• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסההערכות לסוף שנת המסלהספיק לקבל החזרי מס לפני ששנת 2008 תסתיים

להספיק לקבל החזרי מס לפני ששנת 2008 תסתיים

01.12.2008

להספיק לקבל החזרי מס לפני ששנת 2008 תסתיים

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 

 

שכירים כמו גם עצמאיים זכאים לקבל החזרי מס והטבות מס ממס הכנסה, עד שש שנים מתום שנת המס שבגינה מבוקש ההחזר. לכן, עד תום שנת המס 2008 עדיין אפשר לבקש החזרי מס שיועילו לכם במיוחד בימים טרופים אלו של משבר כלכלי מאיים, בשל הוצאות, ניכויים וזיכויים שהוצאנו החל משנת 2002 ועד תום שנת 2008, ואולי "שכחנו" לתבוע אותם ממס הכנסה למרות שהם מגיעים לנו כדין, כדלהלן:

1.            החזרים בשל הפסדים בשוק ההון – סביר מאד להניח שמגיע לכם החזרים בשל תשלומים עודפים של מס במקור שנוכו על ידי הבנקים והברוקרים השונים מרווחים שהיו לכם מפעולות בבורסה, באג"ח מפיקדונות או חסכונות ואפילו מדיבידנדים באם קיבלתם כאלו בשש השנים שחלפו. במיוחד צפויים החזרים למי שניהל תיק ניירות ערך במספר חשבונות בנק שונים, בין אם בבנק אחד ובין בבנקים שונים, היות והבנקים אינם מבצעים קיזוזים אוטומטיים של רווחים והפסדים מחשבון אחד לחשבון שני. כמו כן, הבנקים אינם מעבירים הפסדים משוק ההון משנה לשנה ואינם מנכים את העמלות ואת הוצאות החזקת התיק מהרווחים לפני ניכוי המס במקור. הבנקים גם אינם יודעים באם מגיע לנו ניכוי מיוחד בשל הכנסות נמוכות או בשל הגעה לגיל פנסיה מוקדמת כפי שנקבע בפקודת מס הכנסה.

2.            הוצאות לצהרונים ומטפלות - לפי פס"ד ורד פרי שניתן השנה, מגיע למשפחות שבהם יש שני הורים עובדים לנכות את הוצאות המעונות, הצהרונים והמטפלות כהוצאות מוכרות. בפסק הדין נקבע כי ההוצאות יוכרו לילדים עד גיל 14 כנגד הצגת קבלות על תשלומים למעונות, צהרונים או אף כנגד אישורי תשלום לביטוח לאומי עבור המטפלות של ילדכם. סכום ההוצאה המוכרת הוא לפי 2/3 מהתשלום ככל שהוא אינו כולל ארוחות ו 1/2 מהתשלום באם הוא כולל ארוחות. מהרו והגישו תביעות להחזר בשל שנת 2002 ואילך לפני התיישנותם, בין אם אתם שכירים ובין בתיקון דוח של עצמאים, ללא קשר לתוצאות הערעור המתברר בימים אלו בבהמ"ש העליון בעניין זה.

3.            חישוב נפרד לבני זוג העובדים יחד – בני זוג העובדים יחד באותו עסק, שותפות או חברה שבבעלותם, זכאים לפי פסד דין קלס לחישוב מס נפרד כמו בני זוג שאינם עובדים ביחד. תביעת חישוב נפרד לשבע שנים לאחור יכולה להקנות החזרי מס בסכום של כ- 50,000 ₪ לכל שנה ובמצטבר לסכומים של מאות אלפי ₪. משרדנו מחכה ממש בימים אלו לפסק דין שיגדיר באופן מדויק את הקריטריונים לקבלת החישוב הנפרד והחזרי המס, אך רצוי לא לחכות וכבר להגיש בקשה לתיקון וחישוב מס נפרד כדי למנוע את התיישנות הדרישה בשל שנת 2002 .

4.            תשלומים לקופות גמל וקרנות פנסיה – הפקדות לקופות גמל, קופות פנסיה וקרנות השתלמות שנעשו בשבע השנים האחרונות, מקנים ניכויי מס וזיכויי מס משמעותיים שחבל לוותר עליהם. הפקדות לקופות אלו עד תום שנת המס 2008 שווים זיכוי מס מיידי שמגדיל את התשואה האפקטיבית מהקופות, הרבה מעבר לתשואות המחושבות רק בשל עליית ערך הקופה. שכן, על כל הפקדה מקבלים מיד החזר בשיעור של כ- 35% כזיכוי מס. זיכוי זה מעלה את התשואה האפקטיבית של הקופה במיוחד לאור העובדה שככל שהמשיכה מהקופות ומקרנות ההשתלמות תעשה לאחר גיל פרישה או לאחר שש שנים כשמדובר בקרנות השתלמות היא פטורה מכל מס.

5.            תשלומים לתרומות – נותנים זיכוי ממס בשיעור של 35% מסכומי התרומות במגבלות המינימום והמקסימום שנקבעו לכל שנה. הכול בתנאי שהתרומות נעשו לעמותות ולמלכ"רים המוכרים לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה. במידה ואיבדתם את הקבלות על התרומות ומדובר בסכומים משמעותיים אל תתביישו להתקשר למוסד שאליו תרמתם ולבקש העתקי הקבלות שנתן לכם בעת מתן התרומות.

6.            תשלומים בשל החזקת הורה במוסד סיעודי -   זיכוי מס בשיעור של 35% מגיע בשל תשלומים למוסד מיוחד של ילד, בן זוג או הורה. הזיכוי ניתן בשל תשלומים העולים על 12.5% מההכנסה החייבת המזכה של המשלם כנגד הצגת קבלות על התשלום מהמוסד.

7.            זיכוי מס בשל ילדים נטולי יכולת – שתי נקודות זיכוי מס מגיעות לכם בשל כל ילד משותק, עיוור או מפגר וכן רק בגין שנת 2002 גם בשל הורים כאמור. לפי הבהרת רשות המיסים מגיעות נקודות זיכוי אלו גם לילדים בעלי בעיות קשב וריכוז ובתנאי שהם הופנו על ידי ועדת השמה למוסד מיוחד גם אם בפועל למדו במוסד לימודי רגיל.

8.            זיכויים לחייל משוחרר – חיילים משוחררים זכאים לזיכויי מס מוגדלים בשל כל הכנסתם מעבודתם בשנים שלאחר השחרור מצה"ל. מיום 1.7.2007 הורחבה התקופה לקבלת הזיכוי עד שלוש שנים מיום השחרור, גם למשרתי שרות חלקי בצה"ל. אל תוותרו על זיכוי המס המגיע לכם כחוק.

9.            זיכויי מס לסטודנטים וללומדי מקצוע – סטודנטים שסיימו את לימודיהם לתואר אקדמי זכאים לזיכויי מס החל מהשנה שלאחר תום הלימודים, בתוקף משנת 2005 ואילך. זיכוי כזה מגיע גם למסיימי לימודי מקצוע בהיקף של 1,700 שעות לפחות לרבות ללומדי תעודת הוראה. ככלל, הזיכוי ניתן למשך תקופה השווה למספר שנות הלימודים לאותו תואר שנלמד לרבות ללומדי תואר שני או ללומדים לתעודת רפואה.

10.        תיאום מס לעובדים – כאשר עבדתם במקומות שונים במהלך תקופת שבע השנים האחרונות והיו בין לבין תקופות העבודה גם תקופות של אבטלה, סביר להניח שמגיעים לכם החזרי מס הנובעים מהעובדה שהמס בישראל מחושב על בסיס שנתי. כלומר, המס יחושב לפי ממוצע חודשי במהלך השנה כולה ולא על בסיס הכנסה חד-פעמית שקיבלתם בחודש זה או אחר. תאום מס כזה יכול לזכות אתכם בהחזר כל המס ששילמתם באותם שנים.

בקשות להחזרי המס לפי ההמלצות למעלה יוגשו לפקיד השומה שליד מקום המגורים שלכם, או לפקיד השומה שבו מתנהל תיק המס שלכם באם כבר יש לכם תיק מס פעיל. כאמור, בקשות להחזרי מס בשל שנת 2002 חייבים להגיש עד ליום 31.12.2008 אחרת תחול עליהם התיישנות. ולסיום, נזהיר כי רצוי לעשות בדיקה של החזרי המס לפני הגשתם לפקיד השומה כדי לוודא את שהבנתם נכונה את ההמלצות מעלה ולא טרחתם לשווא. 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי