• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףמאמרים - מע"מעדכוני חקיקה ופסיקה במיסוי מקרקעין יוני 2012

עדכוני חקיקה ופסיקה במיסוי מקרקעין – יוני 2012

23.06.2012

עדכוני חקיקה ופסיקה במיסוי מקרקעין – יוני 2012

מאיר מזרחי, עו"ד

דנ"א 1879/11 מנהל מס שבל רחובות נ' בזק – חברה ישראלית לתקשורת בע"מ (17.4.12)

נדחתה בקשה לדיון נוסף. בכך הפכה לחלוטה ההלכה לפיה בנסיבות בהן חויב חוכר בתשלום מס רכישה גם בגין תקופת אופציה להארכת חכירה שהוקנתה לו בחוזה, אך בדיעבד החליט שלא לממש את האופציה, כך שבפועל, תקופת החכירה אינה עולה כדי זכות במקרקעין, קמה לו זכות להשבת מס הרכישה ששילם.

ע"א 2881/10 לוי נ' מנהל מס שבח רחובות (23.4.12)

אישה ירשה מבעלה מניות בחברה אותם קיבל בהקצאה. לאחר ההקצאה רכשה החברה מקרקעין והפכה לאיגוד מקרקעין. האישה ביקשה לבטל את פעולת ההקצאה. בית המשפט קבע, כי מאחר שזהות הצדדים השתנתה וכן בשל העובדה שעסקת ההקצאה הכתה שורשים בקרקע המציאות, לא ניתן לבטלה לפי סעיף 102 לחוק.

ע"א 1617/10 מנהל מיסוי מקרקעין נ' נח'אש (3.5.12)

הפטור ממס שבח לפי סעיף 62(א) לחוק מיסוי מקרקעין (העברה לקרוב ללא תמורה) חל גם על העברה מאדם לגיסו (בעלה של אחותו), וזאת על אף שההעברה נעשתה לאחר שהאחות נפטרה והאלמן (הגיס) נישא בשנית. לעניין זה ראו עמדת רשות המיסים בה"ב 6/11.

דנ"א 6983/11 סגנון שרותי תקשוב בע"מ נ' פקיד שומה פתח תקווה (13.5.12)

נדחתה בקשה לדיון נוסף. בכך הפכה לחלוטה ההלכה לפיה מכירת מניות בהפסד לאחר חלוקת דיבידנד, כאשר המניות נרכשו בסמוך לאחר ההכרזה על הדיבידנד, מהווה עסקה מלאכותית, שמטרתה העיקרית היתה הימנעות מתשלום מס, ללא אינטרס מסחרי אמיתי להשאת רווחים, ולפיכך, אין להכיר בהפסד הון של המערערת בגין עסקה זו.

ע"א 12986-02-11 (מחוזי ת"א) בנק לאומי למשכנתאות בע"מ נ' פנטהאוז – חב' לבנין והשקעות בע"מ (3.4.12)

חוב מס רכישה שמנע רישום נכס על שם רוכשיו, אשר רכשו אותו בהליכי הוצאה לפועל שהתנהלו בשל חוב משכנתה, מוטל על כונס הנכסים שמונה למימוש הנכס, אשר נכנס בנעלי החייבים, ועליו לשלמו מתמורת מימוש הנכס. מס רכישה אינו מס החל על הנכס הנרכש אלא הוא חובו של רוכש הנכס.

ו"ע (מחוזי חי') 11132-08-11 חרובי נ' מנהל מס שבח חיפה (19.4.12)

העוררת רכשה דירה מגורים בזמן שהיו בבעלותה זכויות במחצית משתי דירות נוספות. דירה אחת מתוכן התחייבה העוררת למכור בתוך 24 חודש, ואילו לגבי הדירה השנייה טענה, כי העבירה את הזכויות בה לבתה בהסכמה בעל פה, מספר שנים לפני רכישת הדירה החדשה. נקבע כי לא הוכחה העברת הזכויות מהעוררת לבתה, ונדחתה בקשה העוררת לקבלת הקלה במס רכישה לדירה יחידה.

חקיקה, הוראות ביצוע והחלטות מיסוי

ה"ב מס הכנסה / ה"ב מיסוי מקרקעין 6/12 "הפעלת חוק העבירות המינהליות" (30.4.12)

איחור בהגשת דיווח על עסקה במקרקעין בלא סיבה מספקת יחויב בקנס מינהלי בשיעור 5% מהמס המגיע, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית; מי שפטור מתשלום ולא מסר הצהרה במועד מסיבה בלתי מספקת, יחויב בקנס מינהלי בשיעור 0.2% משווי הזכות שנמכרה בתוספת הפרשי הצמדה ריבית. הקנס בשיעור 0.2% מוגבל בתקרה הקבועה בסעיף 98(א) לחוק.

חוזר מס הכנסה 2/12 "אסמכתאות להתרת הוצאות ו/או דרישת עלויות"

קביעת אמות מידה להכרה בהוצאות שהוציא הנישום בייצור הכנסתו, הגם שהוצאות אלו אינן מגובות בחשבונית או שהן מגובות בחשבוניות שהוכרזו כפיקטיביות על ידי מנהל מע"מ.

החלטת מיסוי 4874/12 "הפקעות"

במקרה של הפקעה חלקית, פיצוי לנפקע על ידי מתן קרקע חלופית שניתן על ידי הרשות בגין הנזק שנגרם ליתרת החלקה שלא הופקעה, להבדיל מפיצוי בכסף, ייחשב כפיצוי בשל הפקעה, הגם שלגבי יתרת החלקה שלא הופקעה לא מתנהלים הליכי הפקעה רשמיים.

החלטת מיסוי 8758/12 דירות מגורים – זכאות יורשים לפטור לפי סעיף 49ב(5) לאור זכאותו של המוריש לפטור לפי הוראת השעה

יורש זכאי למכור דירה בפטור מס לפי סעיף 49ב(5) לחוק גם אם המוריש, אילו היה בחיים, לא היה זכאי לפטור לפי פרק חמישי 1 לחוק אלא לפי סעיף 6(א) להוראת השעה לעניין הגדלת ההיצע לדירות מגורים, ובתנאי שימלא אחר יתר התנאים הקבועים בסעיף.

עדכונים במס ערך מוסף - פסיקה

ע"מ (מחוזי חי') 12224-10-11 א.י. אביבים נכסים והשקעות בע"מ נ' מנהל מע"מ חיפה (23.4.12)

המנהל פסל את ספרי החברה עקב סטייה מהותית מהוראות ניהול ספרים, בעקבותיה הטיל קנס לפי סעיף 95 לחוק מע"מ ושומת כפל מס לפי סעיף 50 לחוק מע"מ. נקבע, כי ראוי לשקול באהדה בקשה לעיכוב הליכי גביית קנס מינהלי, מקום בו הוגש ערעור על פסילת ספרים והטלת הקנס. המבחן העיקרי הוא בחינת טיב טענות העוסק. די בכך שיציג טענות הראויות לבירור (מבלי שיהיה צורך לערוך מאזן של סיכוי הצלחה) כדי להצדיק עיכוב ביצוע הליכי גבייה.

ע"מ (מחוזי ת"א) 41745-02-10 טמפו תעשיות בירה בע"מ נ' מנהל אגף המכס והמע"מ (29.4.12)

סעיף 27 לחוק מס קניה קובע, כי לא יוטל מס על "טובין שלא נמכרו". בית המשפט קבע, כי יש לקבל את עמדת המערערת ולאמץ את עמדת בימ"ש העליון בעניין אלקה, לפיה התמורה מהווה חלק מהליך המכירה ולכן יש לראות באי תשלום התמורה כטובין שלא נמכרו, ולכן הותרת מס הקניה במקרים אלו, כאשר המע"מ מוכר כ"חוב אבוד", תהא בלתי סבירה.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי