• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי בינלאומיתכנוני מס במישור הבינלאומיאי תחולת תקני דיווח כספי בינלאומיים IFRS בקביעת ההכנסה החייבת בשנות המס 2007 2009

אי תחולת תקני דיווח כספי בינלאומיים (IFRS) בקביעת ההכנסה החייבת בשנות המס 2007-2009

19.12.2010

אי תחולת תקני דיווח כספי בינלאומיים (IFRS) בקביעת ההכנסה החייבת

בשנות המס 2007-2009 (הוראות שעה)

הוראת ביצוע 7/10

רשות המסים בישראל

 

ביום 15.6.10, פרסמה רשות המסים בישראל הוראת ביצוע מס' 7/2010 בנושא אי תחולת תקני דיווח כספי בינלאומיים (IFRS) בקביעת ההכנסה החייבת בשנות המס 2007-2009 (הוראות שעה) שלהלן עיקריה:

 

  1. בחודש יולי 2006, אישרה הוועדה המקצועית של המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות את תקן החשבונאות מס' 29 בנושא: "אימוץ תקני דיווח כספי בינלאומיים (IFRS) (להלן: "תקן 29").
  2. על פי הוראות תקן 29, תאגידים הכפופים לחוק ניירות ערך, התשכ"ה-1968 ומחויבים לדווח עפ"י תקנותיו, יערכו את הדוחות הכספיים שלהם לפי תקני דיווח כספי בינלאומיים (IFRS) וזאת בדוחות הכספיים לתקופות המתחילות מיום 1.1.08.
  3. עוד נקבע בתקן 29ף, כי התאגידים כאמור רשאים לבצע "אימוץ מוקדם" ולערוך את הדוחות הכספיים שלהם לפי תקני דיווח בינלאומיים (IFRS)  החל מהדוחות הכספיים שיפורסמו לאחר 31.7.06.
  4. כידוע, עפ"י הפסיקה הקיימת בדיני המס, כללי החשבונאות המקובלים חלים גם לצורך דיני המס אלא אם כן הם אינם עולים בקנה אחד עם מדיניות המס של המחוקק או עם עקרונות העומדים בבסיסה של שיטת המס. באופן זה מאומצים כללי החשבונאות המקובלים, הקובעים את מדידת ההכנסות, ההוצאות, עיתוייו, אופן הצגתם וכו', אל תוך דיני המס.
  5. על רקע ההחלה הגורפת של תקני הדיווח הכספי הבינלאומי אל  תוך כללי החשבונאות המקובלים הישראליים, מחד, ואופן החלת כללי החשבונאות המקובלים בקביעת ההכנסה החייבת כמפורט לעיל, מאידך, הוקמה ברשות המסים וועדה אשר נתבקשה לבחון את השלכות המיסוי של החלה גורפת זו  של תקני הדיווח הכספי הבינלאומי ולהציע תיקונים, ככל שיידרשו, בהקשר לכך.
  6. הוועדה בנושא טרם סיימה עבודתה ולכן לתקופת הביניים , חוקקה הוראת שעה, המתייחסת לשנות המס 2007-2009, בדבר אי תחולת תקן 29.

 

להוראת הביצוע במלואה לחץ כאן

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי