• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמיסוי מוניטין ורווחי הוןהדיווח לרשות המיסים על נאמנויות יוצא לדרך

הדיווח לרשות המיסים על נאמנויות יוצא לדרך

23.06.2008

הדיווח לרשות המסים על נאמנויות יוצא לדרך

מערכת מיסים ועסקים

פורסמו הטפסים הקשורים לדיווחים בנאמנויות הופץ מתווה המס להכנסות עבר בנאמנויות

כדי לאפשר לציבור להיערך נקבע מועד אחיד לדיווח- 31.10.08.

מנהל רשות המסים בישראל, יהודה נסרדישי הודיע היום כי הושלמו המהלכים הנדרשים והדיווח לרשות המסים על נאמנויות יוצא לדרך .

הטפסים הכוללים את ההודעות, ההצהרות והדיווחים שיש להגיש לרשות המסים לגבי פעולות בנאמנויות ולגבי נכסים המוחזקים בנאמנויות, פורסמו היום באתר האינטרנט של הרשות. פרסום הטפסים התאפשר עם פרסומו ברשומות של התיקון לפקודת מס הכנסה (מס' 165), המשלים את הוראות פרק הנאמנויות בפקודה. בתיקון החקיקה האמור בוטלו חלק מחובות הדיווח והומרו לחובת הגשת הודעות בלבד.

לתיקון הפקודה יצטרפו גם שתי תקנות בנושא הנאמנויות שאושרו בוועדת הכספים אשר קובעות את אפשרות ייחוסה של הכנסת נאמן בנאמנות תושבי ישראל, לנהנים תושבי חוץ, כך שיראו את חלק ההכנסה האמור, כאילו הופק בידי יחיד תושב חוץ ולא בידי יחיד תושב ישראל.
התקנות האמורות עתידות להתפרסם ברשומות בימים הקרובים והוראותיהן, כמו גם הוראות תיקון 165, חלות רטרואקטיבית החל מיום 1 בינואר 2006.

כמו כן, הופץ היום ללשכות ארגוני המייצגים ולפקידי השומה, מתווה של הסכם מס שגובש ברשות המסים, שהינו הסדר וולונטרי הנוגע להכנסותיהן של נאמנויות שהוקמו לפני 1.1.2006. בעיקרון, נועד ההסדר לאפשר לנאמן בנאמנות בלתי הדירה (המוגדרת בהסדר "נאמנות ראויה" - נאמנות בה היוצר נפרד מהנכס שהעביר לנאמן), שהוקמה לפני מועד זה, לשלם את שיעור המס שנקבע בהסדר המוצע (10%,6%,4%, לפי העניין), על שווי נכסי הנאמנות נכון ליום 31.12.2005 (המוגדר בהסדר "הון הנאמנות"), ובכך להסדיר את חבות המס הנוגעת להכנסות הנאמנות שהופקו עד אותו מועד.

כך גם, שווים של נכסי הנאמנות ביום 31.12.2005, כפי שנקבע לצורך החלת ההסדר לגביהם, יהווה את מחירם המקורי החדש, כך שבמכירת נכסים אלו משנת המס 2006 ואילך, תמוסה רק עליית הערך החל מ- 1.1.2006 ואילך.

בנוסף, לאור בקשות שנתקבלו בעניין מועד הדיווח, על מנת לאחד בין מועדי הדיווח של כל סוגי הדיווחים הקשורים לנאמנויות וכדי לאפשר לציבור הרחב ולציבור המייצגים להיערך מבעוד מועד להכנת הדיווחים כאמור ולהסדיר את חבות המס בהתאם למתווה הסכם המס שהוצע, למי שיבחר בכך, החליט נסרדישי, לקבוע את מועד הגשת כל ההודעות וההצהרות הקשורות לנאמנויות, וכן את המועד להגשת דוח שנתי לשנת המס 2006 ולשנת המס 2007, למי שחייב בהגשתם בשל הוספת פרק הנאמנויות ובשל כך בלבד, עד ליום ה-31.10.2008.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני