• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםחשבונאות וכלכלהמיסיםחדשות מיסוי בינלאומי מרץ 2008

חדשות מיסוי בינלאומי – מרץ 2008

17.03.2008

חדשות מיסוי בינלאומי – מרץ 2008

קומפני אקספרס ישראל

בולגריה: רישום החברות החדש נכנס לתוקף

יישום החברות החדש בבולגריה נכנס לתוקפו ביום 1 בינואר 2008. בהתאם לחוק הרישום המסחרי כל חברה הרשומה בבולגריה צריכה להירשם מחדש. הדבר מחויב מכיוון שעל פרטי החברה להיות מועברים מרישום בבתי משפט לרישום החברות החדש. לא תוטלנה אגרות אם לא נעשה כל שינוי בסטטוס החברות. אם, לדוגמא, חברה מעוניינת להגדיל את הונהּ או להחליף את מנהלהּ, הדבר ייחשב כשינוי שנעשה במעמד החברה ויחויב באגרה.

להלן מספר אפיונים מרכזיים ברישום החברות החדש:

1. ככלל, ניתן יהיה לרשום חברה לתקופה של פחות משבוע.

2. תחום הסמכות בו יש להגיש את מסמכי הרישום לא קשור למען הרשום של החברה.

3. ניתן לרשום חברה ולערוך שינויים לחברה קיימת דרך האינטרנט (נדרשת חתימה אלקטרונית המונפקת על ידי ספק החתימות האלקטרוניות הבולגרי).

4. סכומים פחותים של אגרות.

5. כל רשויות המדינה לא ידרשו יותר אישורים על Good Standing של החברה. הם יבדקו את סטטוס החברה דרך האינטרנט.

6. רישום החברות נגיש דרך אתר האינטרנט. מידע בעניין מסמכי רישום חברות פתוח ונגיש.

על היתרונות של איי מאן כמרכז offshore עולמי

האי מאן הוא אחד ממרכזי ה-offshore הראשונים במעלה בעולם. המשטר המקומי הפוליטי, הרגולטורי והעסקי פועל בהרמוניה מוחלטת בעבור הפיתוח המתמשך של מוניטין סמכות השיפוט ושימור מעמדהּ כמרכז offshore פיננסי מכובד. זהו אחד היתרונות הבולטים באי מאן בהשוואה לרוב מרכזי שירותי ה-offshore העולמיים.

האלמנטים הבולטים הנוספים המבטיחים כי מרכז זה ייוותר הבחירה הראשונה עבור חברות שירותי פיננסים רבים, בנקים, מוסדות ביטוח, חברות ויחידים הינם:

§ האי מאן הינו מיקום בעל שיעור מס נמוך ותחרותיות פיננסית.

§ סמכות השיפוט נהנית מיציבות פוליטית וכלכלית.

§ למרכז סביבת רגולציה איתנה ומקיפה.

§ כשמדובר בניהול ופיתוח מדיניות פיסקאלית, האי מאן נהנה מעצמאות מבריטניה.

§ התשתית באי מאן יוצאת דופן.

§ ממשלת האי מאן מחויבת לקידום מתמשך של מעמד האי כמרכז offshore מוביל, לשם כך, כל החלטה אשר מתקבלת ואסטרטגיה שנאכפת, מכוונת לשיפור התחרותיות והמוניטין של סמכות השיפוט.

כחלק מההתפתחויות שנעשו לאחרונה באי מאן, נעשתה התקדמות משמעותית והתפתחויות חיוביות ביכולות שירות ניהול העושר בתוך סמכות השיפוט והחידושים האחרונים שנעשו בתחום זה קודמו באופן משמעותי. הדבר צפוי למשוך יותר ויותר עסקים למרכז זה החל משנת 2008.

התאגידים הפיננסיים בעלי שיעור הקומה אשר בוחרים באי מאן כסמכות השיפוט שלהם משרים בטחון על חברות ועל יחידים אשר שוקלים להשקיע, לקיים עסקי בנקאות ולעשות עסקים עם חברות במרכז offshore משמעותי. האי מאן נמצא על הגל בדרך להתרחבות השליטה שלו בזירת הפיננסים הבינלאומית.

האי נביס (Nevis) ישמור על סטנדרטים גבוהים כמרכז offshore

ראש הממשלה ושר האוצר של האי נביס, ג'וזף פרי, הצהיר השבוע, כי מינהל האי נביס (Nevis Island Administration) יפעל לכך שסמכות השיפוט תיוותר סמכות שיפוט offshore לענייני שירותים פיננסיים ברמה הגבוהה ביותר.

"יש כ-19,000 חברות בנביס אשר תורמות בין 11% ל-12% מהכנסות המדינה. בשנת 2007 מתוך התאגידים העסקיים הבינלאומיים (International Business Corporations), 13,620 היו פעילים. מתוך החברות בעלות אחריות מוגבלת, 4,591 היו פעילות; 11 מתוך הקרנות פעילות; 53 מתוך קרנות מסוג Multiform Foundations היו פעילות וישנו בנק offshore אחד.

הוא פירט מספר דברי חקיקה המאפשרים לתחום השירותים הפיננסיים בנביס להמשיך ולהתפתח. בנוסף, הוא פירט את האמצעים שממשלתו נעזרה בהם על מנת להבטיח כי עסקים יפעלו ברמה הגבוהה ביותר.

"הדבר חשוב עד מאוד מכיוון שלבנק המרכזי שלנו יש המוניטין הגבוה ביותר והיסטוריה של ביצוע עבודה מעולה באיי OECD אלו. אני חושב שהבנק המרכזי יכול להתמודד עם כל בחינה מדוקדקת בינלאומית כלשהי לעניין פעולותיו, המבנה שלו ואופן עבודתו", הוא הוסיף.

פרי ציין כי לסימון נביס ברשימה השחורה בשנת 2000 הייתה השפעה שלילית על האי ורק בשנת 2002 נביס הוסר מהרשימה. אולם, הוא הדגיש כי המוניטין של נביס נותר חזק ואף כיום, אנשים ממשיכים להראות התעניינות רבה בשירותים המוצעים על באי.

"אנו מקווים ליצור יחידת רגולציה אחת באי נביס שלא תעסוק ב-offshore בלבד, אלא גם ב-Credit Unions, חברות ביטוח מקומיות וכו'. כמו כן, אנו מקווים לקדם את ארגון STEP (Society of Trust and Estate Practitioners) על מנת שנוכל לשפר את ביצועי אלו העוסקים במקצוע באי נביס", הוא הצהיר.

"תעשיית ה-offshore נשארת איתנה, אנו מבינים את כוחו של ה-OECD ואנו מבינים את כוחו של חוק ה-offshore. אנו מבינים כי החוק לא תמיד נהג להתמודד עם טרוריסטים אלא גם עם דברים אחרים. אולם אנו גם מאמינים כי ישנם חוקים מסוימים, תקנות מסוימות ופעילויות מסוימות שניתן לבצע מבלי למשוך יתר שימת לב שלילית," הוא אמר.

מאוריציוס – חברת Protected Cell Company [PCC] במאוריציוס

Protected Cell Companies (להלן: "PCCs") הוצגו במאוריציוס כחלק מחוק החברות (מס' 137) – 1999. בתחילה, סוג זה של חברות נחשב כפלטפורמה טובה עבור תחום הביטוח. בהמשך הדבר הפך לכלי מגוון עבור קרנות השקעה משותפות ואחזקת נכסים במאוריציוס.

מאוריציוס נחשבת כיום לאחד ממרכזי הפיננסים הבינלאומיים הטובים ביותר בשל יתרונותיה הרבים, הכוללים אמנות למניעת כפל מס עם 33 מדינות, ביניהן: הודו, סין, דרום אפריקה, בריטניה ולוקסמבורג. מאוריציוס מציעה שירותים פיננסיים מעודכנים אשר ניתן להשתמש בהם על ידי מבנים מותאמים, כגון PCCs עבור ניהול קרנות, אחזקת נכסים ועסקי ביטוח/ביטוח משנה.

בנוסף, מאוריציוס מציעה עלויות פעילות נמוכות, יש בידיה כוח עבודה מקצועי דו-לשוני והיא ממוקמת באזור זמן המאפשר לעשות עסקים עם המזרח הרחוק והמערב הרחוק, בין השאר, בשעות העבודה הרגילות.

חברה מסוג PCC היא חברה מוגבלת המניות המכילה ליבה ומספר בלתי מוגבל של תאים המוחזקים כאישיות משפטיות נפרדות זו מזו. מבנה זה מאפשר לבדל את הסיכונים, נכסים/התחייבויות של יחידים שונים ו/או ישויות תאגידיות תחת מבנה משותף.

בנוסף, חברות PCC במאוריציוס יכולות להיחשב כקטגוריה מספר 1 – חברות בעלות רישיון עסקי בינלאומי (Category 1 Global Business Licence companies) ועל כן ליהנות ממיסוי מועדף על ידי קבלת גישה ל-33 אמנות למניעת כפל מס הנהוגות כיום.

במאמר זה, נסקור בקצרה את המאפיינים העיקריים של חברת PCC וניתן דוגמאות לשימושיה האפשריים.

מאפיינים עיקריים של PCCs:

חברת PCC מורכבת משני חלקים עיקריים השונים בתכלית אחד ממשנהו. מצד אחד, ישנה ליבה אחת ומהצד השני, יכולים להיות מספר בלתי מוגבל של תאים.

חברת PCC מנוהלת על ידי הדירקטורים שלה, שיכולים להינתן על ידי חברת AAMIL Ltd, אך ככלל ניהול ההשקעות מועבר לאחריותו של אדם אחר או ישות בעלת הידע המקצועי בתחום. מנהל ההשקעות יחזיק בדרך כלל במניות הליבה של חברת ה-PCC לשם קבלת החלטות אפקטיבית.

כול תא בחברת ה-PCC ישא שם נפרד או יעוד נפרד, אשר יכול להיות שם המחזיק של מניות התא המיוחסות אליו, או שישא מספר זיהוי, על מנת לשמר אנונימיות.

מניות הליבה של חברת ה-PCC ישאו בזכויות הקשורות להצבעה, אך לא במניות תא. בעוד דיבידנדים ישולמו בהתייחס לרווחים שנתקבלו על ידי כול תא, חברת ה-PCC תהא חייבת במס כישות אחת.

שימושים אחדים בחברת PCC במאוריציוס:

דוגמא 1: ביטוח וביטוח שבוי

כול תא בחברת PCC יכול להוות שימוש לסיכונים שונים כך שבעת חדלות פירעון תא מסוים, לנושים תהיה גישה אך ורק לנכסי אותו תא, ובמידה מסוימת, לליבה, אך לא לשאר התאים. לדוגמא, ישות לביטוח חיים יכולה ליצור תא לכול אחד ממבוטחיה המבוטחים על סך גבוה, ובכך תציע אבטחה גבוהה יותר וגמישות בהשקעה. בעל חברת ה-PCC יגבה תשלום בעבור כול תא.

בנוסף ניתן להשתמש בתא בחברת PCC כישות ביטוח שבוי ומניות התא יוחזקו על ידי חברת האם של הביטוח השבוי תחת מבנה תאגידי משותף. ישות שבויה היא ישות ביטוח או ביטוח משנה הנוצרת ונמצאת בבעלות ישירה או עקיפה של חברה אחת או יותר, בעלת המטרה האולטימטיבית של מתן כיסוי ביטוח או ביטוח משנה לסיכוני הישות או ישויות להן היא שייכת, או לישויות הקשורות לישויות אלו, וייתכן כי חלק קטן מכך יהיה על מנת ליתן כיסוי ביטוח עבור צד ג'.

חברת PCC תחזיק ברישיון הביטוח ולאחר מכן תציע תאים ללקוחותיה, על מנת לפעול כ"שבויה", מבלי שיהא צורך להקים חברה נוספת. הדבר דומה להסדר rent-a-captive.

דוגמא 2: מבני קרן השקעה משותפת

ניתן להשתמש בחברת PCC לשם מבני קרן השקעה משותפת – קרן פתוחה או קרן סגורה.

היתרון העיקרי הוא מינהלי; עסקאות חוזרות יכולות להתנהל במסגרת מופחתת. חברת PCC מאפשרת ליתן מסגרת של אדמיניסטרטורים, מנהלים, מנהלי השקעה ואפוטרופוסים שיוכלו לקבל החלטות השקעה מהירות להימצא ובכל לאפשר קבלת החלטות השקעה מהירות על ידי הוספת תאים חדשים כחלק ממסגרת שהוסכמה קודם לכן על ידי מועצת שירותי הפיננסים של הרפובליקה של מאוריציוס (Financial Services Commission of the Republic of Mauritius).

מנקודת מבטם של המשקיעים, חברת PCC מאפשרת להם לפזר את סיכומי השקעתם במספר קרנות-משנה (בעלות אסטרטגיות השקעה מגוונות) תחת אותה מטרייה, או להחליף את השקעותיהם בין קרנות משנה.

דוגמא 3: אחזקת נכסים

חברת PCC מאפשרת אחזקת וניהול נכסים (או פורטפוליו של נכסים) חסומים ("ring-fenced") בתאים שונים לטובת אנשים ומשקיעים מוסדיים המבוטחים על סך גבוה. גם כאן, חברות PCC מאפשרות פיזור הסיכונים ומאפשרת יתרון בעלויות אדמיניסטרטיביות.

כול תא ישא בנכסים/התחייבויות המיוחסים אליו, ולא ניתן יהיה להשתמש בנכסיו על מנת לדאוג להתחייבויות של תא אחר, ייתכן והנכסים שאינם-תאיים (ליבה) ישמשו להתחייבויות שאין לייחסן לתא יחיד בודד.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני