• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףמאמרים - מע"מככלל אין עיכוב ביצוע לפסק דין שנקבע בבמ ש מחוזי

ככלל - אין עיכוב ביצוע לפסק דין שנקבע בבמ"ש מחוזי

20.05.2012

ככלל - אין עיכוב ביצוע לפס"ד שנקבע בבהמ"ש המחוזי

רמי אריה, עו"ד רו"ח

ביום 4.4.2012 קבע ביהמ"ש העליון בע"א 8150/11 חברת ש.י. סימון אחזקות בע"מ נגד אגף המכס והמע"מ אשדוד, כי על המבקש את עיכוב ביצועו של פסק דין שניתן במחוזי, מוטל הנטל להראות כי סיכויי ערעורו להתקבל טובים וכי מאזן הנוחות נוטה באופן ברור לטובתו במובן זה שביצוע פסק הדין יגרום לו נזק שאינו בר תיקון או כי יהיה קושי ממשי להשיב את המצב לקדמותו במידה והערעור יתקבל. כדלקמן:

1. המשיב הוציא למבקשת שומת עסקאות לתקופה שבין חודש אפריל 2004 ועד לחודש יוני 2010, במסגרתה חויבה המבקשת בתשלום מע"מ בגין השכרתם של שני מקבצי דירות בבניין הידוע בשם אשדוד ביץ'.

2. שומת עסקאות שהוציא המשיב למבקשת לתקופה העוקבת, בין השנים 2010-2004. במסגרת שומה זו חויבה המבקשת בתשלום מע"מ על השכרת מקבץ 50 הדירות, נוכח קביעת רוב חברי ההרכב בע"א 2291/07 כי השכרתן אינה עסקה פטורה. בנוסף, ביחס למקבץ 35 הדירות המושכרות ישירות לדיירים קבע המשיב כי השכרתן אמנם חוסה תחת הפטור של "השכרה למגורים", אך שכירת כל אחת מאותן דירות מבעליה מהווה "עסקת אקראי במקרקעין". על כן חויבה המבקשת בתשלום מע"מ בגין שכירת מקבץ 35 הדירות.

3. בפסק דינו מיום 15.9.2011 דחה בית המשפט המחוזי את הערעור לעניין מרכיב השומה המתייחס למקבץ 50 הדירות, בקובעו כי סוגיה זו הוכרעה בדעת הרוב בע"א 2291/07 ועל כן מכוח עקרון התקדים המחייב ומכוח השתק פלוגתא אין מקום לטענה כי מדובר בעסקה פטורה.

4. ביהמ"ש קבע כי דין הבקשה להידחות. כלל הוא כי הזוכה זכאי ליהנות מפירות זכייתו ואין בהגשת ערעור כשלעצמה כדי לעכב את ביצוע פסק הדין עליו מערערים (ראו תקנה 466 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984). על המבקש את עיכוב ביצועו של פסק דין מוטל הנטל להראות כי סיכויי ערעורו להתקבל טובים וכי מאזן הנוחות נוטה באופן ברור לטובתו במובן זה שביצוע פסק הדין יגרום לו נזק שאינו בר תיקון או כי יהיה קושי ממשי להשיב את המצב לקדמותו במידה והערעור יתקבל.

5. בענייננו, המבקשת לא הציגה כל תשתית עובדתית לביסוס טענתה כי מימוש תוצאת פסק הדין וחיובה בתשלום מיידי של יתרת החוב בסך של כמיליון ש"ח, יגרמו לה נזק בלתי הפיך. אשר על כן, קבע ביהמ"ש כי הבקשה נדחית.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי