• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמס הכנסה פושט על היזמים במזרח אירופה

מס הכנסה פושט על היזמים במזרח אירופה

25.02.2008

חובת דיווח על עסקים המתבצעים בחו"ל

ענת שיחור- אהרונסון, "מעריב"

עורכי הדין ורואי החשבון מדווחים על תופעה חדשה: לקוחות מודאגים שזכו לביקור פתע של אנשי רשות המיסים בעסקיהם. המכנה המשותף לכולם: הם נוהגים לצאת מישראל פעמים רבות בחודש. הנחת העבודה ברשות היא שחלק מהעובדים מקבלים חלק משכרם בחו"ל – ואינם מדווחים עליו בישראל, בניגוד לחוק. ברשות מקבלים דיווחים ישירים מביקורת הגבולות לגבי כניסתם של אזרחים לישראל ויציאתם ממנה. למעשה, כל מפקח במס הכנסה מחובר ישירות למאגר המידע של ביקורת הגבולות. וכך זוכים "הנוסעים המתמידים" לביקורות פתע.

כלל הלקוחות שזכו לביקור הפתע של אנשי רשות המיסים בעסקיהם נוהגים לצאת מישראל לפחות 4 פעמים בחודש, בעיקר למזרח אירופה.

לדברי עו"ד רו"ח רמי אריה, עשרות אלפי ישראלים טסים מידי שבוע למקום עבודתם בחו"ל. הם יוצאים ביום שני וחוזרים בחמישי. לא מדובר רק באנשי עסקים, אלא גם בשכירים כמו מנהלי עבוה בפרויקטים של בנייה, עורכי דין וארכיטקטים.

ברשות המיסים חושדים כי הפעילות העסקית הענפה של הישראלים בחו"ל טומנת בחובה גם לא מעט העלמות מס. הנחת העבודה ברשות היא שחלק מהעבדים מקבלים חלק משכרם בחו"ל ואינם מדווחים עליו בישראל, בניגוד לחוק.

איך עובדת השיטה?

ברשות מקבלים דיווחים ישירים מביקורת הגבולות לגבי כניסתם של אזרחים לישראל ויציאתם ממנה. למעשה, כל מפקח המס הכנסה מחובר ישירות למאגר המידע של ביקורת הגבולות. וכך זוכים "הנוסעים המתמידים" לביקורת פתע.

ע"פ עדויות שהגיעו לעסקים, מגיע עם אנשי מס הכנסה לבדוק את ספרי החשבונות בעסקיהם, לא תמיד בנוכחות בעלי הבית, ומתשאלים את העובדים על עסקאות בינלאומיות.

עו"ד רו"ח אריה מציין, עם זאת, כי אם אנשי רשות המיסים מגיעים למשרד במסגרת חקירה אזרחית (כלומר, לגבי הטלת שומה), אסור להם לתחקר את העובדים ללא אישור בעל העסק. אך אם הם מגיעים במסגרת חקירה פלילית, מותר להם לתחקר כל אדם ואף לתפוס מסמכים.

איך יודעים באיזה סוג חקירה מדובר? לפי התעודה. אם בידי איש המס תעודת מפקח של מס הכנסה, מדובר בביקורת שומה אזרחית. אם התעודה היא תעודת חוקר, מדובר בהליך פלילי.

ברשות המיסים אישרו בתגובה את חקירת הנושא, אולם סירבו להגיב בקשר לשיטות העבודה ורק ביקשו לציין, כי "הרשות משתמשת בשיטות מתוחכמות יותר".

נכתב ע"י:

ענת שיחור- אהרונסון – עיתון "מעריב"

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני