• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

עבודה בלילה והתשלום בעדה

13.10.2013

עבודה בלילה והתשלום בעדה

הילה פורת, עו"ד

אורי מועסק בחברה פרטית, שלא חל על עובדיה הסכם קיבוצי או צו הרחבה כלשהו, כל יום בין השעות 21:00-24:00. האם עבודתו נחשבת כעבודת לילה, ומה המשמעות של סיווג שכזה?

חוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א-1951 (להלן - החוק), מגדיר את המונח "עבודת לילה" בסעיף 1, כלהלן: "עבודה ששתי שעות ממנה, לפחות, הן בתחום השעות שבין 22:00 ובין 06:00".

לעניין זה יש לציין כי מספיק ששתי שעות בלבד ליום עבודה תחולנה בתחומים הנקובים בחוק כדי שהעובד יקבל את הזכויות מכוח החוק עבור כל השעות בהן עבד ברציפות לשעתיים האמורות.

כלומר, במקרה זה אורי אכן נחשב כעובד עבודת לילה.

לענין משמעות הסיווג כ"עבודת לילה":

החוק אינו קובע כל תמורה מיוחדת עבור עבודה בלילה. כל אשר קובע החוק הוא שבעבודת לילה "לא יעלה יום עבודה על שבע שעות עבודה" (סעיף 2(ב) לחוק).

בדב"ע לט/24-3 בתי הזיקוק לנפט בע"מ נ' זאב למפל (פד"ע י 421) - נפסק כי כל הנוגע לשכר עבודה המשתלם בעד עבודה בלילה או בעד עבודה במשמרת לילה נשאר בתחום המשא ומתן הקיבוצי או האישי, באותה המידה שאין החוק מתערב בגובה השכר בעד שעות עבודה ביום (למעט הנושא של שכר מינימום).

המשמעות של קביעת יום עבודה קצר ל"עבודת לילה" (7 שעות) היא שלכל דבר וענין רואה החוק את שעות העבודה השמינית ואילך בעבודת לילה כעבודה בשעות נוספות על כל המשתמע מכך.

באשר לחישוב ערך השעה בעבודת לילה שעל בסיסו יש לחשב את התמורה בעד השעות הנוספות:

בע"ע 300175/97 דניאל כהן נ. עיריית נהרייה, נקבע כי חישוב ערך שעת עבודה בעבודת לילה ייערך לפי מספר שעות העבודה ביום רגיל, ולא לפי שעות העבודה בעבודת לילה (7 שעות), שהרי בעצם הגמול לשעות נוספות החל מהשעה השמינית באה כבר לידי ביטוי בהגדלת מחיר השעה, ואם ייערך החישוב לפי 7 שעות, יובא בחשבון גמול זה פעמיים.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני