• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי בינלאומיתכנוני מס במישור הבינלאומירישום חברות אחזקה בקפריסין מיסוי ויתרונות נוספים

רישום חברות אחזקה בקפריסין – מיסוי ויתרונות נוספים

17.12.2007

רישום חברות אחזקה בקפריסין – מיסוי ויתרונות נוספים

קומפני אקספרס ישראל

1. הצגת הנושא

קפריסין תמיד הייתה מיקום אידיאלי עבור הקמת חברות אחזקה ולאור רפורמת המס משנת 2003 וצירופה לאיחוד האירופאי בשנת 2004, האטרקטיביות של האי כמיקום לרישום והקמת חברות אחזקה שודרג באופן משמעותי, זאת בהשוואה למרכזי פיננסים אחרים ברחבי העולם. עצם העובדה שקפריסין מציעה את שיעור המס הנמוך ביותר באירופה, עמידתה בדרישות האיחוד האירופאי כמו גם באלו של הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) לעניין נוהגי מס מזיקים, הפכו את האי למרכז פיננסי בינלאומי אידיאלי הן עבור משקיעים אירופאים והן עבור משקיעים זרים.

ככלל, קפריסין משמשת כסמכות שיפוט מתווכת של חברת אחזקה אשר מהווה עניין מיוחד בנסיבות שלהלן:

· עבור קבוצות מקומיות ובינלאומיות המשקיעות מחוץ לקפריסין ומעוניינות בזרם הכנסה מדיבידנדים. ברוב המקרים דיבידנדים אלו יהיו פטורים ממיסוי בקפריסין;

· על מנת להחזיק בחברות בת למטרת עלייה משמעותית בערך ההון ואשר תפוצלנה או תימכרנה בעתיד. מימושים שכאלו אינם כפופים למיסוי בקפריסין;

· על מנת ליהנות מסעיפי ניכוי מס במקור של רשת אמנות למניעת כפל מיסוי עליהן קפריסין חתומה;

· ליהנות מסעיפי המס של דירקטיבת חברת אם-בת של האיחוד האירופאי כמו גם שאר הדירקטיבות;

· כאשר יש צורך להשיג התרתה של אי החבות במס עבור חברת האחזקה בשלב כלשהו בעתיד;

· להסתייע באסטרטגיית היציאה הקלה תחת החוק הקפריסאי אשר מאפשר תשלום דיבידנדים, ריבית ותמלוגים (ברוב המקרים) מבלי לשלם ניכוי מס במקור;

· מתאימה לכול קרן או מכשיר השקעה, מכיוון שאין מיסוי על העברות באמצעות ניירות ערך, אף אם זו פעילות המסחר של הישות;

קפריסין יכולה לשמש כמיקום האולטימטיבי עבור חברות אחזקה, למשל בקבוצה אשר עוברת לסמכות שיפוט חדשה או הקמתו של תאגיד ציבורי חדש אשר לו פעילויות בינלאומיות.

2. הקמת חברת אחזקה קפריסאית

למרות שאין מגבלה על הצורה המשפטית של חברת אחזקה בקפריסין, הצורה הנהוגה ביותר הינה חברה פרטית מוגבלת באחריות ( Limited Liability).

אין דרישות חוקיות לגבי מספר מינימלי או מקסימלי של הון המניות של החברה. אולם, מומלץ כי הון המניות המאושר יהיה לפחות C£10,000 שניתן לחלקו ל 10,000 מניות בנות C£1 כול אחת. אין דרישה כי כל המניות הללו תהיינה רשומות, אך מומלץ כי לפחות 1,000 מניות יונפקו וישולמו במלואן בעת ההתאגדות.

תחת חוק החברות הקפריסאי (Cyprus Companies Law Cap 113), דוחות כספיים של חברות קפריסאיות מוכנים על פי התקינה החשבונאית הבינלאומית International) (Financial Reporting Standards. תקינה זו דורשת כי חברות אחזקה קפריסאיות יכינו דוחות כספיים משולבים על בסיס שנתי. שילוב זה אינו נדרש כאשר חברת אחזקה קפריסאית הינה חברת אחזקה מתווכת, וחברת אחזקה הממוקמת גבוה יותר בשרשרת מכינה את הדוחות הכספיים המשולבים תחת דרישות התקינה החשבונאית הנ"ל.

בעלי מניות:

תחת החוק הקפריסאי לכול חברה המוגבלת במניות חייב להיות לפחות בעל מניות אחד.

מינוי דירקטורים:

חברות מנוהלות ונשלטות על ידי מועצת הדירקטורים. תחת חוק החברות הקפריסאי, לחברה קפריסאית פרטית חייב להיות לפחות דירקטור אחד. בכול שאר המקרים צריכים להיות לפחות שני דירקטורים.

התקופה הנדרשת לרישום חברה:

הליכי ההקמה והרישום כוללים צרכים אדמיניסטרטיביים, כגון הדפסת ניירות המכתבים של החברה, פתיחת תיקים ברשויות ופתיחת חשבונות בנק. הליכים אלו עד למועד קבלת תעודת ההתאגדות יכולים לקחת כשבועיים.

3. היבטי מס

מס חברות – מיסוי הכנסה ממסחר:

הכנסה ממסחר ממוסה בשיעור של 10%.

זיכוי מס זר על הכנסה שהתקבלה על ידי חברה קפריסאית:

הכנסה שהתקבלה מחו"ל על ידי חברה קפריסאית ייתכן ותהא חייבת בניכוי מס במקור על התשלומים במדינת המקור. אם הכנסה זו חייבת במס בקפריסין, המס אשר שולם בחו"ל יכול להיחשב כזיכוי כנגד המס החב בתשלום בקפריסין. מיסים זרים ניתנים לזיכוי בקפריסין:

· על ידי הוראה חד צדדית בחוק מס הכנסה הקפריסאי.

· מכוח הוראות אמנה הדדיות, אשר במקרים מסוימים מעניקים בנוסף זיכוי של מס הבסיס.

מיסוי של הכנסה מדיבידנד:

חלוקה של דיבידנדים ורווחים אחרים שנתקבלו מחברה תושבת קפריסין החייבת במס, לחברות תושבות קפריסאיות אחרות החייבות במס, הינן פטורות ממס חברות. חלוקה של דיבידנדים ורווחים אחרים שנתקבלו על ידי חברה תושבת קפריסין החייבת במס לחברה זרה, הינן פטורות ממס חברות. הכנסה שכזו גם פטורה ממה שמכונה - Special Contribution for Defence בשיעור 15%, זאת בתנאי שהחברה מקבלת הדיבידנד הינה בעלת לפחות 1% מהחברה המשלמת את הדיבידנד. הפטור אינו חל כאשר:

· למעלה מ-50% מפעילויות החברה המשלמת הן תוצאה ישירה או עקיפה של הכנסה מהשקעות.

· המס הזר הינו נמוך באופן משמעותי משיעור המס המשולם בקפריסין.

השבת דיבידנדים מקפריסין:

קפריסין אינה מטילה ניכוי מס במקור על דיבידנדים ורווחים אחרים המשולמים על ידי חברה קפריסאית לבעלי מניות תושבים שאינם חייבים במס, הן יחידים והן תאגידים.

קיזוז הפסדים בקבוצה:

חברה בהפסדים יכולה להסב את הפסדיה לקבוצות חברות אחרות כמוגדר.

חקיקה לעניין חברה זרה נשלטת :

בקפריסין אין חקיקה לגבי חברות זרות נשלטות. כתוצאה מכך, הכנסה לא מיוחסת לחברת האם הקפריסאית אם ההכנסה מקורה במקלט מס או כתוצאה מהכנסה פסיבית.

מס בולים:

תחת חוק מס הבולים בקפריסין, מס בולים מוטל על מסמכים המתייחסים לנכסים בקפריסין, או לעניינים אשר יתרחשו בקפריסין ללא כול קשר למקום בו נחתמו המסמכים. באשר על כן, אם אין מסמך, אין חבות במס בולים.

מע"מ:

אם פעילות חברת האחזקות מוגבלת לאחזקת מניות, היא לא תהא חבה במס תחת חוק המע"מ. ככזו, היא לא תיפול בתוך תחולת החוק ולא תהא רשאית או נדרשת להירשם לצורכי מע"מ.

אולם, אם חברת האחזקות עוסקת בפעילויות בנוסף לאחזקת מניות, כגון ההוראה לעניין שירותי הניהול או הענקת הלוואות, אזי ייתכן כי תהא רשאית לנכות מע"מ שהיא חבה בו על ההוצאות שנוצרו בקפריסין או שינוי-עצמי מכוח הוראות חוב חוזר.

מיסים אחרים:

אין מיסים משמעותיים אחרים שיש לקחת בחשבון עבור חברות אחזקה בקפריסין.

סיום פעילויות:

חברת אחזקות קפריסאית המוחזקת על ידי בעלי מניות יכולה לסיים פעילותה בקפריסין ולחלק נכסיה לבעלי מניותיה בכול צורה שהיא (דיבידנדים, הליכי פירוק, וכו') מבלי שתהא חבות כלשהי במס לבעלי המניות.

4. סיכום

חברות אחזקה קיימות מסיבות משפטיות, מסחריות וסיבות הקשורות לנושא המיסוי.

בעת הליך ההרמוניזציה של חוקי קפריסין עם דרישות האיחוד האירופאי, קפריסין שינתה את שיטתה על מנת ליצור מערכת ייחודית עבור חברות אחזקה. בעוד המחוקק הקפריסאי המשיך בדרכן של מדינות רבות באיחוד האירופאי, הוא יצר יתרונות אלו גם עבור תושבים שאינם תושבי האיחוד ובכך שמר על האטרקטיביות של קפריסין בפני עסקים בינלאומיים.

כאשר משווים את קפריסין להולנד וללוקסמבורג לצורך פעילויות אחזקה, ניתן לטעון כי לקפריסין הטבות רבות יותר. ככלל, כל שלושת המדינות מקנות פטור מלא מהכנסה מדיבידנדים ומרווחי הון, וקפריסין אף מקנה קריטריונים נוחים יותר עבור אחזקות. התפיסה הרווחת היא כי תחת התנאים הקיימים, קפריסין הינה סמכות השיפוט האטרקטיבית ביותר באירופה עבור חברות אחזקה.

מידע נוסף באתר מיסים ועסקים www.ralc.co.il

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי