובילה בבנקאות onshore ו-offshore, ניהול קרנות וחשבונאות.

תפקידו החדש יהיה לחזק את מעמדו של האי מאן כמקלט מס offshore הולם ומרכזי בנוסף לאחד ממרכזי הפיננסיים הבינלאומיים המובילים בעולם. תפקידו יהיה להבטיח כי האי מאן והאוצר ינקטו באסטרטגיות ובמבנים הנכונים על מנת להמשיך ולהוביל את זירת הפיננסים הבינלאומית.

האי מאן הינו זה מכבר אחד ממקלטי המס offshore הדינאמיים, המתקדמים והמתוכננים ביותר כמו גם בעל רגולציה נאותה. בעקבות השינויים ב-offshore באי מאן וההתפתחויות בתוך משרדי מפתח באוצר ברור כשמש כי סמכות שיפוט זו תעשה כול שביכולתה לשמר ולחדד את המוניטין הבינלאומי החיובי שלה.

מכיוון שכלכלת האי מאן כה מצליחה וכה קשורה למעמדו של האי בעולם הפיננסים הבינלאומי, אך מתבקש שהממשלה והאוצר ימשיכו לעשות כול שביכולתם לחזק את המאפיינים החיוביים והיתרונות בעשיית עסקים, בנקאות, והשקעות באי מאן.


="================
חדשות המס הינן באדיבות חברת קומפני אקספרס הקמת חברות בחו"ל

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני