• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףמאמרים - מע"מניכוי מס תשומות על השכרת רכב לפי תקנות מע מ

ניכוי מס תשומות על השכרת רכב לפי תקנות מע"מ

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  22.01.2014

ניכוי מס תשומות על השכרת רכב לפי תקנות מע"מ
רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 24.12.2013 קבע בית המשפט המחוזי מרכז – לוד בעניין אינפו-סיסטמס (ע"מ 1572-09-12 אינפו-סיסטמס בע"מ נ' מע"מ נתניה) כי, מטרתה של תקנה 14 לתקנות מע"מ למנוע שימוש ברכב פרטי בעסק, והיא מגשימה את מטרתה על ידי עשיית השימוש ללא כדאית מבחינת החיוב במע"מ ובאי התרת המע"מ המוטל על מכירת רכב פרטי. בהתאם, העוסק ייחשב לצרכן סופי לגבי שכירות רכב פרטי וממילא יצטרך לספוג את מלוא המס.

עם זאת, יש לציין כי במקרים של כלי רכב המיועדים לשימוש בתנאי שטח, ניתן לקבל את מס התשומות ששולם ברכישתם, כמו גם לגבי כלי רכב פרטיים המופיעים כחריגים לכלל הרגיל בתקנה 14 לתקנות מע"מ.

אינפו – סיסטמס בע"מ (להלן: החברה) טענה כי ניתן ליישם את תקנה 18 ולהכיר ב- 2/3 ממס התשומות ששולם, היות ותקנה זו מקבילה לתקנה 14 האוסרת על ניכוי מס תשומות ברכישת רכב פרטי לחלוטין.

בהמ"ש מפנה לסעיף 44(1) לחוק הקובע כי שר האוצר רשאי לקבוע, דרך כלל או לסוג מסוים של עוסקים או עסקאות, הוראות בדבר: "נכסים ושירותים אשר מס התשומות ששולם על עסקאות בהם או על יבואם לא יהא ניתן לניכוי".

מכוח סעיף זה הותקנה תקנה 14(א), שכותרת השוליים שלה הוא "איסור לנכות מס תשומות על רכב מנועי". שכירת רכב לעניין זה באה בגדר מכר, וזאת כאמור בהתאם להגדרה בסעיף 1 לחוק. לפיכך בהתאם ללשונה של תקנה 14(א) לתקנות: המס שהוטל על שכירת רכב פרטי לעוסק לא יהיה ניתן לניכוי.

לדעת ביהמ"ש תקנה 14 לתקנות מע"מ היא תקנה ספציפית שכן עניינה ניכוי הוצאות שכירות רכב ולכן היא גוברת על תקנה 18 שהיא תקנה כללית.

עם זאת, תקנה 14(א) הקובעת איסור ניכוי מס התשומות, חל רק לגבי מס תשומות ששולם בגין שכירת הרכב או רכישתו, אך לא לגבי מס התשומות הקשור באחזקה שוטפת של הרכב על ידי העוסק. (ראו ע"ש (חיפה) 5388/99 חפר נ' מנהל מע"מ).

 

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי