• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףמאמרים - מע"מפורום המיסים של לשכת עוה ד נגד הרחבת חובת הדיווח המקוון למע מ

פורום המיסים של לשכת עוה"ד נגד הרחבת חובת הדיווח המקוון למע"מ

06.12.2011

פורום המיסים של לשכת עוה"ד נגד הרחבת חובת הדיווח המקוון למע"מ

זיו שרון עו"ד , רמי אריה עו"ד ורו"ח

פורום המיסים מתנגד להצעת חוק תיקון 42 לחוק מע"מ, אשר יביא אם יתקבל, לתוספת בירוקרטיה ולהוצאות כספיות מיותרות לעורכי דין, רואי חשבון, שמאים ובעלי מקצוע אחרים שמחזור הכנסותיהם השנתי אינו עולה על 4 מיליון ₪, כמו גם לעסקים אחרים שהם בעלי מחזור הכנסות נמוך. מדובר בהכבדה על משרדים ועסקים בגודל קטן ובינוני בתואנה של מניעת חשבוניות פיקטיביות, שאינה רלבנטית לעסקים מסוג זה.

בתגובת פורום המיסים של לשכת עורכי הדין בישראל בראשות עוה"ד זיו שרון ומאיר לינזן, באמצעות צוות התגובות שליד הפורום בראשות עוה"ד ורו"ח רמי אריה, שנשלחה לרב משה גפני יושב ראש ועדת הכספים של הכנסת, נאמר כי הפורום מתנגד להחלת הדיווח המקוון למע"מ מינואר 2012 על עסקים ומשרדים שמחזור הכנסותיהם נמוך מ- 4 מיליון ₪. בנוסף, הפורום מתנגד בכלל להחלת הדיווח המקוון למע"מ על מלכ"רים ומוסדות כספיים. החלה זו לא תועיל לאיתור חשבוניות פיקטיביות ויהיה בה רק משום בירוקרטיה לעסקים קטנים ובינוניים וחשיפה שלהם לקנסות ולעיצומים פליליים שלא לצורך.

עוד מתנגד הפורום להוראות בהצעת החוק לתיקון חוק מע"מ לפיהם יוטל קנס נוסף בשיעור של 30% בגין חשבוניות תשומות של עסק שספרי חשבונותיו נפסלו, זאת בנוסף לקנס המוטל כיום לפי סעיף 95 לחוק מע"מ בשיעור של 1% מכלל מחזור ההכנסות של עסק כזה. התנגדות זו נובעת מהקלות היחסית של פסילת ספרי חשבונות של עסקים על ידי רשויות המס, לפעמים בשל שגיאות מינוריות או אי הבנת החוק וטעויות שבתום לב שאין בהם כדי להעיד על העלמת הכנסות. הפורום דורש כי הקנסות לא יהיו אוטומטיים, אלא יהיה למנהל מע"מ הסמכות להקל בהם, כפי שנקבע כבר בפסיקה מפורשת בעניין.

הפורום מבקש להתיר לנותני שירותים לבחור לדווח על בסיס מזומן או לפי בסיס מצטבר למע"מ, לפי אופי וטיב העיסוק שלהם. הפורום דורש לכפות על עוסקים וארגונים להימנע מלדרוש חשבוניות מס מעורכי הדין הנותנים להם שרות ומנותני שירותים אחרים, למרות שטרם שילמו ולמרות שחוק מע"מ מאפשר לנותני שירותים אלו להוציא את חשבונית המס רק בעת קבלת התשלום בפועל. דרישת חשבוניות המס לפני תשלום החשבון גורמת להקדמת תשלום המע"מ על ידי נותני השירותים עוד לפני שקיבלו את התשלום מהלקוח ובכך מעיקה מאד על תזרים המזומנים שלהם.

הפורום מתנגד להוראה בהצעת החוק שתשלול ערר לוועדה לקבילות פנקסים כפי שהיה עד היום ותחייב עוסקים לערער רק בפני בהמ"ש המחוזי, תוך נשיאה בהוצאות משפט יקרות שלא לצורך.

נציגי פורום המיסים בועדת הכספים של הכנסת יפעלו למניעת קבלת הצעת החוק כפי שהיא, כפי שפעלו בהצלחה רבה למניעת תיקוני חקיקה הזויים אחרים שהונחו על שולחן ועדת הכספים בעניין תיקון 71 לחוק מיסוי מקרקעין ובעניין חוק טרכטנברג שחלקים גדולים ממנו עוקרו ברגע האחרון.

עו"ד זיו שרון ועו"ד מאיר לינזן, יושבי ראש פורום המיסים בלשכת עורכי הדין,

עו"ד ורו"ח רמי אריה יו"ר צוות התגובות של פורום מיסים,

חברי צוות התגובות: איתן צחור, אלדר בן רובי, איתי הכהן, טארק דיביני, עמיחי פרי, ניר הורנשטיין, אפרת רוסינסקי, יועד פרנקל

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי