• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסההוראות ביצוע וחוזרי מס הכנסההמיסוי הירוק תקנות שווי השימוש ברכב צמוד

המיסוי הירוק - תקנות שווי השימוש ברכב צמוד

10.07.2010

המיסוי הירוק - תקנות שווי השימוש ברכב צמוד

רשות המיסים בישראל

חוזר מס הכנסה מספר 1/2010

רשות המסים בישראל פרסמה חוזר מספר 1/210 בעניין המיסוי הירוק - תקנות שווי השימוש ברכב. החוזר מיום 30.6.2010 עוסק ברפורמות בשווי השימוש ברכב צמוד לעובדים. הן בזו שהחלה בשנת 2008 והן בזו שעוסקת במיסוי הירוק וחישוב לינארי בתוקף משנת 2010 שבה מבוסס שווי השימוש הפרטי ברכב הצמוד לפי שיעור ממחיר הרכב.

הוראות החוזר הן כדלקמן:

בהתאם להמלצות הוועדה למיסוי ירוק, אישרה ועדת הכספים של הכנסת ביום 25 בנובמבר 2009 תיקונן של מספר תקנות אשר להן נגיעה ישירה ועקיפה למיסוי הירוק, ואלו הן:

תקנות מס הכנסה (שווי השימוש ברכב) (תיקון), התש״ע-2009;

תקנות מס הכנסה (פחת) (תיקון), התש״ע-2009;

תקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות רכב) (תיקון), התש״ע-2009;

צו תעריף המכס והפטורים ומס קניה על טובין (תיקון מסי 2), התש״ע-2009.

הוראת ביצוע זו תתמקד בתיקון תקנות מס הכנסה (שווי השימוש ברכב), התשמ״ז-1987 (להלן: ״תקנות שווי חדשות״). הוראות הביצוע ביחס ליתר התיקונים במסגרת המיסוי הירוק יפורסמו בנפרד.

1. שווי שימוש –מהו :

חברות רבות מעמידות לרשות עובדיהם רכב צמוד המשמש הן לצריכה פרטית של העובד והן לצורכי ייצור ההכנסה של המעביד. המעביד נושא בכל העלויות הקשורות בהחזקת הרכב לרבות עלויות רכישתו/חכירתו, תחזוקתו השוטפת ומכירתו. מנגד, העובד זוכה לטובת הנאה, שכן נחסכות ממנו כל ההוצאות הכרוכות ברכישת רכב, בהחזקתו השוטפת ובהפסד מירידת הערך בעת מכירתו.

סעיף 2(2)(א) לפקודת מס-הכנסה (להלן: ״הפקודה״) קובע כי הכנסתו של יחיד מעבודתו כשכיר, לרבות טובות ההנאה הצומחות לו מכך, כולם ביחד, בין שניתנו לו בכסף ובין שניתנו לו בשווה כסף חייבות בתשלום מס-הכנסה.

סעיף 2(2)(ב) לפקודה מסמיך את שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, לקבוע את שוויו של השימוש ברכב שהועמד כאמור לרשות העובד. בהתאם לסעיף זה, הותקנו תקנות מס הכנסה (שווי השימוש ברכב), התשמ״ז-1987 (להלן: ״תקנות שווי ישנות״).

שווי השימוש ברכב הינו סכום שנזקף לשכרו של העובד המקבל רכב, לצורך חישוב המס בגין ההכנסה הכוללת שלו מעבודה, המורכבת במקרה זה משכר העבודה במונחים כספיים ומהרכב שמתאפשר בו גם שימוש פרטי .

שווי השימוש ברכב צמוד נועד לשקף את טובת ההנאה הגלומה בשימוש הפרטי של עובד ברכב שהעמיד לרשותו המעביד. קרי, ההטבה נמדדת על ידי השוואת מצבו של מקבל הרכב הצמוד למצב בו העובד אינו מקבל רכב צמוד מהמעביד ועליו להשיג רכב בעל מאפיינים דומים בכוחות עצמו, בין אם בדרך של רכישה או חכירה, וכן לשאת במלוא העלויות (תוך התייחסות לנסיעה השנתית הממוצעת של רכב).

2. מהות התיקון של תקנות שווי חדשות

2.1 שינוי שיטת חישוב שווי השימוש

במסגרת תקנות שווי השימוש ערב תיקונן בנובמבר 2009, נחלקו המכוניות ל- 7 קבוצות מחיר בסדר עולה עפ״י מחירון היבואן, מהזולות ליקרות. ברישיון הרכב מופיעה קבוצת המחיר אליה משתייך הרכב. לכל קבוצה נקבע שווי שימוש חודשי. לעובד אשר מעבידו העמיד לרשותו רכב נזקפה הכנסה לצרכי מס בגין טובת הנאה זו בגובה סכום שווי השימוש החודשי שנקבע בתקנות שווי ישנות בהתאם לקבוצת המחיר של הרכב .

עד לשנת המס 2008, שווי השימוש ברכב היה נמוך באופן משמעותי מהערך הכלכלי של ההטבה הגלומה בקבלת רכב צמוד ממקום העבודה. תקנות שווי חדשות תיקנו את המצב שהיה והחל משנת המס 2008 נקבע מתווה לפיו שווי השימוש יעלה בהדרגה עד לשנת 2011 בכל 7 קבוצות המחיר.

תקנות שווי חדשות קובעות כי החל מה-1 בינואר 2010 תיושם שיטת חישוב ליניארית של שווי השימוש בהתאם למחיר המתואם לצרכן של הרכב (יוגדר בהמשך). שווי השימוש שייזקף כהכנסה ייגזר כאחוז ממחיר זה ויהא תוצאת מכפלת המחיר המתואם לצרכן של הרכב בשיעור שווי השימוש.

המעבר לשיטה זו מאפשר לגלם את התמריצים הכלכליים במס קניה שיופעלו בעת יבוא הרכב, בהתאם לרמת הזיהום, גם ביחס לשווי השימוש. כך, ככל שהרכב יהיה פחות מזהם, מס הקניה שיושת עליו יהיה נמוך יותר, מה שעשוי לגרור מחיר לצרכן נמוך יותר ומכאן שגם שווי השימוש בגינו יהיה נמוך יותר. שיטה זו גם יוצרת תמריץ כלכלי להפחתת מחירי הרכב במטרה לאפשר לרוכשים מהמגזר העסקי ליהנות מזקיפת שווי שימוש נמוכה יותר. יודגש כי שיטת החישוב הליניארית כפי שהותקנה בתקנות שווי חדשות, תחול אך ורק לגבי כלי רכב שנרשמו לראשונה במשרד התחבורה (להלן-״כלי רכב שנרשמו לראשונה״) החל מה-1 בינואר 2010. לפיכך, בשנות המס 2010 ואילך, זקיפת שווי השימוש לרכב צמוד בהתאם למתווה קבוצת המחיר אליו משתייך הרכב תמשיך לחול אך ורק על כלי הרכב שנרשמו לראשונה עד לתאריך 31 בדצמבר 2009. כמו כן לגבי אופנועים שסיווגם L3 תחול השיטה הישנה של קבוצות המחיר ללא קשר למועד הרכישה.

2.2 שינוי בהגדרת רכב

תקנות שווי השימוש ערב התיקון ולאחריו קובעות כי רכב יוגדר בהתאם להגדרתו בתקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות רכב), התשנ״ה-1995 (להלן : ״תקנות ניכוי הוצאות רכב״). עקב שינוי בהגדרות כלי רכב מסוימים בתקנות התעבורה בוצע במקביל שינוי בהגדרת ״רכב״ בתקנות ניכוי הוצאות רכב . במסגרת זו שונתה הגדרת רכב כך שבקטגוריית רכב ייכלל בה רכב שסיווגו M1 ורכב שסיווגו N1, כמשמעותם בתקנות התעבורה, התשכ״א-1961 (למעט רכב עבודה ורכב תפעולי), המקבילים במשולב, לרכב פרטי ולרכב מסחרי .

בתקנות התעבורה קיימת טבלה המפרטת את סוגי הרכב, בין היתר לרכב מסוג M (המיועד להסעת נוסעים) ולרכב מסוג N (המיועד להובלת מטענים). בקטגוריית כלי רכב שסיווגם M1 נכללים כלי רכב שמשקלם הכולל המותר אינו עולה על 3,500 ק״ג.

2.3 הרציונל בשיטת שווי השימוש החדשה

שיטת שווי השימוש החדשה מאפשרת להתמודד כראוי עם עיוותים בקביעת המחיר אשר נוצרים בשיטת קבוצות המחיר .

ישום השיטה הליניארית מחייב הפעלת מנגנון שימנע שינויים מלאכותיים במחירי מחירון של כלי רכב העלולים להפחית את תשלומי המס. מכיוון שבסיס המס לחישוב שווי השימוש צריך להיות המחיר במהלך שנת המס, בעוד שמחירו המקורי של דגם הרכב נקבע פעם אחת בשנה ובתחילת השנה יש לוודא כי בסיס המס הוא המחיר הממוצע לצרכן בשנה מלאה (מנוטרל מעליית שער החליפין), ללא כל קשר לעיתוי הרכישה של צרכן זה או אחר .

מנגנון התאמת בסיס המס למחיר הממוצע מאפשר לעדכן את בסיס המס החל מהשנה העוקבת לשנה בה נמכר ברכב. המנגנון שנקבע מאפשר דרגות חופש ליבואן הרכב, בד בבד עם שמירה על בסיס מס ריאלי שווה ואחיד על פני כל השנה (בסיס המס הוא כאמור מחיר המחירון לצרכן).

עוד יצוין כי, השיטה החדשה מאפשרת גמישות נוספת במדיניות תמחור כלי הרכב, שלא הייתה קיימת בשיטת הקבוצות.

3. השיטה החדשה

תיאור השיטה

כאמור תקנות שווי החדשות קובעות כי השווי לכל חודש של השימוש ברכב, למעט אופנוע שסיווגו L3, שהועמד לרשות העובד, יהא התוצאה המתקבלת מהכפלת המחיר המתואם לצרכן של הרכב ב שיעור שווי השימוש .

יודגש, כי רשות המסים תפרסם בכל שנת מס באתר הבית שלה את המחיר המתואם לצרכן וסכום שווי השימוש שיש לזקוף בגין כל דגם רכב צמוד, כך שהנישום כלל לא יידרש לחשב סכומים אלו .

3.1 המחיר המתואם לצרכן

· בשנת רישומו של הרכב לראשונה המחיר המתואם לצרכן יהא המחיר המקורי (יוגדר בהמשך).

· החל משנת המס העוקבת לשנת הרישום של הרכב לראשונה - יהא המחיר המתואם לצרכן התוצאה המתקבלת מהכפלת יחס המדדים (יוגדר בהמשך) בסכום המתקבל מחיבור המחיר המקורי והפרש ההתאמה (יוגדר בהמשך). במידה והפרש ההתאמה, שהוא מחולק במחיר המקורי, נמוך בערכו המוחלט מ יוכפל יחס המדדים במחיר המקורי בלבד .

· למחיר המתואם לצרכן של הרכב נקבעה תקרה בסך 467,180 ש״ח (בשנת המס 2010).

· המחיר המתואם יעוגל ל- 10 ש״ח הקרובים.

3.2 שיעור שווי השימוש

בשנת 2010 בלבד יעמוד שיעור שווי השימוש על 2.04% לגבי כלי רכב שמחירם המקורי לא יעלה על 130 אלף ש״ח ו-2.48% לגבי כלי רכב שמחירם המקורי מעל 130 אלף ש״ח . מספרים אלה נקבעו כך שבקירוב, לפחות לחלק הארי של כלי הרכב, לא יהיו פערים בין שיטת הקבוצות לשיטת השווי הליניארי. יובהר כי בממוצע, מדובר על שווי דומה.

בשנת 2011 יעלה שיעור שווי השימוש במקביל ליישום השלב האחרון במתווה העלאת סכומי שווי השימוש לפי קבוצות המחיר שנקבע עוד בשנת 2007. המנגנון שנקבע יאפשר לעדכן באופן חד פעמי את שיעור שווי השימוש אשר יחול בשנים 2011 ואילך. לפיכך, אם תחול עליה משמעותית במחירי הרכב, ירד שיעור שווי השימוש, כך שסכומי שווי השימוש יישארו דומים בקירוב למתווה הקבוע כיום לפי הקבוצות. בדומה לכך, במקרה של ירידה משמעותית במחירי הרכב, יבוצע עדכון שיעור שווי השימוש כלפי מעלה.

בכל מקרה, שיעור שווי השימוש לא יפחת מ - 2.43% ולא יעלה על 2.6%. אם לא יחולו שינויים דרסטיים במחיר הממוצע של כלי הרכב במהלך שנת 2010, שיעור שווי השימוש החל משנת 2011 יעמוד על 2.5%.

השיעור המדויק ייקבע סופית ברבעון האחרון של שנת 2010 בהתאם למחיר המקורי המשוקלל של כל כלי הרכב שנרשמו לראשונה במהלך 3 הרבעונים הראשונים של 2010.

יודגש כי מדובר במהלך חד פעמי ל״קיבוע״ שיעור שווי השימוש שיחול החל משנת 2011 ואילך על כל כלי הרכב .

3.3 הפחתה בסכום שווי השימוש לרכב היברידי

במסגרת תקנות שווי חדשות מוענקת הפחתה של 520 ש״ח (בשנת המס 2010) מסכום שווי השימוש החודשי לעובד שהועמד לרשותו רכב משולב מנוע (היברידי). הפחתה זו תחול עד לתום שנת 2014.

יודגש, כי הפחתה זו חלה גם על כלי רכב היברידיים שנרשמו לראשונה לפני 1/1/2010.

לרכב היברידי שנרשם לראשונה החל מה- 1 לינואר 2010, מתוצאת מכפלת שיעור שווי השימוש במחיר המתואם לצרכן של הרכב, יופחתו 520 ש״ח לחודש.

לרכב היברידי נרשם לראשונה לפני ה - 1 בינואר 2010, יופחתו מסכום שווי השימוש החודשי, כפי שנקבע בתקנות שווי שימוש ערב התיקון בהתאם לקבוצת המחיר אליו משתייך הרכב, 520 ש״ח לחודש.

יובהר כי ההפחתה כאמור בשווי השימוש של רכב היברידי נועדה לתת ביטוי למבנה העלויות המיוחד של כלי רכב מסוג זה: עלות רכישה וכתוצאה מכך גם עלויות הון וביטוח רכוש גבוהות יחסית, ועלויות משתנות (דלק, תחזוקה) נמוכות יותר, בהשוואה לרכב עם הנעה קונבנציונאלית. לכן ההפחתה בזקיפת שווי השימוש מוענקת לכל רכב היברידי ללא קשר לדרגת הזיהום שלו, להבדיל מההטבה במס קניה שמוענקת לרכב היברידי בעל דרגת זיהום נמוכה בלבד (דרגה 2).

לאחר שנת 2014 תיבחן הסוגיה שוב ותתקבל החלטה האם להמשיך להעניק את ההפחתה בסכום שווי השימוש, לצמצמה או לבטלה לחלוטין .

3.4 מונחים חדשים בתקנות שווי

כאמור, השווי לכל חודש של השימוש ברכב (למעט אופנוע שסיווגו L3) שהועמד לרשות העובד, יהא התוצאה המתקבלת מהכפלת המחיר המותאם לצרכן של הרכב בשיעור שווי השימוש . התאמת המחיר נועדה להבטיח חישוב מדויק של בסיס המס במקרה של שינויים במחירי הרכב במהלך השנה, וכן לבצע הצמדה למדד המחירים לצרכן כפי שהיא קיימת גם בשיטת קבוצות המחיר (שכן, אי אפשר להצמיד למדד את שיעור שווי השימוש).

לצורך קביעת סכום המחיר המתואם לצרכן נקבעו מונחים חדשות בתקנות שווי חדשות ואלו הם : ״המחיר המקורי״

המחיר המקורי מוגדר : ״מחיר הרכב לצרכן של הרכב הראשון מדגם ביום רישומו לראשונה או ב-1 בינואר בשנת הרישום, המאוחר מבין השניים״. בדרך כלל ירשם כל רכב ראשון מדגם מסוים במשרד התחבורה בתחילת ינואר כל שנה, ובעת הרישום ייקבע המחיר המקורי. לעתים נרשמים דגמים חדשים במהלך השנה. אם הרכב הראשון מהדגם הספציפי נרשם לראשונה ב- 10/5/10, אזי המחיר המקורי יהא מחיר הרכב לצרכן של הרכב הראשון מדגם זה ב-10/5/10).

״יחס המדדים״

יחס מדדים מוגדר : ״המדד הידוע ביום 1 בינואר של כל שנת מס, מחולק במדד הידוע ביום 1 בינואר בשנת רישומו של הרכב לראשונה״, קרי שיעור עליית המדד מתחילת שנת המס שבה נרשם הרכב לראשונה ועד תחילת שנת המס שעבורה מחשבים את שווי שימוש, כשהחישוב נעשה עפ״י מדד ידוע .

״הפרש ההתאמה״

הנמוך מבין שני אלו:

1) התוצאה המתקבלת מהפחתת המחיר המשוערך מהמחיר הממוצע, ואם התוצאה המתקבלת
הינה נמוכה מאפס - יילקח אפס.

2) התוצאה המתקבלת מהפחתת המחיר המקורי מהמחיר הממוצע. אם המחיר הממוצע נמוך
מהמחיר המקורי, יהיה הפרש ההתאמה שלילי, קרי, בסיס המס לחישוב שווי השימוש יפחת.

להלן הגדרות המחיר הממוצע והמחיר המשוערך: ״המחיר הממוצע״

לצורך קביעת המחיר הממוצע של הרכב לצרכן במהלך שנת המס השוטפת (לא כולל מבצעים והנחות מיוחדות דוגמת הנחות לציי רכב או למועדוני צרכנים) תבוצע סכימה של המחיר לצרכן בכל יום ויום כשהוא מחולק ב-365 או מספר הימים ממועד רישומו של הדגם לראשונה ועד סוף שנת המס לפי העניין .

״המחיר המשוערך״

זהו המחיר המקורי, כשהוא מוכפל בשער החליפין הממוצע של מטבע היבוא של אותו דגם בשנת המס הנוכחית ביחס לשער החליפין הידוע ב-1 בינואר של שנת המס (להלן: ״יחס השערים״), ואולם אם הייתה ירידה בשערי החליפין, אזי המחיר המשוערך יהיה זהה למחיר המקורי. עפ״י נוסח התקנות הדבר נעשה על ידי הגבלת יחס השערים כך שערכו לא יפחת מ-1.

״המחיר המתואם לצרכן״

א. בשנת רישומו של הרכב לראשונה - המחיר המתואם לצרכן יהא המחיר המקורי.

ב. החל משנת המס העוקבת לשנת הרישום של הרכב לראשונה - המחיר המתואם לצרכן יהא
התוצאה המתקבלת מהכפלת יחס המדדים בסכום המתקבל מחיבור המחיר המקורי והפרש
ההתאמה.

אם הפרש ההתאמה שהוא מחולק במחיר המקורי נמוך בערכו המוחלט מ-1%, יוכפל יחס המדדים במחיר המקורי בלבד .

כאמור, המחיר המתואם לצרכן לא יעלה על 467,180 ש״ח (בשנת 2010).

3.5 הסבר לשיטת התאמת המחיר

אם המחיר הממוצע יהיה גבוה מהמחיר המקורי אך נמוך מהמחיר המשוערך (כלומר, העלאת המחיר הייתה בגבולות עליית שער המטבע), הפרש ההתאמה יהיה שווה ל-0 ולא תבוצע התאמה למחיר המקורי (דוגמא 1 בטבלה להלן).

אם המחיר הממוצע יהיה גבוה מהמחיר המשוערך, והמחיר המשוערך יהיה גבוה מהמחיר המקורי, קרי הייתה ״חריגה״ בפועל במחיר הרכב מעבר לעליית שער המטבע, אזי הפרש ההתאמה יהיה בסכום ההפרש בין המחיר הממוצע למחיר המשוערך, שזה, למעשה, סכום ה״חריגה״, והוא יתווסף למחיר המקורי, קרי, סכומי שווי השימוש לרכב מדגם זה יעלו (דוגמא 2 בטבלה שלהלן).

אם המחיר הממוצע יהיה גבוה מהמחיר המקורי, וחל תיסוף בשער המטבע בממוצע באותה שנה, כלומר, במקום שתהיה ירידה במחירי הרכב עקב תיסוף בשער מטבע הרכב, הייתה ״חריגה״ בכוון עליית מחיר הרכב בפועל ביחס למחיר המקורי. במקרה זה יחס השערים יהיה 1, ולכן המחיר המשוערך יהיה שווה למחיר המקורי. בהתאם לכך הפרש ההתאמה יהיה בגובה ההפרש בין המחיר הממוצע למחיר המקורי, קרי, סכומי שווי השימוש לרכב מדגם זה יעלו.(דוגמא 7 בטבלה שלהלן).

בכל המקרים בהם המחיר הממוצע יהיה נמוך מהמחיר המקורי, אזי הפרש ההתאמה יהיה בסכום ההפרש השלילי ביניהם, כלומר לצורך חישוב המחיר המתואם לצרכן בחישוב שווי השימוש יילקח המחיר הממוצע, קרי, סכומי שווי השימוש לרכב מדגם זה יופחתו. (דוגמאות 3, 4, ו -6 בטבלה שלהלן).

בכל מקרה, נקבע כי עדכון המחיר המקורי לצורך חישוב המחיר המתואם לצרכן יבוצע רק במצבים בהם הפרש ההתאמה בערכו המוחלט כשהוא מחולק במחיר המקורי, גבוה מ- 1% (דוגמא 5 בטבלה שלהלן).

בהתאם לכך, בדוגמא 5 האמורה, למרות שהפרש ההתאמה שהתקבל הינו 0.5, לצורך חישוב המחיר המתואם לצרכן סכום זה לא יתווסף למחיר המקורי.

(7)

(6)

(5)

(4)

(3)

(2)

(1)

דוגמה מסי:

100

100

100

100

100

100

100

המחיר המקורי

-5%

2%

5%

-10%

-10%

15%

20%

% שינוי בשער המטבע (ממוצע לעומת בסיס)

1

(במקום 0.95)

1.02

1.05

1

(במקום 0.9)

1

(במקום 0.9)

1.15

1.2

יחס השערים(*)

100

102

105

100

100

115

120

המחיר המשוערך

102

97

105.5

85

95

120

110

המחיר הממוצע

2

-3

0.5

(נמוך מ- 1%)

-15

-5

5

0

הפרש ההתאמה

102

97

100

85

95

105

100

המחיר המתואם (מחיר בסיס שיתואם למדד בשנה העוקבת ואילך)

להלן מספר דוגמאות (ללא התייחסות לאינפלציה):

(*) במצב בו שער המטבע ירד במהלך השנה ומחיר הרכב הממוצע היה נמוך מהמחיר המקורי, ההתייחסות תהא למחיר הממוצע ולא למחיר המשוערך (על ידי הגבלה מלמטה של יחס השערים ל- 1) ובכך נועדה למנוע פגיעה ביבואן הרכב וברוכשי הרכב.


יובהר שוב, כי במהלך שנת רישום הרכב לראשונה במשרד התחבורה לא ייעשה כל שינוי במחיר המתואם לצרכן והוא יקבע בהתאם למחיר המקורי של דגם הרכב באותה שנה.

השינוי החד פעמי במחיר המתואם לצרכן יבוצע (אם בכלל) בשנת המס העוקבת לשנת רישום דגם הרכב לראשונה . המחיר המתואם לצרכן שיקבע בשנת המס העוקבת, ימודד בשנת מס זו וכן בשנים שלאחר מכן בהתאם ליחס המדדים, כאמור לעיל.

יודגש כי לכל שנת מס תפורסם טבלה לכל דגמי הרכב שנרכשו באותה שנה ובשנים הקודמות לה, אך לא לפני 2010. טבלה זו תכלול את המחיר המתואם לצרכן וסכום שווי השימוש הרלבנטי.

לדוגמא : לדגם רכב שקיים משנת 2010, בשנת המס 2012 יהיו שלושה מחירים מתואמים לצרכן ושלושה סכומים של זקיפת שווי שימוש :

1. לרכב שנרשם לראשונה ב - 2010 - המחיר המתואם לצרכן שהוא כולל בתוכו שני מרכיבים:
התאמה למחיר הממוצע ב- 2010, בהתאם לנוסחה בסעיף בי להגדרת המחיר המתואם
לצרכן, והצמדה לשינוי במדד המחירים בין נובמבר 2011 (המדד הידוע ב- 1.1.2012) לבין
נובמבר 2009 (המדד הידוע ב- 1.1.2010) ;

2. לרכב שנרשם לראשונה ב- 2011 - המחיר המתואם לצרכן שהוא כולל בתוכו שני
מרכיבים: התאמה למחיר הממוצע ב- 2011, בהתאם לנוסחה בסעיף בי להגדרת המחיר
המתואם לצרכן, והצמדה לשינוי במדד המחירים בין נובמבר 2011 (המדד הידוע ב-
1.1.2012) לבין נובמבר 2010 (המדד הידוע ב- 1.1.2011) ;

3. לרכב שנרשם לראשונה ב- 2012 - המחיר המקורי בכפוף לתקרה, כמתואר בסעיף אי
להגדרת המחיר המתואם לצרכן .

4. 4. פרסום באינטרנט של המחיר המתואם לצרכן לכל דגם רכב

בהתאם לאמור לעיל, תפרסם רשות המסים החל משנת 2010 מדי שנה את המחיר המתואם לצרכן ואת סכומי שווי השימוש שיש לזקוף בגין כל דגם ועבור כל שנת עלייה לכביש בנפרד.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני