• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהדיוני שומותיופי נחמה גילינו שיש פשרות עם רשות המיסים

יופי נחמה – גילינו שיש פשרות עם רשות המיסים

18.06.2013

יופי נחמה – גילינו שיש פשרות עם רשות המיסים

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

התקשורת סערה בימים האחרונים מפרסום הסדר הפשרה בין שלמה נחמה היושב ראש לשעבר של בנק הפועלים לבין פקיד השומה רמלה, לפיו מסתבר כי בעקבות הסדר הפשרה הסכימו הצדדים כי נחמה יקבל הפחתה של 28% מחבות המס שהוטלה עליו לפי השומות לפי מיטב השפיטה שהוצאו לו על ידי פקיד השומה.

העוסקים במלאכת ייצוג הנישומים, בדיוק כמו העושים במלאכת השומות בפקידי השומה וברשות המיסים, יודעים היטב כי הגעה לפשרה בנושאי חיובי המס נעשית כדבר שבשגרה מידי יום ביומו במשרדי השומה. בדרך כלל, הפשרה אינה נובעת מכיפוף ידיים של צד על ידי צד אחר, אלא כאילוץ הכרחי של הצדדים, עקב חוסר היכולת והוודאות לחזות את הפרשנות הנכונה של סעיפי פקודת מס הכנסה המורכבים. כמו כל חוק גם פקודת מס הכנסה מכילה הוראות כוללניות ואינה מטפלת בכל עניין וסוגיה כלכלית ספציפית העולים מהחיים הכלכליים השוטפים.

בדרך כלל הסדרי הפשרה אשר נערכים במסגרת דיון משפטי, ובוודאי אלו אשר נערכים במשרדי פקידי השומה, נשארים חסויים. חריג לכך נעשה ביום 28.5.2013 בקביעתו של בית המשפט המחוזי מרכז – לוד (עמ"ה 28076-04-11 עיתון "כלכליסט" נ' שלמה נחמה ופקיד שומה רמלה), אשר בהחלטתו בתביעת העיתון כלכליסט לגלות את הסדר הפשרה, החליט לפרסם את תוצאת הסדר הפשרה שהושג בעניין שומת מס שנקבעה בגין מכירת מניות של נחמה בחברת אריסון.

בהמ"ש התיר לפרסם כי הסכום שעל נחמה לשלם על פי הסכם הפשרה מייצג הפחתה של כ - 28% מהמס הראשוני שנדרש ממנו על ידי פקיד השומה (צוין כי השומה נעשתה בהתחשב בשתי חלופות). השיעור הנקוב לעיל מייצג את ההפחתה מהשומה הראשונית הגבוהה יותר מבין החלופות האמורות ומבוססת על תדפיס שומה 09 שהופק על ידי פקיד השומה.

ואנו שואלים, מדוע בעצם לא יפורסמו כל הסדרי הפשרה הנערכים בין נישומים לבין רשויות המס. לפחות, על פי עקרונותיהם ולו גם בלי זיהוי פרטי הנישומים. כך יישמר עיקרון השוויון בין נישומים שונים שבתיקיהם אותה סוגיה שכבר נדונה אצל נישום אחר ויש כבר הכרעה בפשרה לגביה. פרסום כזה, יכול להיות בהחלט חלק מהוראות הביצוע של רשות המיסים לציבור ולסייע בגביית מס אמת.

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי