• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסהחלוקת דיבידנד עד לסוף שנת 2011 בעקבות המלצות ועדת טרכטנברג

חלוקת דיבידנד עד לסוף שנת 2011 בעקבות המלצות ועדת טרכטנברג

16.11.2011

חלוקת דיבידנד עד לסוף שנת 2011 בעקבות המלצות ועדת טרכטנברג

חסיד דולב, רו"ח

כידוע, בעקבות המחאה החברתית בישראל ובעולם, ועדת טרכטנברג והמשברים הפיננסים הדחופים באירופה ובעולם, התקופה האחרונה מאופיינת בחוסר ודאות רב לגבי העתיד הקרוב.

ברצוני להפנות את תשומת הלב לנקודה חשובה, שתשומת לב אליה יכולה לחסוך לחברות כספים רבים.

חלק מהמלצות ועדת טרכטנברג נגע בצורך לעלות את שיעור המס על רווחי הון ומס שבח ובכללם את שיעור המס על דיבידנד מ 20% ל 25% (ולבעלי מניות מהותיים – כלומר מי שבידו מעל 10% מאמצעי השליטה בחברה מ 25% ל 30%) החל משנת 2012.

מצוין בהמלצות, כי עד לחודש 3/2012 תינתן אפשרות לשלם לפי השיעורים הישנים. וכן, מצוינת הערה כי "העלאת המס תחייב הוראות מעבר לפיהן שיעורי המס המוגדלים יחולו רק על הכנסה שצמחה לאחר העלאת שיעורי המס" – כלומר, על רווחים שנצברו בחברה עד ליום 31/12/2011 ישולם מס לפי השיעורים הקודמים ועל רווחים שנצברים החל ממועד זה ישולם שיעור המס החדש.

כביכול, בהתחשב בהערה, אין צורך במאמר זה מכיוון שאם לדוגמא בשנת 2013 תחלק חברה דיבידנד ותצבע את הרווחים כרווחים שנצברו בה לפני 31/12/2011, היחיד שקיבל את הדיבידנד ישלם מס לפי 20% או 25% (לפי בעל מניות מהותי או לאו).

אך ייתכן מאד ולא כך יהיו פני הדברים – כאשר אישרה הממשלה את פרק המיסים של ועדת טרכטנברג, הערה לא התקבלה במלואה : לא דובר כלל על האפשרות לשלם לפי השיעורים הישנים עד ל 3/2012. וחשוב מכך, הוראות המעבר שנרשמו בהחלטת הממשלה ממליצות על חישוב ליניארי לרווחי הון ושבח אך לא על דיבידנד – לפי החלטת הממשלה "שיעור המס יחול לגבי חלוקת דיבידנד החל מיום 1.1.2012, ללא נפקות באשר למועד שבו נוצרו הרווחים מהם חולק הדיבידנד."

יודגש כי אישור הממשלה אינו מספיק ויש לאשר את ההחלטות גם בכנסת ואז גם ייצאו הוראות מדויקות יחסית לגבי הוראות מעבר. לפי התקשורת, רה"מ מתכנן לאשר את מסקנות הועדה בכנסת עד סוף 2011 כדי שייכנסו לתוקף ב 1/1/2012.

כיודע הנבואה ניתנה לשוטים. ולכן אין אנו יודעים בוודאות את מה שעתיד להתקבל בכנסת. אך עם זאת, ניתן לומר כי ישנו סיכוי גבוה שההחלטה תעבור בכנסת ללא הסייגים כאמור לעיל, במקרה כזה מומלץ לכל החברות אשר להן יתרת רווח לחלוקה לחלק אותה כדיבידנד. על מנת לא להצטער בעתיד על תשלום מסים אלו, ומכיוון שהזמן לפעול צפוי להיות קצר מאד מומלץ לכם לעקוב בתקשורת אחר ההתפתחויות בנושא ולהיות מוכנים לחלוקה של דיבידנד גדול ככל שניתן.

נדגיש ונאמר עוד, כי כחלק מההחלטות הועדה שעברו את אישור הממשלה נקבע כי על כל הכנסה ליחיד בסכום שמעל 1 מיליון ₪ (מכל מקור שהוא), יוטל מס נוסף בשיעור של 2% (מס יסף). כלומר, שיעור המס העתיד להיות משולם הוא 32% ולא 30% ולכן החיסכון במס לא יהיה 5% אלא 7% - על ההכנסות מעל מיליון ₪.

לא ברור מדוע המדינה, שבעבר היה לה אינטרס מבוהק לגרום לחברות להשאיר את הרווחים בחברות, על מנת שאלו ישמשו כמנוף לפיתוח וקידום החברה וכפועל יוצא מכך גם את המשק, עלולה לגרום לחברות למשוך את כל יתרת הרווחים בחברה לכיסם של בעלי השליטה. אך כרגע מסתמן כי זוהי המציאות ועלינו לפעול בהתאם.

הכותב- חסיד דולב, הינו ממשרד קבקוב בלאס ושות' רואי חשבון.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי