• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףמאמרים - מע"מעוסקים הרשאים לדווח על בסיס מזומן למע מ תיקון 42

עוסקים הרשאים לדווח על בסיס מזומן למע"מ- תיקון 42

11.07.2012

עוסקים הרשאים לדווח על בסיס מזומן למע"מ

בעקבות תיקון 42 לחוק מע"מ

רמי אריה עו"ד רו"ח

תיקון 42 לחוק מע"מ הרחיב את מעגל העוסקים הרשאים לדווח על בסיס מזומן למע"מ. עוסקים אלו יכולים להוציא חשבונית עסקה בלבד בעת ביצוע העסקה של המכר או מתן השירות, וקבלה בעת קבלת תקבול דחוי (בשקים עתידיים או בכרטיסי אשראי) ואת חשבונית המס להוציא רק בעת פירעון בפועל של התקבול בגין העסקה, ולמעשה תוך 14 יום ממועד הפירעון.

תיקון זה מאפשר את תשלום המע"מ רק לאחר שנתקבל התקבול בפועל בגין העסקה.

כדי לממש את ההקלות בעניין זה, בתוקף מתחילת תוקף תיקון 42 לחוק מע"מ מיום 1.4.2012, אנו מביאים בזה את רשימת העוסקים הזכאים לדווח על בסיס מזומן למע"מ, כדלקמן:

1. יצרנים כגון: נגרים, מסגרים, בתי מאפה, מפעלי ייצור, אשר מחזור עסקאותיהם כולל מע"מ הינו בסך של עד 1,950,000 ₪ כולל מע"מ לשנה ולא מעסיקים יותר מ- 6 עובדים. בסיס המזומן לגביהם מוגבל בתוקף עד ליום 31.3.2013 אלא אם יוארך ע"י שר האוצר.

2. קמעונאים כגון: בעלי חנויות מכולת, אופנה, תכשיטים, מכר אביזרי רכב, כלי בית, אשר מחזור עסקאותיהם כולל מע"מ הינו בסך של עד 1,950,000 ₪ כולל מע"מ לשנה ולא מעסיקים יותר מ- 4 עובדים.

3. נותני שירותים – כגון: אולמות אירועים, בתי מלון, הובלות, מוסכים, השכרת רכב, שיפוצים ותיקוני בניינים, מסעדות, שמחזור עסקם לא כולל מע"מ הינו בסך של עד וכולל 15,000,000 ₪ לא כולל מע"מ בשנה.

4. בעסקאות מקרקעין וקבלנים יחול בסיס המזומן למע"מ, לגבי מקדמות המתקבלות לפני מסירת המקרקעין או גמר עבודות הבנייה לקונה.

5. בעלי מקצועות חופשיים – כגון: עורכי דין, רואי חשבון, אדריכלים, יועצים, טכנאי שיניים, כלכלנים, עורך פטנטים ושמאים. ללא הגבלת מחזור הכנסות או מספר מועסקים.

6. רופאים , בעלי בתי ספר לנהיגה , בעלי בתי ספר, סוחר מקרקעין, סוחר רכב, עוסק במתן אשראי, מכירת מנויים לעיתון או מופעים ללא הגבלת מחזור הכנסות או מספר מועסקים.

7. עוסק או מלכ"ר או מוסד כספי שקיבל שירות לפי תקנה 6א לתקנות מע"מ מאדם שאינו רשום כעוסק ועיקר הכנסתו ממשכורת, גימלה או קצבה (חשבונית עצמית).

בתיקון 42 לחוק מע"מ נוסף סעיף 47(א1) לחוק הקובע כי אסור לדרוש חשבונית מס מעוסק המדווח על בסיס מזומן, לפני מועד תשלום התמורה בפועל. הפרת הוראה זו מהווה עברה פלילית לפי סעיף 118 לחוק שעונשה מאסר שלושה חודשים או קנס בסך של 9,600 ₪.

כדאי לשים לב, כי אין התאמה בהכרח בין הדיווח על בסיס מזומן למע"מ המותר רק לעוסקים המפורטים מעלה, לבין הדיווח על בסיס מזומן המותר לפי הלכת השומרים והלכת דמבו, לכל נישום שאין לו מלאי עסקי. לכן, ייתכנו מצבים שלא תהיה התאמה בין הדיווחים של יצרנים או קמעונאיים או עוסקים אחרים, לצורכי מס הכנסה לעומת הדיווחים לצורכי מע"מ. במקרה כזה, כדאי להכין מראש בעת הדיווח השנתי למס הכנסה את ההסברים להפרשי הדיווח.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי