• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי מקרקעיןכללים ומאמרים במיסוי מקרקעיןפריצת דרך בשרות המקוון של רשות המסים למייצגים במיסוי מקרקעין

‏פריצת דרך בשרות המקוון של רשות המסים למייצגים במיסוי מקרקעין

16.02.2012

‏פריצת דרך בשרות המקוון של רשות המסים

למייצגים במיסוי מקרקעין

רשות המיסים בישראל

ביום 15.2.2012 בהמשך למדיניותה לשיפור השרות וצמצום הליכים בירוקרטיים, השיקה רשות המסים בישראל מערכת מקוונת חדשה למייצגים במיסוי מקרקעין, עורכי דין שלהם רישיון בתוקף, שתאפשר למייצגים שיש באמתחתם "כרטיס חכם" קשר און-ליין זמין ומקיף במסגרתו יוצגו בפני המשתמש כל הנתונים הרלוונטיים לשומה בה הוא מופיע כמייצג במרשמים.

המערכת שפותחה על ידי שע"ם (יחידת המחשוב של הרשות), ביוזמת מחלקת שומת מקרקעין ברשות המסים, מהווה לדברי ד"ר חיים גבאי, סמנכ"ל בכיר לשומה וביקורת, פריצת דרך בשירות המקוון למייצגים, שתחסוך הליכים בירוקרטים ותייתר את הצורך בהגעה פיזית למשרדי מסמ"ק האזוריים, דבר שיקל הן על המייצגים והן על עובדי המשרדים.

המערכת הוכנה בשיתוף עם לשכת עורכי הדין וזכתה לתמיכת ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, וכן בהבטחתו לסייע להטמעת המהלך בקרב חברי הלשכה.

לראשונה, תאפשר המערכת למייצג בעסקה בה המוכר מתיימר לבקש פטור בגין מכירת דירת מגורים, לבדוק באופן מיידי האם אכן למוכר מגיע פטור. זאת, באמצעות הקשת מס' תעודת הזהות של מבקש הפטור ולאחר שיצהיר בכניסתו למערכת כי בידו ייפוי כוח לבצוע הבדיקה. כלי זה יאפשר להימנע ממצבים בהם למרות שהמוכר סבר כי מגיע לו פטור, לאחר ביצוע עסקה התברר כי לא כך הם פני הדברים. פעולות נוספות אשר המערכת תאפשר לבצע בשלב זה הינן עריכת שומה עצמית למס שבח, בדיקת מצב שומה (תיק פתוח/סגור) וכן תכלול המערכת את הסימולאטור לחישוב מס רכישה.

שירותים נוספים שינתנו למייצג באמצעות המערכת הם קבלת הודעת השומה, יתרת החוב של הנישום בשומה, המייצג יוכל לבצע התכתבות לגבי השומה מול המשרד האזורי, כגון: דרישת מסמכים, הזמנה לדיון, נימוקי שומה/השגה/תיקון שומה. כמו כן, יוכל המייצג לבקש כי ישלח אליו שובר תשלום של השומה וכן לבקש כי ישלח למשרדו אישור לרישום בפנקס רישום המקרקעין (טאבו).

המערכת תאפשר גם לשלוח עדכונים כלליים למשתמשים כגון תיקוני חקיקה, נהלי עבודה והוראות ביצוע חדשות ובנוסף פותחו שאילתות עזר כלליות.

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני