• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףמאמרים - מע"מעדכונים במיסוי מקרקעין ומע מ לחודש אוקטובר 2013

עדכונים במיסוי מקרקעין ומע"מ לחודש אוקטובר 2013

07.10.2013

עדכונים במיסוי מקרקעין ומע"מ לחודש אוקטובר 2013
מאיר מזרחי, עו"ד

עדכונים במיסוי מקרקעין

צו לשינוי נטל המס (תיקוני חקיקה) (דחיית מועד לעניין סעיף 15 לחוק מיסוי מקרקעין) (שבח ורכישה)(תיקון), התשע"ד-2013

הוארך תוקפה של חובת תשלום המקדמה עד ליום 31.12.2013.

ע"א 9559/11 מנהל מיסוי מקרקעין נ' שעלים ניהול נכסים (30.9.13)

בית המשפט העליון הפך את פסק דינה של ועדת הערר (ו"ע 1284-09) וקבע, כי יום המכירה בעסקה הטעונה אישור ראש ההוצל"פ, הוא יום אישור הסכם המכר על ידו, ובמקרה של אישור עקרוני מבעוד מועד – יום כריתת הסכם המכר, ולא יום הוצאת הצו הפורמלי על ידי ראש ההוצל"פ המיועד לרשם המקרקעין לצורך רישום הנכס על שם הקונה, כפי שקבעה ועדת הערר.

ו"ע (מחוזי חי') 11460-09-11 מלול נ' מנהל מס שבח חדרה (21.7.13)

בהערכת שווי של דירת מגורים נמכרת הכוללת זכויות בנייה בלתי מנוצלות הקיימות על פי תכנית המתאר החלה, אך מימושן מותנה בהסכמת מנהל מקרקעי ישראל, ייערך פיצול רעיוני למרות התנאי בדבר הסכמת המנהל, כך שחלק התמורה ששולם ומשקף את הצפייה למימוש זכויות אלו, יהיה חייב במס לפי סעיף 49ז לחוק.

עמ"ה (מחוזי ת"א) 1238-05 דלאל נ' פקיד שומה רחובות (28.7.13)

על העברת נכס המהווה מלאי עסקי משותפות לשותף במסגרת פירוק השותפות, והפיכתו לרכוש קבוע אצל השותף, יחולו הוראות סעיף 85 לפקודה, הדן במיסוי מלאי עסקי שהוצא מהעסק או שהפכוהו לנכס קבוע באותו עסק (שינוי יעוד). מפסק הדין משתמע, כי הלכת שדות (ע"א 2026/92) חלה גם על פירוק שותפות והעברת נכסים מהשותפות לשותפים, לרבות החלת סעיף 93 לפקודת מס הכנסה הדן במיסוי פירוק חבר בני אדם. זאת, על אף שבסופו של דבר נקבע, כי במקרה הספציפי לא יחולו הוראות סעיף 93 לפקודה, מכיוון שהנכסים היחידים של השותפות היוו מלאי עסקי בידיה, והוראות סעיף 93 לפקודה לפני תיקון 147 לא חלו על העברת נכסים שהינם מלאי עסקי.

ו"ע (מחוזי נצ') 44633-04-12 דיאב נ' מנהל מיסוי מקרקעין נצרת (29.8.13)

פטור לפי סעיף 63 לחוק מיסוי מקרקעין (ויתור על זכות ללא תמורה) יינתן רק כאשר מדובר בוויתור אמיתי, כאשר כל מקרה יבחן לפי נסיבותיו. בנסיבות המקרה ויתרו בני משפחה על זכות במקרקעין לטובת קרוב משפחה אחר, כדי להביא לסיום סכסוך מתמשך שהיה ביניהם על ירושה. נקבע כי בנסיבות אלו מדובר בוויתור אמיתי ללא תמורה וללא תנאי, ושאינו לטובת מקבל ספציפי, עליו חל הפטור לפי סעיף 63 לחוק.

ו"ע (מחוזי חי') 7439-06-09 מגדל חברה לביטוח בע"מ נ' מנהל מיסוי מקרקעין חיפה (3.9.13)

מדובר בנסיבות של חתימה על הסכם חכירה של זכויות במקרקעין מהמדינה ובמקביל על הסכם אופציה המעניקה למדינה אפשרות לרכישה חוזרת של זכויות החכירה מהחוכרים. נדחתה טענת הנישומים לפיה מאחר שזכויות החכירה היו מוגבלות וכפופות לאופציית הרכישה החוזרת בידי המחכיר, אין מדובר בזכויות העולות כדי זכויות במקרקעין, כמשמעותן בחוק. נקבע, כי הסכם האופציה מעניק למדינה זכות לרכישה חוזרת של הזכויות ולא לביטול או קיצור תקופת החכירה; לפיכך, מימוש האופציה איננו מהווה ביטול של הסכמי החכירה ואין להשיב לחוכרים את מס הרכישה ששולם בעסקת החכירה על אף שתקופת החכירה בפועל לא עלתה על חמש שנים. בנוסף נדחתה הטענה כי המהות הכלכלית של העסקה הייתה הלוואה למימון הבנייה על ידי החוכרים

ו"ע (מחוזי נצ') 2479-09-12 מיארה נ' מנהל מיסוי מקרקעין נצרת (12.9.13)

משנדחתה בקשה למתן פטור מתשלום מס שבח, יש לאפשר לנישום להציג אסמכתאות בדבר הוצאות שהוציא להשבחת הנכס, בטרם הוצאת שומה סופית..

עדכונים במס ערך מוסף

ע"מ 31393-07-11 א.י.ג. סנטרפון שיווק מדיה (2002) בע"מ נ' מנהל מע"מ ת"א 3 (12.8.13)

לא תירשם הגשת השגה ככל שאינה מנומקת וככל שלא שולם המס שאינו שנוי במחלוקת. לא הוכחה מעורבות אקטיבית של עורך השומה בהחלטה בהשגה ואף הופחת סכום השומה ולכן היא לא תבוטל. יתרה מכך, לא כל פגם בהליך ההשגה יוביל אוטומטית לביטול ההחלטה (בין היתר כי היא ניתנת לערעור). הקנס המוטל בגין פסילת ספרים יהא בהתאם לחומרת המעשים ויושת על סכום ההעלמה ולא ייגזר מהמחזור כולו.

ע"מ 10750-01-10 זוהר ש.ב.א סחר ותעשיות מחזור בע"מ נ' מע"מ עכו (1.9.13)

גם ככל שמוכח כי חשבוניות מס שנוכו, הוצאו שלא כדין, לא תאושר פסילת ספרים בשל כך, מקום שהמשיב לא העלה נימוק זה במסגרת נימוקי הפסילה. הטלת קנס בגין פסילת ספרים היא סמכות שברשות שיש להפעילה תוך שיקול דעת ולהביא בחשבון את היקף התשומות שנדרשו ביחס למחזור העסקאות. היות ולא כך נהג המשיב - הקנס בוטל. כמו כן, בשל נזק ראייתי שנגרם למערערת, בין היתר היות וספריה הוחזרו שלא כסדרם ולא הוצגו לה מסמכים שצורפו לתצהיר שהוגש, נפסקו לה הוצאות מופחתות.

ע"א 3339/12 גוטמן נ' מינהל מקרקעי ישראל (18.9.13)

העברת זכות החכירה בדירת המגורים למערער 1 בשנת 1978 ולמערערת 3 בשנת 1981 – באה בגדר "עסקה" כהגדרתה בחוק המע"מ, אשר יש לגבות בגינה מע"מ; אין תחולה להוראות סעיף 149 לחוק מע"מ, הואיל וזכות החכירה הועברה עובר לחקיקת החוק. מהוראות חוק המעמד והאמנות שנכרתו לפיו לא עולה כי קק"ל פטורה ממע"מ; אין בטענות המערערים כדי להצדיק את התערבות ביהמ"ש בממצאים העובדתיים שנקבעו בקשר למועד הרישום של המשיבים כ"עוסק".

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי