• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףמאמרים - מע"מבהעדר רשימון ייצוא אין להחיל מס בשיעור אפס

בהעדר רשימון ייצוא אין להחיל מס בשיעור אפס

07.11.2012

בהעדר רשימון ייצוא אין להחיל מס בשיעור אפס

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 23.09.2012 קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב- יפו בע"מ 11010-10-10 רז הוכמן נגד מע"מ תל אביב, כי אין להחיל מס בשיעור אפס על עסקאות של יצוא תרופות לחו"ל שבוצע אישית ע"י היצואן, ללא רשימוני יצוא, כדלקמן:

1. המערער עוסק בייצוא של תרופות הורמונאליות בתחום הפוריות לרומניה ולמולדביה (להלן: "העיסוק"). לעמדת המערער, לצורך העיסוק הוא רוכש את התרופות המצויות במבחנות (להלן: "התרופות") מיצרנים וספקים ישראליים, ומייצא אותן לקליניקות בחו"ל. לעמדתו, הוא ייצא את התרופות על ידי עמיל מכס מקומי אשר הפקיד את התרופות בקירור במחסני מסוף המטענים בנמל התעופה בן גוריון. בנסיבות אלה, החל המערער לייצא את התרופות באופן אישי, בתוך מזוודה שנלקחה על ידו בעת טיסתו לחו"ל, ומבלי שהוא הצטייד ברשימון ייצוא וכנדרש לפי סעיף 30(א) לחוק מע"מ, כתנאי לחיוב מס בשיעור אפס (להלן: "רשימון הייצוא").

2. המשיב טוען שאין המערער עונה על הנדרש בסעיף 30(א)(1) לחוק מע"מ, מחמת שאין ברשותו רשימון ייצוא.

3. אין חולק כי לפי לשון החוק פשיטא, אזי בהעדר רשימון ייצוא, אין המערער עומד בתנאי סעיף המזכה את העסקאות נשוא הערעור במע"מ בשיעור אפס קבוע בסעיף 30(א)(1) לחוק מע"מ. משכך אין להחיל על העסקאות הנטענות של ייצוא התרופות, מס בשיעור אפס, ונראה כי די בכך כדי לדחות את הערעור.

4. עם זאת, נאות המשיב, ברוב הגינותו, לאפשר למערער לשכנע כי העסקאות לגופן היו של ייצוא טובין לחו"ל, הגם שבוצעו בהעדר רשימון ייצוא. דהיינו, המשיב לא עמד בדרכו של המערער והיה מוכן לבוא לפנים משורת הדין ולהשתכנע, כפוף להצגת ראיות מספקות שאכן המערער ייצא תרופות לחו"ל, ומשכך יש להחיל מס בשיעור אפס על העסקאות האמורות. לפיכך, השאלה הדרושה להכרעה הינה האם עלה בידי המערער להוכיח שאכן עסקינן בייצוא טובין לחו"ל.

5. לאחר ששמעתי את העדים, בחנתי את מכלול הראיות ונתתי דעתי לטענות הצדדים, הגעתי לידי מסקנה כי לא עלה בידי המערער להרים את הנטל הדרוש.

6. התגלו פערים בין הנתונים שבספרי המערער לבין הרכישות של התרופות מהספק.

7. גם בתעודות המשלוח נפלו פגמים, שכן אלה הונפקו שלא בהתאם לכללים אלא בתוכנת "וורד", לא הודפסו בעותק כרוך או בקובץ מורשה, והכל בניגוד להוראות סעיף 18(א(1) להוראות ניהול פנקסי חשבונות.

8. המערער לא הנפיק חשבוניות ולא סיפק הסבר מדוע נמנע מלעשות כן.

9. בנסיבות שנוצרו, קרי שעה שהמערער לא הצטייד ברשימון ייצוא, אין בידיו חשבוניות, קיימים כשלים בספריו, מצופה היה שהמערער ימציא ראיות נוספות שיתמכו בגרסתו כי עסקינן בייצוא. מכל הטעמים דלעיל, לא כל שכן משקלם המצטבר, נקבע בזאת כי לא הוכחה גרסת המערער לפיה עסקינן בעסקאות יצוא אשר המע"מ עליהן הוא בשיעור אפס.

10. דין הערעור להידחות.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי