• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסההשבת תשלומי שע מ למייצגים

השבת תשלומי שע"מ למייצגים

07.09.2011

השבת תשלומי שע"מ למייצגים

רמי אריה, עו"ד רו"ח

רו"ח עופר מנירב, נשיא לשכת רואי חשבון לשעבר ויו"ר ועדת המיסים של הלשכה נכון להיום, השיג הישג אדיר עבור ציבור רואי החשבון והמייצגים האחרים בפני רשות המיסים בישראל המשתמשים בשירותי המחשוב של שע"מ (שרות עיבודים ממוכנים), וייתכן כי בקרוב מייצגים אלו יקבלו החזרים מלאים בגין כל התשלומים ששילמו לשע"מ לפחות בשנתיים האחרונות שקדמו למועד הגשת התביעה הייצוגית.

ביום 6.9.2011 דן ביהמ"ש העליון בתביעת עופר מנירב לאשר תביעה ייצוגית נגד משרד האוצר בגין חיובים שלא כדין עבור שירותי שע"מ למייצגים (בע"מ 980/08 עופר מנירב נ' משרד האוצר). בהמ"ש העליון קבע כי הגבייה עבור שע"מ מהווה גביית אגרה ולכן נדרשת הסמכה מפורשת בחוק לגבייה זו.

עופר מנירב, הינו רואה חשבון במקצועו, כיהן כנשיא לשכת רואי החשבון, ובעל משרד עצמאי בתחום. מזה מספר שנים עושה הוא שימוש במערכת שירות עיבודים ממוכנים (להלן: "שע"מ"). שע"מ הינה יחידת סמך במשרד האוצר, הכפופה מנהלית לרשות המיסים, ומספקת שירותי מחשוב לרשות המיסים, למינהל הכנסות המדינה וללקוחות חוץ ולקוחות פרטיים כגון משרדי רואי חשבון, יועצי מס ועורכי דין, המייצגים את לקוחותיהם.

הבקשה שהגיש עופר מנירב לבית המשפט לעניינים מנהליים לאישור תובענה מנהלית כתובענה ייצוגית, בטענה שהתשלומים שנגבים ממנו בגין המערכת נגבים שלא כדין - נדחתה. עופר לא ויתר וערעור על החלטה זו לבית המשפט העליון.

ביהמ"ש העליון קבע כי מדובר בתשלום בגין הפקת שאילתות לצורך קבלת מידע לנישומים, על מנת שיוכלו לשלם את המס המוטל עליהם. מדובר בשירות מונופוליסטי של המשיב - משרד האוצר, שכן מידע זה אינו מצוי בידי גורמים אחרים מלבדו ורק הוא יכולה לספק אותו לנישומים באמצעות המייצגים.

מכאן, שיש צידוק לתביעתו של עופר מנירב. לכן, הוחזר הדיון לבית המשפט המחוזי אשר ידון מחדש בתביעה הייצוגית.

לאור פסיקה עקרונית זו, יש סיכוי טוב כי תשלומי המייצגים לשע"מ לפחות למשך השנתיים שקדמו למועד הגשת העתירה של עופר מנירב יוחזרו להם במלואם. על פניו נראה כי גם תשלומים ששולמו לחברת קומסייט בגין הכרטיס החכם המיועד לדיווח המקוון למע"מ יכנסו לאותה קטגוריה של החזר. אין לנו אלא לשבח את העקשנות של עופר מנירב ידידנו. שכן, אם רוצים לגבות מאיתנו מיסים, לפחות שהדבר ייעשה לפי חוק ולא לפי הוראות מנהליות.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי