• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהדיוני שומותניתן לסטות מהתדריך הכלכלי של מס הכנסה

ניתן לסטות מהתדריך הכלכלי של מס הכנסה

17.08.2008

ניתן לסטות מהתדריך הכלכלי של מס הכנסה

רמי אריה עו"ד רו"ח

ביום 3.8.2008 קבע בית המשפט המחוזי בחיפה בעמ"ה 600/04 יורם ביטון נ' פקיד שומה חיפה כי ניתן לסטות מהתדריך הכלכלי של מס הכנסה וכי ככל שהתגלה פער, יהא נטל ההוכחה מועבר אל כתפי הנישום. להלן תקציר פסק הדין:

1. הנישום, ספר במקצועו (להלן: "המערער") ערער על שומות שהוצאו לו בצו על ידי פקיד השומה (להלן: "המשיב") השומות הוצאו לאור כך שההפקדות בבנק היו גבוהות בהרבה ממחזור עסקיו.

2. המערער נדרש לתת הסבר לעודפים אלה, ומשהסבריו לא הניחו את דעתו של המשיב, הוצאו לו שומות בצו, אשר הביאו להגדלת ההכנסות החייבות במס. בנוסף, נתגלו הפרשי הון בסך של 1,000,000 ₪, לאחר השוואה בין הצהרות הון שהוגשו.

3. עיקר טענותיו של המערער הינן כי, השומה שערך פקיד השומה איננה נכונה, אין בהפקדות הבנק העודפות כדי להצביע על הכנסה שלא דווחה, מקורות הכספים שהופקדו הם הלוואות שלקח המערער בשוק האפור עקב הפסדים בבורסה, הנסיעות לחו"ל מומנו ע"י חברות קוסמטיקה וכיו"ב.

4. בית המשפט קבע, ככל שישנן עובדות המייחדות את הנישום הרלוונטי ניתן לסטות מהתדריך.

5. הכלל הוא כי משנתגלה פער, נטל ההוכחה מועבר אל כתפי הנישום ועליו להתייחס באופן פרטני לכול סכום או למרב הסכומים, להסביר ולהוכיח על ידי מסמכים, כיצד ומתי נוצרו. משנמצאו הפרשים, רשאי המשיב לייחס אותם כהכנסה נוספת. לצורך התערבותו של בית המשפט באופן קביעת השומה, נדרשות ראיות המאפשרות להגיע למסקנה כי החלטת הרשות כרשות מינהלית מקצועית, אינה סבירה או מופרכת באופן המחייב התערבות שיפוטית

6. במקרה דנא, אין חולק למעשה, כי היו הפרשים בין ההפקדות בבנק לבין המחזור המדווח. המחלוקת בין הצדדים מתמקדת בשאלה למקורות ההפרשים הנ"ל. לא הוצגו כלל ראיות בכדי לתמוך בטענותיו של המערער. כמו כן, ראיות לאי סבירות השומה לא הוצגו, הערעור נדחה.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני