• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי פלילילמצוא מזוודה של 7 מיליון דולר במזומן

למצוא מזוודה של 7 מיליון דולר במזומן

15.01.2012

למצוא מזוודה של 7 מיליון דולר במזומן

רמי אריה עו"ד רו"ח

לפעמים כנראה מאיר המזל, ומתחת לבלטה בבית של הדוד שלכם, תמצאו מזוודה מלאה דולרים בסך של 7 מיליון דולר ארה"ב. כך קרה לשני האחים אורון ורועי לוסטרניק שמצאו, לפי דבריהם, מזוודה מלאה בסכום הזה בדולרים מזומנים בבית הדוד שלהם לאחר שנפטר.

אלא ששני האחים לא סיפרו לאף אחד על "המציאה". לא לנשותיהם, לא לאמם ואף לא למס הכנסה בהצהרות ההון שהגישו בסמוך לאחר "המציאה". במהלך דיוני השומות שנערכו עליהם הסביר רואה החשבון שייצג אותם כי הפרשי ההון שיש להם בסך של 22 מיליון ₪ נובעים מאותם דולרים שנמצאו בבית הדוד העשיר לאחר שנפטר.

ההסבר לא שכנע את פקיד השומה, כשהסתבר שאף אחד מבני המשפחה של האחים לא היה מודע למציאת המזוודה וכשהסתבר כי הסכום במזוודה הופקד רק בחלקו בחשבונות הבנקים של האחים ובאורח פלא לאחר מועדי הצהרות ההון "בוזבז" רובו ככולו ואינו עוד.

התיק הועבר לחקירות וכנגד האחים נפתח תיק פלילי, במסגרתו הובאו לבהמ"ש אשר פסק ביום 27.12.2011 על שחרורם לאחר מתן ערבות אישית של 1 מיליון ₪, ערבות צד ג' של 0.5 מיליון ₪, והפקדה במזומן או באמצעות ערבות בנקאית על סך של 100,000 ₪ לגבי כל אחד מהם. עוד ניתן נגדם צו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 ימים.

לא נותר אלא לאחל לכולנו, למצוא דוד עשיר עם הרבה דולרים מתחת לבלטות, אך לא לשכוח כי נטל ההוכחה כי הייתה "מציאה" כזו, מוטל כולו על המוצאים. ברור שאם יוכיחו כי אכן הייתה "מציאה" כזו הם יהיו פטורים ממס עליה. אלא, שלצורך הוכחה כזו רצוי מאד לדווח על "המציאה" בהקדם האפשרי, בראש ובראשונה לפקיד השומה הקרוב. שיבוא ויבדוק את הבלטות שמתחתן נמצאה המציאה, שתופקד כל המציאה לבנק ושיהיו הוכחות ואסמכתאות מהימנות המאשרות מהיכן לדוד אכן היו כל הדולרים האמורים.

יש לזכור, כי בתי המשפט נוטים לקבל בספקנות מרובה "מציאות", מתנות מקרובי משפחה, ירושות, או הלוואות עלומות, בלי שמורם נטל ההוכחה הברור כי יש למציאות האלו בסיס חוקי ומסמכי הוכחה נאותים. לא מדובר במשימה בלתי אפשרית, למשל כאשר הובאו כספים במזומנים מחו"ל על ידי עולים חדשים מארצות ערב הכיר בהמ"ש במזומנים אלו כפטורים ממס בנסיבות שהיו באותו מקרה. כך או כך, כדאי להתכונן לשאלות הצפויות של פקיד השומה כמו גם של הרשות להלבנת הון מראש עם מסמכים מאמתים טובים ולפני הגשת הצהרת ההון.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי