• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמיסוי שווי רכב צמודכרסום בחזקה חלוטה של שווי שימוש ברכב צמוד

כרסום בחזקה חלוטה של שווי שימוש ברכב צמוד

30.06.2010

כרסום נוסף בחזקה חלוטה של שווי שימוש ברכב צמוד

רמי אריה עו"ד רו"ח

הרפורמה בקביעת שווי ההטבה בשל רכב צמוד לעובדים שהחלה בשנת 2008 וממשיכה ומגדילה את שווי המיסוי על רכב צמוד לעובדים בארבעה שלבים שיסתיימו רק בשנת 2011, זוכה לשבחים עצמיים רבים של רשות המיסים בישראל, אך לביקורת נוקבת של מעסיקים ועצמאים המשתמשים ברכב צמוד באופן שוטף לצורכי עבודתם.

והנה גם לשרי הממשלה ולחברי הכנסת מסתבר עד כמה הרפורמה שהם עצמם חוקקו אינה נכונה וצודקת וגורמת להטלת מיסוי ייתר כבד על המשתמשים ברכב לצורכי עיסוקם.

מכתבה שהתפרסמה ביום 24.6.10 בעיתון the marker , עולה כי שרי הממשלה לוחצים על ועדת הכספיםלדון להפחית את מס הרכב ב 2,000 ש"ח .

כידוע, שרי הממשלה נהנים מרכב צמוד ומשלמים כ-4,000 ש"ח מס הכנסה וביטוח לאומי לחודש עבור השימוש ברכב. רכב צמוד זה משמש אותם רובו ככולו לצורכי עיסוקם האינטנסיבי.

מסתבר כי שר המשפטים יעקב נאמן, פנה אליו"ר ועדת כספים ח"כ גפני, וביקש כי הועדה תדון בהפחתת שווי השימוש ברכב שרד של שרי הממשלה בעקבות העלאת שיעור המס בינואר האחרון.

במידה וועדת הכספים תאשר את ההפחתה במס רכב , הסדר זה יחול גם עלנשיא המדינה, מבקר המדינה, נגיד בנק ישראלובעלי משרות נוספות בשירות הציבוריאשר יטענו כי עיקר נסיעותיהם ברכב הינם בענייני עבודה.

שווי רכב נועד למסות טובת הנאה בשימוש פרטי של עובד המקבל רכב צמוד ממקום העבודה. אך שווי הרכב הקבוע בתקנות מס הכנסה הינו גבוה באופן בלתי סביר, ואינו לוקח בחשבון נסיעות לצורכי עבודה המצדיקות הקטנת שווי השימוש ברכב הצמוד לעומת הקבוע בתקנות מס הכנסה.

ככל שתתקבל הצעת שר המשפטים האמורה, הרי בשם עיקרון השוויון יש מקום לעשות הפחתה דומה לגבי עובדים המקבלים רכב צמוד מעבודתם ונוסעים בהם רק או בעיקר לנסיעות עסקיות וכמעט לא לצורך עיסוקיהם האישיים כגון: טכנאים, מקדמי מכירות, עצמאים, נהגי הובלות ועוד.

נזכיר כי הצעה ברוח דומה של הסתמכות על רישומי יומן רכב לצורך חישוב שווי הרכב הצמוד מקובלת תהיה לדעתנו על בתי המשפט בישראל לפי עיקרון מס אמת.

לכתבה המלאה ראו: http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100624_1175892

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני