• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהקרנות גמל,פנסיה, השתלמותחידושים ושקיפות בדוחות למס לשנת 2007

חידושים ושקיפות בדוחות למס לשנת 2007

27.04.2008

חידושים ושקיפות בדוחות למס לשנת 2007

רמי אריה עו"ד רו"ח

בימים אלו, כשאנו נערכים להגשת הדוחות למס הכנסה על ההכנסות בשנת המס 2007, כדאי לשים לב לחידושים ולהוראות השקיפות החדשות בהוראות הביצוע של מס הכנסה הנדרשות לראשונה בדוחות שיוגשו לעומת שנים קודמות, אשר החשובים שבהם, בהתייחס לדוחות של יחידים עצמאים או בעלי שליטה, מפורטים כדלקמן:

1. דיווח ומיסוי נאמנויות - חובת הדיווח על ידי יוצר או נהנה בנאמנות החלה כבר משנת 2002 וחובת הדיווח של נאמן נאמנות החלה משנת 2005, אלא שהוראות מיסוי נאמנויות טרם נכנסו לתוקף, בשל ליקויי חקיקה רבים שנפלו בהם. בדו"ח לשנת 2007 יש לתת לראשונה פירוט מלא של נכסי והכנסות הנאמנות, אשר ימוסו לפי הוראות הצעת החוק החדשה העומדת לאישור ועדת הכספים של הכנסת בימים אלו. מכאן, שיוצרי נאמנות או הנהנים ממנה, ובעיקר הנאמנים עצמם חייבים לשים לב יותר מתמיד בדיווח השנתי שלהם לשנת 2007, לדווח על ההכנסות מהנאמנות שבה הם נאמנים, בהיותם אחראים אישית לפי פקודת מס הכנסה על חבות ועל תשלומי המס בשל הכנסות אלו.

2. דיווח על תכנוני מס ברי דיווח – החל משנת המס 2007, מחויב כל נישום לדווח על פעולות מסוימות שעשה, ואשר הוגדרו בפקודת מס הכנסה, כתכנוני מס ברי דיווח. כגון: עסקאות בין בעלי שליטה לחברות בשליטתם, משיכות דמי ניהול, משיכת הלוואות, עסקאות בקבוצות רכישה, מחילות חוב. הדיווח בדוח השנתי מאפשר לפקיד השומה להתמקד בפעולות מסוימות אלו ולתקוף אותם בשומה נפרדת ללא צורך בדיקת הדוח כולו. אי הדיווח על תכנון מס בר דיווח, נקבע כעברה פלילית.

3. דיווח על עסקאות עם צדדים קשורים בחו"ל – החל משנת המס 2007, מחויב כל תושב ישראל על דיווח מיוחד על עסקאות שהיו לו או לבן/בת זוגו עם צדדים קשורים בחו"ל, לרבות עם "קרוב" או עם חברה שבה יש לו זכות בעלים. המדובר בדיווח מפורט במיוחד באמצעות טופס מיוחד לבחינת העסקאות לפרטיהם שיש לצרף לדוח השנתי של שנת 2007. חובה זו משתלבת עם חובת הדיווח השנתית החלה על כל תושב ישראל המחזיק בזכות כלשהיא, בעלות או אופציה, בחבר בני אדם במדינת חוץ.

4. קיזוז הפסדים משוק ההון – החל משנת 2007 הוסרו על המחסומים בקיזוז הפסדי הון משוק ההון לרבות הפסדים מועברים משנים קודמות, אשר היו מניירות ערך זרים. משנת 2007 ניתן לקזז את כל הפסדי ההון והשבח, זה מזה, ללא הגבלה, ובמקרים מסוימים לקזז הפסדים אלו מריבית מניירות ערך או מהכנסות מדיבידנדים. עם זאת, חובה לשים לב לסדר קיזוז ההפסדים מחו"ל.

5. הרפורמה במיסוי קופות הגמל – שינוי רוחב חשוב במיסוי קופות הגמל לעצמאים, החל בשנת 2007 וידווח לראשונה בדוחות לשנה זו. מושגים חדשים של "עמית יחיד" ושל "עמית מוטב" הם שיקבעו את הניכוי המגיע בשל הפקדות לקופות גמל. משנת 2007 מותרות הפקדות ששילם יחיד עבור עצמו או עבור בן זוגו בלבד ואין אפשרות לקבל ניכוי בשל הפקדות לקופות גמל עבור הורים או ילדים. התקרה השנתית המרבית המזכה לעצמאים היא בסך של 122,400 ₪, ואילו לשכירים היא רק בסך של 86,400 ₪, בשנת 2007.

6. זיכוי בשל לימודים אקדמאים ואחרים – החל משנת 2006 ניתנה מחצית נקודת זיכוי למסיימי לימודים אקדמאיים בשנה הקודמת. זיכוי זה ניתן גם למסיימי לימודים לתעודת הוראה או לימודי מקצוע בהיקף של 1,700 שעות. בעקבות חקיקת חוק זכויות הסטודנט בשנת 2007, הוגדל הזיכוי למסיימי לימודי תואר ראשון בלבד לנקודת זיכוי שלמה עד שלוש שנים המתחילות בשנת 2008 ואילך.

7. הארכת ההטבות במס לחיילים משוחררים – חיילים משוחררים שסיימו את שירותם הסדיר ביום 1.7.2007 ואילך, בהיקף של 23 חודשים לפחות, זכאים לשתי נקודות זיכוי למשך שלוש שנים, במקום למשך שנתיים עד כה.

8. הקלות מס ליישובי העימות ועוטף עזה - משנת 2007 נוספו תושבי "אזור קו העימות הדרומי" לזכאים לזיכוי ממס בשיעור של 25% מהכנסתם החייבת מיגיעה אישית עד לתקרה בסך של 199,560 ₪.

9. דיווח מפורט סטטסטי (טופס 6111) – החל משנת 2005 החלה חובת הדיווח המפורט הסטטסטי על הכנסות והוצאות לרבות המצב הכספי של עסקים המנהלים מערכת הנהלת חשבונות כפולה. דיווח זה נועד לצורך עריכת פילוחים סטטיסטיים והשוואת דוחות כל נישום ביחס לדוחותיו בשנים קודמות וביחס לדיווחי נישומים אחרים בתחומים דומים. החל מהדיווח בגין שנת 2007, בוטל הפטור בהגשת דיווח זה, למי שהגיש את הדוח שלו מוקדם, ונותר רק פטור מהדיווח לנישומים שמחזור ההכנסות שלהם בשנת 2007, היה עד 300,000 ₪ לשנה כולל מע"מ.

בשל החידושים האמורים, כבר ניתנה הארכה של חודש ימים, לעומת המועד החוקי הקבוע בפקודת מס הכנסה, להגשת הדוחות של שנת 2007 של יחידים, עד ליום 29.5.2008.

מצ"ב קישור לכתבה שפורסמה באתר YNET בנושא זה.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני