• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי בינלאומיהמיסוי במדינות שונותדיני המס בהונג קונג כבסיס לעסקים בסין

דיני המס בהונג קונג כבסיס לעסקים בסין

17.08.2008

 

דיני המס בהונג קונג כבסיס לעסקים בסין

 

רמי אריה עו"ד (רו"ח)          חיים מזרחי, עו"ד (חשבונאות)

                       

הונג קונג (להלן:"המדינה") הינה חלק מהרפובליקה העממית של סין, אולם למרות זאת, המדינה מתפקדת כמעין ישות אוטונומית מן הבחינה הכלכלית, אשר בניגוד לסין, אין לה אמנת מס עם מדינת ישראל.

1.       שיטת המס במדינה הינה שיטת מס טריטוריאלית, כלומר המס מוטל על הכנסות המופקות במדינה בלבד, כאשר אין רלוונטיות לכך שמקום מושב מפיק ההכנסה לצורכי מס, הוא במדינה או לא. יש רלוונטיות למקום הפקת ההכנסה, הכנסה המופקת במדינה תמוסה במדינה, כלומר אזרח ישראלי המפיק את הכנסתו במדינה ימוסה במדינה.

2.       שיעור מס החברות עומד על 17.5%. עסק שאינו מאוגד כחברה חייב בשיעור מס של 16%.

3.       במדינה ישנו מס רכוש על נדל"ן בשיעור 15% המוטל על רווחי ההשכרה השנתיים של הנדל"ן, כאשר ההוצאות אינן מותרות בניכוי. כמו כן ישנו מס בולים בשיעור משתנה לפי סכום העסקה.

4.       במדינה אין מס ערך מוסף, לא מוטל מס על הכנסות מדיבידנד שהתקבל מחברה שבשליטת חברה מהמדינה ואין מס על רווחי הון (פרט לחברה שעיסוקה  במכירת נכסים הוניים, כך שההכנסות המופקות הינן מעיסוקה של החברה ועל כן חייבות במס).

5.       רווחים של חברה במדינה, שהתקבלו מחברות מוחזקות אינם חייבים במס, כך גם לא ניתנים לניכוי הפסדים מחברה מחוץ למדינה. לא מוטל מס על רווח מנדל"ן מחוץ למדינה ועל הכנסות מריבית. רווחים והפסדים ממט"ח אינם ממוסים ואינם ניתנים לניכוי.

6.       חברה זרה אינה יכולה להיות בעלים של נדל"ן במדינה, אלא אם נרשמה במדינה כחברה זרה.

7.       כפי שציינתי בראשית הסקירה להונג-קונג אין אמנת מס עם מדינת ישראל, ולמרות שלסין יש אמנת מס עם ישראל האמנה אינה חלה על הונג-קונג אשר הינה בעלת חקיקת מס עצמאית ונפרדת מהרפובליקה העממית של סין, זאת עד שנת 2047.

8.       המדינות להן יש אמנת מס  עם הונג-קונג, הינן:

8.1.    אמנת מס מוגבלת בנושא הובלה ימית: סין, ארה"ב, בריטניה, הולנד, ניו-זילנד, דרום קוריאה, גרמניה, נורבגיה, סינגפור, סרי לנקה, דנמרק

8.2.    אמנת מס בנושא פעילות אוויריות (חברות תעופה ומשלוח מטענים): אוסטרליה, אוסטריה, בחריין, בלגיה, ברזיל, בורוניי, קנדה, נורבגיה, אסטוניה, צרפת, גרמניה, הודו, אינדונזיה, ישראל, איטליה, יפן, לוקסמבורג, מלזיה, מאוריציוס, מיאנמר, נפאל, הולנד, ניו-זילנד, פקיסטן, פפואה גינאה החדשה, פיליפינים, דרום קוריאה, עומן, קטאר, רוסיה, סינגפור, סרי לנקה, שווייץ, תאילנד, טורקיה, איחוד האמירויות, בריטניה, ארה"ב, וייטנאם, כווית, קניה,איסלנד וירדן.

8.3.    אמנות מס עם בלגיה, סין ולוקסמבורג.

9.       יש לזכור כי על פי תקנות מס הכנסה (תכנון מס החייב בדיווח) (הוראת שעה), התשס"ז-2006, החזקה בשיעור של מעל 25% בחברה במדינה שאין לה אמנת מס עם ישראל, כאשר שיעור מס החברות במדינה הזרה נמוך מ-20%, מחויבת בדיווח מיוחד למס הכנסה בדו"ח השנתי.

10.   ועוד, כמובן שכל אדם המבקש לבדוק את ביצוע הפעילות של עסקיו בהונג קונג, לקחת בחשבון את היבטי המיסוי על פי הנתונים העובדתיים הספציפיים. כגון: תושבות, שליטה וניהול, חברה נשלטת זרה, חברת משלח יד, וכיוצא באלו.

                                                                                                  

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני