• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמיסוי מוניטין ורווחי הוןעשרה טיפים לניצול הפסדי שוק ההון גם לשכירים

עשרה טיפים לניצול הפסדי שוק ההון גם לשכירים

06.10.2008

עשרה טיפים לניצול הפסדי שוק ההון גם לשכירים

רמי אריה עו"ד רו"ח

אין להתחמק כנראה מהעובדה ששנת 2008 עומדת להיות שנה שחורה רווית הפסדים למשקיעים בשוק ההון. כעת רק נשאר לנצל את האפשרויות שנותנת לנו פקודת מס הכנסה, לנצל את ההפסדים על ידי הפחתת חבויות המס על הכנסות חייבות במס הן השנה והן בשנים הבאות.

להלן, צרור טיפים לניצול נכון של ההפסדים מניירות ערך שנוצרו בשוק ההון לצורכי הפחתות מס לגיטימיות, כדלקמן:

1. הפסדים מניירות ערך ניתן להפחית מרווחים מניירות ערך שנוצרו בתחילת השנה. כך שאם הרווחתם בתחילת השנה ושילמתם מס במקור בשיעור של 20% מהרווחים הריאליים, זכותכם תהיה להגיש דוח שנתי לפקיד השומה בשל שנת המס 2008 ולדרוש את המס במקור ששולם בחזרה בגין קיזוז ההפסדים מניירות הערך מהרווחים שהיו.

2. באם במקביל להפסדים יש לכם עדיין רווחים על ניירות ערך אחרים ואתם עומדים לממשם, מוצע לפנות לפקיד השומה מיידית, על מנת לקבל פטור מניכוי במקור על הרווחים מניירות הערך שימומשו ברווח, לאור ההפסדים שמומשו במקביל.

3. הפסדים מניירות ערך ניתנים לקיזוז מהכנסות מריבית מניירות ערך שנבעו באותה שנה. כך שניתן לקבל פטור ממס במקור מפקיד השומה, גם בשל מימוש אגרות חוב, לרבות מק"מים, אשר חופנות בתוכן הכנסות ריבית שיקוזזו מההפסדים.

4. הפסדים מניירות ערך ניתנים לקיזוז מהכנסות מדיבידנדים שימשכו בעלי שליטה עד תום השנה מחברות שבשליטתם, כולל מחברות פרטיות. לכן, כדאי להקטין את השכר מהחברות, בין היתר, לאור המיתון הצפוי, ולמשוך במקומו דיבידנדים ללא מס וללא ביטוח לאומי.

5. הפסדים מניירות ערך של סוחרים בניירות ערך ניתן לקזז מכל הכנסותיהם, לרבות ההכנסות העסקיות, הכנסות ממשכורת או הכנסות משכירות. כדי להיחשב סוחר בניירות ערך יש להוכיח פעילות במחזור גדול בהיקף של כמה מיליוני ש"ח, תדירות גבוהה של מסחר במהלך השנה ורצוי אף לפתוח מיידית תיק כ-"עוסק בניירות ערך" במשרד פקיד השומה עוד השנה ולנהל לפעילות זו, הנהלת חשבונות כחוק, כפי שמקובל בעסק דומה.

6. הפסדים מניירות ערך ניתן לקזז מרווחי הון. כך שכדאי לשקול מימוש נכסים והשקעות עוד השנה לניצול מהיר של ההפסדים שיקוזזו מרווחי המימוש.

7. הפסדים מניירות ערך ניתן לקזז גם משבח מקרקעין. כך שכדאי לשקול מימוש מקרקעין השנה, תוך הפחתת מס השבח שיוטל עליהם, עקב קיזוז ההפסדים משוק ההון. אפשר גם לוותר על ניצול פטור ממכירת דירת מגורים ולקזז מהרווח את ההפסדים ובכך לשמור אופציה לניצול הפטור ממכירת דירת מגורים אחרת בעתיד הקרוב.

8. הפסדים מהשקעות שירדו לטמיון, לרבות בשל ערבויות אישיות שחולטו, ייחשבו כהפסדי הון, הניתנים גם הם לקיזוז מרווחי הון, לרבות משוק ההון או מימוש נכסים אחרים או לקיזוז מרווחים שנוצרו עקב מכר מקרקעין.

9. כדאי בכל מקרה לממש את ההפסדים, אף באם לא צפוי להם ניצול מלא בשנת 2008, היות וניתן להעביר הפסדים לקיזוז מרווחים בשנים הבאות ללא הגבלת זמן. הפסדים אלו יעמדו לזכותכם לקיזוז מכל סוגי ההכנסות שיהיו לכם בשנים הבאות, ככל שתוגדרו כסוחרים בניירות ערך או לקיזוז מרווחי הון או שבח מקרקעין שייווצרו בשנים הבאות ובלבד שתקפידו להגיש דוח שנתי שבו ידווחו ההפסדים לפקיד השומה.

10. מימוש ההפסדים כדאי, אפילו באם לדעתכם צפויים רווחים בשנים הבאות משוק ההון, שכן על רווחים שטרם מומשו לא משלמים מס, בעוד שהפסדים שמומשו נותנים מגן מס מיידי בעת המימוש.

רמי אריה עו"ד רו"ח, מומחה לדיני מיסוי ומנהל מקצועי של אתר האינטרנט מיסים ועסקים www.ralc.co.il.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני