• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי פלילימס הכנסה בהיבט הפליליתושבת חוץ שהשכירה דירת יוקרה ולא דיווחה על ההכנסה נעצרה עם הגיעה לארץ

תושבת חוץ שהשכירה דירת יוקרה ולא דיווחה על ההכנסה- נעצרה עם הגיעה לארץ

10.11.2013

תושבת חוץ שהשכירה דירת יוקרה ולא דיווחה על ההכנסה-

נעצרה עם הגיעה לארץ
רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 7.11.2013 הודיעה רשות המיסים בישראל על מעצר של תושבת חוץ, תושבת צ'ילה בת 65, בחשד שהעלימה הכנסות בשווי של כמיליון ₪ מהשכרת דופלקס יוקרתי בתל אביב אשר בבעלותה.

המעצר של תושבת החוץ נעשה בעקבות מידע שהגיע אל "קו הצדק" של רשות המיסים.

כנגד החשודה נפתחה חקירה סמויה במחלקת המודיעין של פקיד השומה חקירות תל-אביב. מהחקירה הסמויה עלה כי החשודה משכירה נכס נדל"ן בתל אביב בתמורה ל-19,000 ₪ לכל חודש ובמצטבר, קיבלה דמי שכירות בגובה של מעל מיליון שקלים בשבע השנים האחרונות, עליהם לא דיווחה לרשות המיסים.

יצוין כי לשיטת רשות המיסים כאשר משכיר דירה לא דיווח על הכנסותיו מההשכרה בתוך 30 יום מהיום שהסתיימה שנת המס, הוא חייב במס מלא בשיעור מס שולי עד 50% כיום בגין ההכנסות מההשכרה ואינו זכאי למסלול של 10% מס בלבד החל למי שמדווחים כחוק ובמועד.

אנו חולקים על גישה זו של רשות המיסים אך בכל מקרה מדובר בעברה פלילית של אי דיווח ובצפי לחבויות מס משמעותיות בגין ההשכרה שלא דווחה כולל קנסות כבדים שיוטלו בגין אי הדיווח.

בהודעת רשות המיסים מפורט כי תושבת החוץ הגיעה לביקור משפחתי בישראל בימים האחרונים, נפתחה נגדה ונגד מעורבים נוספים חקירה גלויה. בחקירתה הודתה החשודה, שהינה בעלים ומנהלת של חברת טכנולוגיה בצ'ילה, כי אינה מדווחת על ההכנסות משכר דירה ואינה מגישה דוחות על הכנסותיה כנדרש.

כב' השופטת תרצה שחם קינן בבית משפט השלום בתל אביב יפו, אישרה את שחרורה בערבות של החשודה תמורת הפקדת 50,000 ₪ במזומן וערבויות נוספות בשווי של כחצי מיליון ₪ המהוות, כאמור, את חבויות המס שיחולו במקרה זה.

אנו חוזרים ומזכירים כי קיים עדיין נוהל לגילוי מרצון על הכנסות לא מדווחות שניתן עדיין להיעזר בו ולדווח כיום על הכנסות שלא דווחו, או על חשבונות בנקים בחו"ל שלא דווחו לרשויות המס ובכך למנוע סנקציות פליליות כנגד מעלימי ההון השחור ואף מניסיוננו להגיע להסדרים נוחים על תשלומי המס עם רשות המיסים.

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי