• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסההוראות ביצוע וחוזרי מס הכנסהתקנות עידוד השקעות הון הפחתת מחזור בסיס

תקנות עידוד השקעות הון (הפחתת מחזור בסיס)

24.10.2010

תקנות עידוד השקעות הון (הפחתת מחזור בסיס)

חוזר מס הכנסה מספר 4/2010

רשות המסים בישראל

סעיף 74 לחוק לעידוד השקעות הון, התשי״ט-1959 (להלן: ״החוק׳׳), קובע את אופן ייחוס ההכנסה החייבת לחלקי המפעל השונים תוך השוואה למחזור הבסיס של המפעל, כפי שהיה לפני ההשקעה שבשלה ניתנות ההטבות.

במסגרת תיקון מסי 60 לחוק (להלן: ״תיקון 60״) הוסף סעיף 74(ה) בחוק, הקובע, בין היתר, כי שר האוצר ושר התמ״ת (להלן: ״השרים״) רשאים לקבוע הוראות בדבר המקרים והאופן בו תבוצע הפחתת מחזור הבסיס .

ביום 2.9.07 פירסמו השרים את תקנות עידוד השקעות הון (הפחתת מחזור בסיס), התשס״ז-2007 (להלן: ״התקנות״). התקנות עוסקות בקביעת התנאים שבהתקיימם מפעל מאושר או מפעל מוטב זכאים להפחתת מחזור הבסיס ואת אופן ההפחתה .

התקנות נועדו להסדיר את השוני הנובע מאופן הפעילות בתעשייה המסורתית, לבין אופי הפעילות בתעשייה עתירת הטכנולוגיה.

בעוד, התעשייה המסורתית מתמקדת בהגדלת הייצור ומחזור המכירות עם הגדלת ההשקעה במפעל, הרי שהתעשייה הטכנולוגית מאופיינת בהשקעות שכל מטרתן הינן התקדמות טכנולוגית של מוצרים חדשים המחליפים את המוצרים הישנים, כך שהשפעת ההשקעות המוקדמות שנעשו במפעל (אשר התייחסו למוצרים הישנים) על הכנסתו החייבת השוטפת של המפעל (שהינה ברובה ממכירת מוצרים חדשים) הולכת וקטנה. לפיכך עולה הצורך, לצמצם בהדרגה את משקל מחזור הבסיס (המבטא את ההכנסות ממכירת מוצרים ישנים שחלקם במכירות המפעל הולך ופוחת במהירות) בקביעת ההכנסה החייבת שתהנה מהטבות מס .

יצויין, כי טרם תיקון 60 לחוק, היה על חברה להגיש בקשה, למינהלת מרכז ההשקעות (להלן: ״המינהלה״) בכדי לקבל אישור עקרוני לשחיקת מחזור הבסיס, זאת בהתאם לנוהל שחיקת מחזור בסיס לחברות עתירות מחקר ופיתוח וכוח אדם מיומן המתאפיינות במחזוריות טכנולוגית גבוהה, שאושר בשנת 1998 על ידי שר האוצר ושר המסחר והתעשייה (להלן: ״נוהל שחיקת מחזור בסיס״).

לאחר תיקון 60, חברה אינה חייבת לפנות לקבלת אישור להפחתת מחזור הבסיס (״מסלול ירוק״) כך שחברה אשר תעמוד בתנאים שנקבעו בתקנות תהא זכאית להפחתת מחזור הבסיס.

חוזר זה תכליתו לסקור את עיקרי הוראות התקנות .

התקנות יחולו על מפעל מוטב בשנת המס 2004 ואילך ועל מפעל מאושר בשנת המס 2005 ואילך. כמו כן, נקבעה הוראה מיוחדת לגבי מפעל מאושר ששנת ההפעלה שלו היא שנת המס 2004 או לפניה ויש בידיו אישור מהמנהלה להפחתת מחזור הבסיס לגבי אותה הרחבה, כפי שיפורט בהמשך.

מובהר, כי כל מונח שאינו מוגדר בתקנות, יהא כהגדרתו בחוק כגון: ״השנה הקובעת״, ״מחזור״, ״מחזור הבסיס״ ו -״מחזור הבסיס המתואם״ - כהגדרתם בסעיף 74 לחוק.

לחוזר מס הכנסה המלא הקש כאן.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי