• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסהפיתוח תוכנות ואפליקציות מזכה בהטבות מס מיוחדות

פיתוח תוכנות ואפליקציות מזכה בהטבות מס מיוחדות

26.12.2012

פיתוח תוכנות ואפליקציות מזכה בהטבות מס מיוחדות

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

תיקון 68 לחוק עידוד השקעות הון, בתוקף משנת המס 2011 ואילך, מאפשר מתן הטבות מס משמעותיות למפעל תעשייתי אשר למעלה מ- 25% מהכנסותיו הן מייצוא לחו"ל. ההטבות מאפשרות תשלום של כמחצית מס החברות הרגיל, מס מועדף על דיבידנדים, פחת מואץ ועוד.

כבר לפני שנים, נקבע בפסיקה כי הגדרת "מפעל תעשייתי" כוללת חברות הי-טק המייצרות תוכנה. בהחלטת מיסוי שפרסמה רשות המיסים לאחרונה (החלטת מיסוי 7821/12) הורחבה ההגדרה גם לגבי חברות הי-טק המייצרות תוכנות ו/או אפליקציות לאינטרנט או לסמארטפונים.

החלטת המיסוי ניתנה לבקשת חברה העוסקת בפיתוח תוכנה המשמשת כמנוע להשוואת מחירים. התוכנה נמכרת לאתרים קמעונאיים העוסקים במכירת מוצרים לגולשי אינטרנט וכן משמשת את החברה באתרי אינטרנט שבבעלותה להשוואת מחירים. התוכנה יודעת לזהות את המוצר בו מתעניין גולש האינטרנט על פי מאפיינים ייחודיים המופיעים בדף עמוד המוצר באתר האינטרנט, מאתרת את מחירו באתרים קמעונאיים אחרים ומציגה נתוני השוואת מחירים למוצר המבוקש. באתרי האינטרנט של לקוחות החברה, יוצג בעמוד המוצר חלון ובו נתוני השוואת המחירים באתרים קמעונאיים שונים. אתרי החברה משתמשים בתוכנה ומהווים אתרי אינטרנט עצמאיים להשוואת מחירים.

מלבד פעילות פיתוח התוכנה בחברה, מועסקים בחברה גם עובדים שתפקידם הוא לקדם את אתרי החברה ברשתות החיפוש באינטרנט, כגון: גוגל, בינג וכד' על מנת להגדיל את תנועת הגולשים המגיעים לאתרי החברה (להלן: "פעילות קידום אתרים").

הכנסות החברה נובעות ממתן זכות שימוש בתוכנה ללקוחותיה. כמו כן, החברה מקבלת תשלום עבור כל גולש אינטרנט שהקליק על קישור למוצר מתוך אתרי החברה ועבר לאתר קמעונאי אחר.

בהחלטת המיסוי נקבע כי פיתוח התוכנה על ידי החברה הינו "מפעל תעשייתי" כמשמעות המונח בסעיף 51 לחוק כנוסחו לפני תיקון 68 לחוק עידוד השקעות הון. לכן, החברה זכאית לתבוע הטבות מס מכוח החוק לגבי ההכנסה ממתן זכות שימוש בתוכנה ללקוחותיה וכן לגבי ההכנסות הנובעות מאתרי החברה על פי המודל העסקי המתואר לעיל.

עוד נקבע שהכנסות החברה הנובעות מפעילות קידום האתרים לא תהיה "הכנסה מוטבת" ולא תהיה זכאית להטבות המס מכוח החוק. נקבע מנגנון לייחוס הכנסות החברה לפעילות קידום אתרים.

הננו מזכירים כי תביעה להטבות מס לפי תיקון 68 לחוק עידוד השקעות הון חייבת להיות מוגשת יחד עם הגשת הדוח השנתי לשנת המס הרלבנטית, בהתאם לתנאים שנקבעו בחוק ובחוזר רשות המיסים 3/2012. אין צורך באישור מוקדם של מרכז ההשקעות לצורך כך. עמידה בתנאים אלו עשויה להפחית את חבות המס שתחול על אותה חברה כדי מחצית מחבות המס הרגילה. כדאי לקבל ייעוץ והכוונה לצורך כך טרם הגשת הדו"ח השנתי לפקיד השומה.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי