• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהכדאי להחליט מראש האם מדובר בדמי ניהול או בדמי שכירות

כדאי להחליט מראש האם מדובר בדמי ניהול או בדמי שכירות

24.08.2008

כדאי להחליט מראש האם מדובר בדמי ניהול או בדמי שכירות

רמי אריה עו"ד רו"ח

ביום 17.8.2008 קבע בית המשפט המחוזי בחיפה בעמ"ה 916/07 מפעלי תחנות נ' פקיד שומה עכו כי נישום שהציג מצג עובדתי לרשויות באופן מסוים יהיה מנוע מלשנות מצג זה וכי לא ניתן לדרוש דמי ניהול ללא ניהול בפועל, להלן תקציר פסק הדין:

1. האגודה השיתופית לימן (להלן – "האגודה") וחברת הדלק פז בע"מ (להלן - "פז") חתמו בשנת 1983 הסכם שעיקרו היה בהענקת זכות לאגודה לשווק מוצרי דלק של פז בתחנת תדלוק. החל משנת 1998, קיבלה על עצמה חברת פז לנהל ולהפעיל את התחנה ונדרשה לשלם דמי שכירות כאשר הוסכם כי דמי השכירות שולמו על ידי פז למפעלי תחנות תדלוק גליל מערבי בע"מ (להלן – "המערערת").

2. המערערת גבתה את דמי השכירות והעבירה את מרבית התקבולים שקיבלה לאגודה וכן ניכתה הוצאותיה. המערערת הגישה לגבי כל אחת משנות המס שבמחלוקת דוחות לשלטונות המס בהם פירטה את הכנסותיה מדמי שכירות שקיבלה מפז וניכתה הוצאות שונות כשההוצאה העיקרית שניכתה כל שנה הייתה תשלום דמי הניהול לאגודה.

3. פקיד השומה לא אישר את דוחותיה של המערערת וקבע לה שומות בהתבסס על כך שאין מקום להתיר למערערת לנכות את הוצאת דמי הניהול ששילמה לאגודה.

4. במהלך הערעור שינתה המערערת את גרסתה וטענה כי, בפועל רק שימשה כ-"צינור" להעברת כספים מפז לאגודה. זאת היות והאגודה היא זו שהייתה בעצם בעלת הזכויות הקנייניות בנכס. מכאן שגם אם לא מדובר בדמי ניהול הרי מדובר בדמי שכירות שלמעשה שייכים לאגודה ולא למערערת ולכן העברת הכספים לאגודה מהווה, הלכה למעשה, דמי שכירות לאגודה. לכן, טענה המערערת יש לבטל את השומות ולחילופין "להוריד את ההכנסה ואת הוצאה מספרי המערערת ולהעבירה לאגודה מאחר וזוהי התכלית הכלכלית והמשפטית של מקור הכספים".

5. בית המשפט קבע, אין מחלוקת כי המערערת לא קיבלה שירותי ניהול ועל כן התשלומים ששילמה לאגודה, בכל שנות המס שבמחלוקת, לא היו "דמי ניהול", על כן אינה רשאית לנכותם מהכנסותיה.

6. בית המשפט דחה את טענתה החלופית של המערערת בערעור, כאילו מדובר בדמי שכירות ולו רק משום שכשאשר הצהירה המערערת כי ההכנסות מדמי שכירות הן שלה אין להתיר לה כעת לטעון כי קיבלה את הכספים עבור האגודה. זו טענה עובדתית חלופית שלא בוססה ונטענה במקור ואין לה מקום בשלב מאוחר כל כך.

7. אשר על כן, הואיל והתשלומים אותם שילמה המערערת אינם דמי ניהול לא תהיה זכאית לנכות תשלומים אילו כהוצאה בייצור ההכנסה. הערעור נדחה.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי